Похожие презентации:
Бароко: архітектура і скульптура
1. Бароко: архітектура і скульптура
“Лише мистецтводозволяє нам сказати
навіть те, чого ми
не знаємо.”
(Габріель Лауб).
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ:
3.
Бароко – стиль і напрям в мистецтві XVII—XVIIIстоліть, який найбільше виявив себе в архітектурі і
образотворчому мистецтві. Культура бароко розвинулася
передовсім у католицьких країнах.
Стиль бароко сформувався в кінці XVII ст. в Італії як наслідок
кризи гуманізму і народження маньєризму.
Походження терміну:
- від італ. barocco – химерний, вибагливий, дивний,
чудернацький, схильний до надмірностей;
- від порт. perola barroca – перлина неправильної
форми.
4.
Світогляд і філософія бароко:- «природний стан (state of nature) – анархія, війна всіх проти
всіх» (Томас Гоббс);
- ідея «облагородження», впорядкування природи на началах
розуму;
- ідея «сплячого Бога» – деїзм: Бог, створивши світ, не
торкається справ Всесвіту.
Томас Гоббс
5.
Ро
з
в
и
т
о
к
н
а
у
к
Рене Декарт
и
Ісаак Ньютон
6.
Ро
з
в
и
т
о
к
н
а
у
к
и
Ґотфрід Вільгельм Лейбніц
Карл Лінней
7.
Ро
з
в
и
т
о
к
н
а
у
к
и
Галілео
Галілей
Антоні ван Левенгук
8.
Нове у житті суспільства:- виделки, серветки;
- дуелі;
- променад (прогулянки у парку),
каруселі, гойдалки;
- картярські ігри;
- маскаради;
- феєрверки;
- уніформа
в арміях.
9. Характеристика стилю
Основні риси стилю Бароко• парадність;
• урочистість;
• динамічність;
• пишність;
• синтез мистецтв;
• складність форм;
• емоційна виразність.
10.
Досягнення стилю бароко в мистецтві.Архітектура:
Живопис і скульптура:
Асиметрія конструкцій
Декоративність композиції
Контрастність об’ємів
Театральність образів
Вигадливість декору
Динамізм поз
Ефекти світлотіні та кольору
парадність
Музичне мистецтво:
Гомофонно-гармонічний склад
Тональна система
11.
Завдання!Який стиль в
архітектурі ?
12.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
13.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
14.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
15.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
16.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
17.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
18.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
19.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
20.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
21.
Єгипетський? Античний?Романський? Готичний? Ренесанс?
22.
Стиль бароко вархітектурі.
Особливості синтезу мистецтв в
італійському бароко
23.
В архітектурі стиль бароко успадкував формиіталійського Відродження, проте, перевершив
його за складністю і різноманіттям.
Це проявилося уже у спорудах
засновника нового стилю
Мікелінджелло Буанаротті
Саме він підсилив архітектуру велетенським
ордером, широко використовував карнизи,
подвоєння пілястр та колон, тісняву
архітектурних елементів та надлюдський розмір.
Скульптурні та архітектурні твори генія й досі
справляють враження скорботи, напруги,
нервовості, хоча зберігають чітку побудову,
симетрію і потойбічну, майже неможливу красу.
24.
• Засновником бароко в Італії вважаютьМікеланджело Буонаротті (1475-1564).
25.
26.
27.
Для архітектури барокохарактерні:
- розгорнуті масштабні
колонади;
- велика кількість скульптур
на фасадах і в інтер‘єрі;
- куполи набувають складних
форм, найчастіше вони
багатоярусні.
- характерні деталі бароко:
теламон (атлант), коріатида,
маскарон, волюти, пілястри.
28.
Волюта (итал. voluta —завиток, спираль),
архитектурный мотив в
форме спиралевидного
завитка с кружком
(«глазком») в центре,
составная часть ионической
капители, входит также в
композицию коринфской и
композитной капителей.
Форму волюты иногда
имеют архитектурные
детали, служащие для связи
частей здания, а также
консоли карнизов,
обрамления порталов,
дверей, окон (главным
образом в архитектуре
позднего ренессанса и
барокко).
29.
30. Карло Мадерна
ЦеркваСантаСусанна.
Рим
один з
перших
зразків
римського
бароко,
1603 рік.
31.
32. Карло Мадерна, Джованні Баттиста Соріа
Церква Санта-Маріяделла Вітторіа. Рим
33.
34.
Сант Іво аллаСапієнца
Сан Джованні
деї Фіорентіні
Франче́ско Борромі́ні
(Borromini Francesco,
справжнє ім'я
Francesco Castelli)
Сан Карло алле
Кваттро Фонтане
35. Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане
Сан-Карло алле КватроФонтане (італ. San Carlo alle
Quattro Fontane) — церква
XVII ст. в стилі бароко. В
переводі означає «Церква
Святого Карла біля Чотирьох
Фонтанів», присвячена
Карло Борромео, кардиналу і
архієпископу Мілана.
36. архітектура
(справжнє ім’я Francesco Castelli, 1599 - 1667) архітектордоби бароко, інженер, майстер архітектурної графіки,
який дивно проектував, дивно креслив, дивно будував.
Саме Борроміні сміливо відходив від класичних канонів,
авторитетних рішень, попередніх правил, проектував
будівлі небаченої складності і будував ці складні будівлі.
Для його творчої манери були характерні відсутність прямих ліній, достаток
вигадливих і химерних архітектурних деталей, ускладнене планування
інтер’єрів із запаморочливими перепадами рівнів. Замість круга він
незмінно віддавав перевагу еліпсу.
Касетна стеля церкви
Занадто талановитий Борроміні сприймався
конкурентом могутнього Лоренцо Берніні,
який зробив все можливе для відсторонення
архітектора від державних та приватних
замовлень. Головними замовниками Борроміні
стали католицькі чернечі ордени.
З 22 липня 1667 року відчув себе тяжко хворим.
Усамітнився, знищив особистий архів, малюнки і
креслення. Покінчив життя самогубством.
Санта Сусанна
37. архітектура
Внутрішній двірГеометрична
проекція
Церква Сант Іво алла
Сапієнца, Фасад з дворика
Склепіння
38.
Завдання!Порівняльний аналіз
стилів в
архітектурі
39.
Антична архітектураАрхітектура
Ренесансу
40.
Архітектурабароко
Архітектура
Ренесансу
41.
Бароковійархітектурі
притаманно багато
кривих, пластичновигнутих ліній і
поверхонь, що
порушують
статичність і
викликають
відчуття руху
42.
Пишні інтер'єри барокових церков, як місцятеатралізованих обрядів католицької служби,
сповнені несподіваних просторових і
світлових ефектів
43.
Використовують велику кількість пілястр,колон, і напівколон, зокрема завитих,
розкішних скульптурних деталей,
ліпнини, позолоти
44.
45.
З архітектурою тісно пов'язана скульптура,що прикрашає фасади й інтер'єри церков,
вілл, палаців, а також сади, парки, фонтани
46.
Особливостісинтезу мистецтв
в італійському
бароко
47.
У мистецтвібароко важко
розділити
творіння
архітектора,
скульптора й
живописця
48.
До художників-універсалів, який поєднувавталант архітектора і скульптора, належав
Джованні Лоренцо Берніні
49.
Лоре́нцоБерні́ні або Джова́нні
Лоре́нцо Берні́ні (Джан
Лоренцо
Берніні; італ. Giovanni Lorenzo
Bernini; *7
грудня 1598, Неаполь, Неапол
ітанське королівство — †12
листопада 1680, Рим, Папська
область) — італійський
архітектор і скульптор.
50.
Головне творінні Берніні – грандіознаколонада собору Святого Петра в Римі,
яка утворює площу перед ним
51.
Колонада зчоритьох рядів
колон
(висотою 19м)
нагадує,
за словами
автора, “розкриті
обійми”
52.
Площа Святого Петра. Ватикан. Рим. Л.Берніні53.
Берніні, подібно до титанів Відродження, блискучепроявив себе не тільки в архітектурі, а й у
пластичному мистецтві, створюючи
статуї, рельєфи, фонтани,
яким притаманна нестримна художня фантазія
54.
Скульптурнакомпозиція Берніні
“Екстаз Святої
Терези” з церкви
Санта Марія делла
Вітторіа сповнена
надзвичайної
експресії, вираженої
мовою барокової
пластики
55.
Аполлон іДафна
56.
ВикраденняПерсефони
57.
Преобладающиеи модные цвета:приглушенные пастельные тона; красный, розовый, белый, голубой с
желтым акцентом.
Линии:
причудливый выпукло - вогнутый асимметричный рисунок; в формах
полуокружность, прямоугольник, овал; вертикальные линии колонн;
выраженное горизонтальное членение.
Форма:
сводчатая, куполообразная и прямоугольная; башни, балконы, эркеры.
Характерные элементы интерьера:
стремление к величию и пышности; массивные парадные лестницы;
колонны, пилястры, скульптуры, лепнина и роспись, резной орнамент;
взаимосвязь элементов оформления.
Конструкции:
контрастные, напряженные, динамичные; вычурные по фасаду и вместе с
тем массивные и устойчивые.
Окна:
полуциркульные и прямоугольные; с растительным декором по периметру.
Двери:
арочные проемы с колоннами; растительный декор
58.
Благодаря причудливой пластике фасадов, сложным криволинейнымпланам и очертаниям дворцы и церкви барокко приобретают
живописность и динамичность. Они как бы вливаются в окружающее
пространство.
59.
Самые крупные и знаменитые ансамбли барокко в мире:Версаль (Франция), Петергоф (Россия), Аранхуэс
(Испания), Цвингер (Германия).
60. Бароко в архітектурі
Основнi риси архiтектури бароко - у церквах - широкі нефи, іноді овальноїформи - часткова або свідома неповнота архітектурних елементів - ефектне
використання світла, або сильних контрастів світла і тіні або рівномірне
освітлення за допомогою кількох вікон,розкішне використання кольорів і
орнаментів.
Мадрид, палац Орьєнте
Монастир в
Мельку
61. Андріївська церква
62. Софійський собор
63. Маріїнський палац
64. Віденський палац Шербрунн
65. Шато-де-Плезанс
66.
67.
68.
69.
70.
71. А. Бареллі. Палац Німфенбург.
72. Ж. Ф. Людовісі. Національний палац Мафра
Жоан ФредерікоЛюдовісі (порт.
João Frederico
Ludovice,
справжнє ім'я ні
Iohann Friedrich
Ludvig 1670 —
1752) —
португальський
архітектор доби
бароко.
73. А. Спецца, Дж. П’єроні. Валдштейнський палац.
Валдштейнський палац (чеськ.
Valdštejnský
palác) — палац
Альбрехта
Валленштейна в
столиці Чехії
місті Празі.
74. Плани садів бароко
Мереживий партер саду в Хет Лоо.Садиба Марлі, генеральний план, Франція
75. Дрезденський Цвінґер – історичне місце в Дрездені, ансамбль із 4 будівель.
76.
77.
Версаль.Зеркальна зала
78.
Версаль. Фонтан.Версаль. Парк.
79.
Люксембургський палац. ПарижФонтан.