2.17M
Категория: ИнформатикаИнформатика

Поняття про модуль. Створення графічних примітивів

1.

Поняття про
7
модуль. Створення
графічних
примітивів
21

2.

Розділ 2
§9
Додаткові модулі
7
Ви дізнаєтесь:
●якими командами можна
доповнити стандартні команди
мови Python;
●як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви.

3.

Розділ 2
§9
Якими командами можна доповнити
стандартні команди мови Python?
7
Стандартні команди мови Python можна доповнити
додатковими командами, які об’єднано в модулі.
Модуль у
Python — це
спосіб надання
деякого коду для
використання у
програмі.

4.

Розділ 2
§9
Якими командами можна доповнити
стандартні команди мови Python?
7
Щоб підключити додатковий модуль до програми,
застосовують таку конструкцію:
import назва_модуля
Модулі оголошуються на початку програми.
Доступ до команди додаткового модуля здійснюють за
шаблоном:
назва_модуля.команда

5.

Розділ 2
§9
Якими командами можна доповнити
стандартні команди мови Python?
7
Наприклад, модуль math містить додаткові команди для
роботи з числами, які не входять до стандартного набору.
У таблиці наведено деякі з функцій модуля math.
Команда
Результат
Приклад
math.fabs(x)
Модуль х
math.fabs(-10)
результат: 10.0
math.ceil(x)
Округлення до найближчого
більшого числа
math.ceil(9.1)
результат: 10
math.factorial
Факторіал числа х —
добуток послідовних
натуральних чисел від 1 до х
math.factorial(5)
результат: 120
math.sqrt(x)
Квадратний корінь із числа х
math.sqrt(100)
результат: 10.0

6.

Розділ 2
§9
Якими командами можна доповнити
стандартні команди мови Python?
7
Модуль
random містить функції для генерування
випадкових
чисел,
букв,
випадкового
набору
послідовності.
random.randint(a, b)
випадкове ціле число n, a ≤ n ≤ b
random.random()
випадкове число від 0 до 1
random.choice(['a','о','у','е','и','і','ї','ю'])
вибір випадкового значення зі списку, наприклад, зі
списку голосних літер українського алфавіту.

7.

Розділ 2
§9
Як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви?
7
У мові Python можна підключити модуль створення
векторної графіки, зокрема створення графічних
примітивів з:
ліній
точок
кривих

8.

Розділ 2
§9
Як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви?
Це — модуль turtle.
Щоб
підключити
модуль
turtle
застосовують таку конструкцію:
до
import turtle
Команди, які входять до модуля turtle,
дозволяють у програмі управляти деяким
об’єктом — назвемо його черепахою.
7
програми,

9.

Розділ 2
§9
Як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви?
Деякі команди із цього модуля подано в таблиці.
Команда
7
Значення
turtle.forward(x)
Пройти вперед x пікселів
turtle.backward(x)
Пройти назад x пікселів
turtle.left(x)
Повернутись ліворуч на x градусів
turtle.right(x)
Повернутись праворуч на x
градусів
turtle.penup()
Не залишати слід під час руху
turtle.pendown()
Залишати слід під час руху

10.

Розділ 2
§9
Як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви?
Продовження…
Команда
7
Значення
turtle.shape(‘x’)
Змінити значок виконавця (ꞌarrowꞌ,
ꞌturtleꞌ, ꞌcircleꞌ, ꞌsquareꞌ, ꞌtriangleꞌ,)
turtle.stamp()
Намалювати копію виконавця в
поточному місці
turtle.color(“red”)
Установити колір
turtle.begin_ ll()
Необхідно викликати перед
малюванням фігури, яку слід
зафарбувати

11.

Розділ 2
§9
Як у середовищі програмування
створювати графічні примітиви?
Продовження…
Команда
7
Значення
turtle.end_ ll()
Викликати після завершення
малювання фігури
turtle.width()
Установити товщину лінії
turtle.goto(x, y)
Перемістити виконавця в точку
(x, y)

12.

Розділ 2
§9
Повторюємо
7
Розгляньте схему та складіть розповідь, як пов’язані її
складові.
Команди
Модуль

13.

Розділ 2
§9
Вправа 2
7
Складіть програму, яка малює на екрані квадрат з
кольоровими сторонами, довжину та товщину яких
указує виконавець.
Вибір форми виконавця
Установлення товщини
пензлика малювання виконавця
Установлення кольору сторони
квадрата
Малювання сторони квадрата
Поворот ліворуч на 900

14.

Розділ 2
§9
Обговорюємо
7
1. Що таке модуль у мові програмування Python?
2. Як записують команду деякого модуля
програми в мові програмування Python?
3. Які команди містить модуль math?
4. З якою метою використовують модуль random?
5. Якими командами можна малювати у мові
програмування Python?
6. Чому команди малювання модуля turtle є
командами векторної графіки?
в
коді

15.

Розділ 2
§9
Домашнє завдання
7
Проаналізувати
§ 9, ст. 78-84

16.

Розділ 2
§9
Працюємо за комп’ютером
Сторінка
79-81
7

17.

7
Дякую за увагу!
19
English     Русский Правила