Похожие презентации:
Графикалық дизайн және модернизмнің жарнамасы (ХХ ғасырдың 10-20 жылдары). Лекция №8
1.
Лекция №8Тақырыбы: Графикалық дизайн
және модернизмнің жарнамасы (ХХ
ғасырдың 10-20 жылдары)
2.
"Сатира терезелері" өсу-жедел саяси жарнамаАзаматтық соғыс плакаттарын жасау кезінде суретшілер негізінен сипатталған екі тенденцияның
біріне тартылды: позитивті монументализм немесе сатиралық экспрессивтілік. Әрине, бұл көп
бағытты принциптердің ерекше үйлесімі болды. Осындай көрініс суретші М.Черемных пен ақын В.
Маяковскийдің "сатира терезелеріндегі" (Ресей телеграф агенттігі) плакаттары болды. Олар қолмен
жасалды, трафареттер арқылы көбейтілді және қазірдің өзінде, сондықтан олардың суреті схемалық,
бұрыштық және бөлшектердің болмауымен ерекшеленді. Бірақ бұл кемшіліктер қосымша әсер ету
күшіне айналды. Схематизм оң бейнелердің фигураларына монументалдылықтың көлеңкесін берді, ал
теріс бейнелер схематизмге байланысты қосымша сатиралық өткірлікке ие болды. Замандастарының
есінде қалғандай, бұл" терезелер " телеграф бюллетенінің диктанты бойынша жасалған. Мұндағы
суреттер өлеңдерге, частушкаларға, эпиграммаларға түсініктеме беріп, байытты.
1919 жылы желтоқсанда Кеңестердің VII бүкілресейлік съезі Еуропаға бейбіт ұсыныспен жүгінді.
Бірден № 8 "терезелер" басылымында бір қолында жалауы бар Қызыл Армия қайраткері, екінші
қолында "әлем" деген жазуы бар ақ парақ көрсетіле бастау алды.
3.
Келесі № 9 шығарылымда тақырыптың жалғасы: енді қызыл армия емес,еуропалық дипломатқа бейбітшілік келісімін ұсынатын жұмысшы бейнеленген,
бірақ ол табанды және қол ұстасу керек.
Бастапқыда "терезелер" апталық шығарылымы жоспарланған болатын, бірақ
оқиғалар ұстап, қарқын тездеді. 1920 жылдың басында Мәскеудің әртүрлі
көшелерінде осындай плакаттарды жапсыратын он шақты орын болды. Олар
жұмыс істемейтін дүкендердің терезелерінде орналасқан, бұл да символдық болып
көрінді: саяси жарнама ең айқын нұсқада азық-түлік жарнамасымен ауыстырылды.
Көп ұзамай мұндай" терезелер " Петроградта, Дондағы Ростовта, Харьковта,
Киевте, Бакуде пайда болды. "Терезелер" үшін И.Малютин, А. Лавинский, в.
Лебедев те жұмыс істеді, мәтіндер Маяковскийден басқа кейде М. Вольпин, о.
Брик болды.
4.
5.
"Суретшілер Аршин парақтарыны түнде қыдыру көріністері ал таңертең, тіпті газеталғанға дейін, сатиралық плакаттар – терезелер ең үлкен адамдар жиналатын жерлерде
ілінді: үгіт-насихат пункттері, вокзалдар, базарлар және т.б. машиналармен
есептелмегендіктен, плакаттар үлкен көлемде жасалды., көп түсті, әрқашан жүгірушіні
тоқтатады...
Біраз тәжірибеден кейін трафаретшылар 50-ден 200-ге дейін әсер бере бастады.»
Барлығы 1919 және 1920 жылдары өсуде мыңға жуық үлгі жасалды. Бұл жедел саяси
жарнаманың тиімділігі орасан зор болды. "Терезелерде" оқылған пікірлерді алу және
қызыл майдангерлерге нақты қалай көмектесуге болатынын білу үшін өсу бөлімдеріне
көптеген адамдар келді.
6.
НЭП жағдайындағы жарнама (1921–1929жж)."Өрескел постер тілі" - бұл азаматтық соғыс жылдарында өзін-өзі таң
қалдыратын постер шығармашылығы, жетекші суретшілердің ішкі қарсылығынсыз
жаңа НЭП шындықтарын игерді.
Революциялық постер бірте-бірте ең өткір әлеуметтік тақырыптарға ауысты:
аштық пен күйреуге қарсы күрес, сауатсыздыққа қарсы күрес, қала мен ауыл
арасындағы жаңа қатынастарды бекіту.
Плакаттар В. Маяковский үгіт-насихат плакаттарын жасаушылардың басты
назары жаңа мақсаттарға ауысты: жаңа экономикалық саясаттың мәнін түсіндіру,
кооперативтік қозғалысты қолдау, Еділ бойындағы аштыққа ұшыраған аудандарға
көмек ұйымдастыру, еңбек өнімділігін күшейту. Осы кезеңдегі плакаттардың
көпшілігін В.Маяковский салған, оған ілеспе жазулар да тиесілі. Міне,
эпидемияның дамуын ескертетін постер. Онда комикс принципі бойынша бір-бірін
алмастыратын 12 сюжеттік сурет бар екенін байқаймыз.
7.
Кітапты насихаттау сауатсыздыққа қарсы күрес."Коммунизмге апаратын жол-кітаптар мен білім"
Жарнамалық плакаттың классикасы 1924 жылы
мемлекеттік баспаның Ленинград филиалының
кітаптарын
танымал
ету
үшін
құрылған
А.Родченконың
әйгілі
композициясы
болды.
композицияның ортасында – дыбысты күшейту үшін
алақанын бетіне сүйеніп тұрған орамал киген
жұмысшының жоспарлы фотосуреті.
Мимика оның шақыруының шекті көлемін
жеткізеді, оның мәні леп белгісін жалпы контурмен
қайталағандай, кесілген қаріптің бұйра орналасуымен
беріледі
8.
Мемлекеттік басылым үшін В. Степановтың, А. және Л.Лавинскийдің, в. Левиннің жарнамалық плакаттары жасалды. Олардың
қаламы мен қылқаламының астында коммерциялық плакат мәдени–
ағартушылық бағытқа біртіндеп көшті.
В. Маяковскийдің ұраны: "коммунизмге апаратын жол – бұл кітап
және білім, мемлекеттік баспа дүкенінде барлық жаңа басылымдар бар".
Мемлекеттік басылымның өнімдерін белсенді түрде танымал етумен
қатар, "жарнама–конструктор" және кітапхана бейнесін халыққа
насихаттау, "Огонек", "Мәскеу пролетариаты", "Смена" және "қызыл
бұрыш" журналдарына жазылу үшін үгіт-насихат және басқа да
баспалардың, атап айтқанда "жас гвардияның" өнімдері назардан тыс
қалмады".
9.
Сауатсыздықпен күресу тақырыбы 20–шы
жылдардағы
постер
шығармашылығында
тұрақты.
Бұл
мәселенің алғашқы бейнелерінің бірі 1920
жылы жасалған. Радаковтың өте мәнерлі
плакаты болды-көздері байланған шаруа
қолдарын алға созып, бір аяғын тұңғиықтың
үстіне алып келді. Қолтаңба ЕСКЕРТЕДІ:
"сауатсыз – сол соқыр, оны барлық жерде
сәтсіздіктер мен бақытсыздықтар күтеді".
10.
Бұл тақырыпты Е. Кругликова 1923 жылымонотиптік техникада жасалған плакатта
жалғастырады. Мұнда рустикалық саятшылықтың
интерьері бейнеленген: суы бар ванна, үстелде-самовар,
орыс пешінде-кринка (мүмкін сүтпен). Үстелде
қолында ашық оқулығы бар жас әйел, ал жанында қарт
шаруа әйел бар. Постердің жоғарғы жағындағы ұран:
"әйел! Сауаттылықты үйреніңіз!». Қолтаңба жас
сұхбаттасушының сөзін қайталайды: "Эх, маманя! Сен
сауатты болар едің, маған көмектесер едің!». Бұл
мәселенің плакаттарының шақырулары әртүрлі, бірақ
олардың ішіндегі ең табандысы: "сауатты, мектепке екі
сауатсызды әкел!»
11.
Ауылға арналған өндірістік плакаттар мен плакаттар, танымалдәстүрлер.
Суретшілер 20–шы жылдары өндірістік плакат деп
аталатын нәрсені игеруде. Елдің оңтүстігінде, Одессада
суретші Н. Соколов бұл бағытты белсенді түрде дамытты.
Оның шығармалары көп факторлы және сөзбе-сөз. Автор бір
парақтың ішінде уақыттың оң және теріс кейіпкерлерін
олардың қарсыласуында бейнелеуге тырысады. Сонымен,
еңбек өнімділігінің өсуіне арналған плакатта В. И. - нің екі
дәйексөзі сәйкес келеді. Ленин бұл тақырыпта, қатыгез
капиталисттің типтік бейнесі және қолөнер құралдарын
ауыстырған прогрессивті жұмысшылар тобы (олар плакатта
да бар) прогрессивті машиналар.
12.
Керемет плакаттар – динамикалық және тиімді композицияларАл қалада жарнамалауға бөлінген қаражаттың едәуір бөлігі ойын-сауық плакаттарының тақырыптық
бағытын игерді. Бұл салада танымал көшбасшылар ағайынды В.және Г. Стенбергтер болды. Олар
конструктивистік плакаттардың көрнекі жетіспеушілігін жеңіп, конструктивистік плакаттардың
қарапайымдылығынан өткір экспрессивті, динамикалық және әсерлі композицияларға көшті. 1923 жылы
қызметтің басында олар театр плакаттарына, кейінірек негізінен киноплакаттарға баса назар аударды. Бес
жылдық қарқынды жұмыс барысында ағайынды Стенбергтер бірнеше жүздеген плакаттар жасады.Жоғарыда
қарастырылған 20–шы жылдардағы бейнелеу жарнамасының классикасы Стенберг киноплакаттарының
экспрессиясынан төмен. Міне, "Армадилло" Потемкин " фильмінің әйгілі жарнамалық сүйемелдеуі. 1925
жылғы постердің негізгі кеңістігі басылымдар кеменің зеңбіректерінің бір-бірімен қиылысқан алты дуласын
алады. Олардың біреуінің ұшында көтерілісші матрос тұр, ал артқы жағында офицердің құлаған кезде оның
бортқа лақтырылған фигурасы бейнеленген. Суреттер мен оның авторларының аты жазылған мәтіндер
дулаларға сәйкес келеді. Түстердің түсі шоғырланған. Суреттің мағынасының шоғырлануы шекті..