Філіпп де Шампень Кардинал Рішельє
Філософія раціоналізму Рене Декард
9.95M
Категория: ИскусствоИскусство

Класицизм як художній напрям

1.

2.

Класицизм (від лат. classicus – зразковий) – стиль і напрям
в європейському мистецтві ХVІІ – початку ХІХ ст., який
ґрунтується на суворому дотриманні ряду норм, правил,
канонів.

3.

У ХVІІ ст. у Франції
встановлюється
абсолютна
монархія.
Людовік ХІІІ
(1610–1643)
Людовік XІV
(1638–1715)
Людовік ХІV
“Держава – це я!”

4. Філіпп де Шампень Кардинал Рішельє

Фактичним засновником
французького
абсолютизму стає
кардинал Рішельє.
Він першим спробував
поставити мистецтво на
службу монархії,
створивши Академію
Філіпп де Шампень
Кардинал Рішельє

5.

Основні риси класицизму:
Раціоналізм, наслідування традицій античних
майстрів.
Ієрархія жанрів: високі, середні, низькі.
Розум – головний критерій художньої правди.
Образи відрізняються абстрактністю;
персонажі схематичні, втілюють якусь одну
рису.
Чіткий поділ характерів на позитивні та
негативні.
Правило трьох єдностей – часу, місця, дії.
Чітка композиція.
Чистота мови, неприпустимість змішування
високого і низького.

6. Філософія раціоналізму Рене Декард

7.

Раціоналізм –
(від лат. rationalis - розумний)
вчення в теорії пізнання, згідно з
яким достовірні знання можуть бути
отримані лише за допомогою
розуму.
Досвід, практика, почуття не мають
ніякого значення, головне –
діяльність розуму.

8.

9.

- Головною рисою архітектури
класицизму стає ордер.
ОРДЕР - тип цілісної архітектурної
композиції, основаної на художній реалізації
в античні часи стієчно-балочної організації
будівлі.
У часи класицизму форми і пропорції ордеру
починають більше нагадувати епоху
античності
- Об’єми споруд формують
симетрично-осьові композиції;
- стіни гладенькі, рівні поверхні
для організації цих об’ємів,
- стриманий архітектурний
декор (не "ховає" загальну структуру
будівлі, а навпаки, лише підтримує і
підкреслює її внутрішні мотиви).
- Часто повна відмова від
деталей, позбавлених
конструктивної функції.

10.

Андреа Палладіо (1508-1580)
Виробив свій варіант магнацького палацу і
варіював його все життя.
Він розробив нову систему пропорцій ордерів.
Палаццо Кьєрікаті у Віченці
Тепер ордер був не декором фасаду,
головним принципом побудови.
Палладіо вивчав "Десять книжок про
архітектуру" Вітрувія і пішов далі,
розробив новий різновид міського
палацу з перістилем і внутрінім
двором.
Принципи ранішнього класицизму
особливо виявлені в багатьох віллах.

11.

Андреа Палладіо. Вілла Ротонда.

12.

Найвидатніші представники класицизму
Архітектура
Франція:
Клод Перро (1613–1688)
Паризька обсерваторія (1667–1672)

13.

Найвидатніші представники класицизму Архітектура
Жак-Жермен Суффло

14.

Найвидатніші представники класицизму
Архітектура
Франція:
Анж Жак Ґабріель (1698–1782)
Замок в Комп'єні (1750)

15.

Західне крило «квадратного
двору» Лувру (архітектор
П'єр Леско; XVI ст.)
Східний фасад Лувру (архітектор Клод Перро; XVIІ ст.)

16.

Ампір (фр. empire – імперія) – стиль пізнього класицизму часів
імперії Наполеона І, переважно в архітектурі, портретному живопису
та декоративно-ужитковому мистецтві.
Для ампіру є характерним
звернення до традицій імператорського Риму з його прагненням
до строгої величі та помпезності, холодної елегантності.
Тріумфальна арка на площі Каррузель в Парижі

17.

Садово-паркове мистецтво
Версаль

18.

19.

Регулярний парк

20.

Пейзажний парк

21.

-В оформленні інтер’єрів застосовувались ті ж
елементи античної архітектури, що й на фасадах
(колони з арками, каміни, ліпнина в античному
стилі , пілястри, фризи тощо)
- прозорість і чіткість організації внутрішнього
простору;
- мінімум деталей;
- чіткість ліній
(перевага надавалась прямим лініям) ;
- Стримані кольори;
(поверхня стін фарбувалася в пастельні тони
або обтягувалася тканиною м’яких кольорів)
- Меблі більшою мірою проявляли
індивідуальність майстра-меблевика, і тому
не були надто «канонізованими»;
- Вживалися складні портьери і драпірування на
вікнах з атласу;
- Багаті масивні люстри, гобелени і настінний
розпис

22.

Найвидатніші представники класицизму
Скульптура
Італія:
Антоніо Канова (1757–1822)
Наполеон Бонапарт

23.

Найвидатніші представники класицизму
Скульптура
Данія:
Бертель Торвальдсен (1770–1814)
Надгробок папи Пія VІІ Собор Св. Петра Рим

24.

Найвидатніші представники класицизму
Скульптура
Україна, Росія:
Іван Мартос (1754–1835)

25.

Характерні риси живопису класицизму:
цілісні композиції, яким підпорядковані виразні засоби та
система кольорів, величні та ліричні пейзажі.
Теми картин: античні герої, історичні персонажі, міфологічні
сюжети.
Жанри живопису: історичний живопис, портрет, пейзаж.
Художники: Н. Пуссен, К. Лоррен, А. Менгс, Ж.Л. Давід, Ш.
Лебрен. М. Кауфман та інші.

26.

Найвидатніші представники класицизму
Живопис
Франція:
Ніколя Пуссен (1594–1665)
Викрадення сабінянок (бл. 1637)

27.

Найвидатніші представники класицизму
Живопис
Франція:
Клод Лоррен (1600–1682)
Полювання Асканія (1682)

28.

Найвидатніші представники класицизму
Живопис
Франція:
Шарль Лебрен
(1619–1690)
Родина перського царя Дарія на колінах
перед Олександром Македонським

29.

Найвидатніші представники класицизму
Живопис
Франція:
Жак-Луї Давід (1748–1825)
Наполеон на перевалі Сен-Бернар (1800)

30.

Поклоніння пастухів, Жорж де Латур , 1644

31.

Найвидатніші представники класицизму
Музика
Франція:
Жан Батіст Люллі
(1632–1687)

32.

Найвидатніші представники класицизму
Музика
«Віденська класична школа»:
Йозеф Гайдн (1732–1809)
Вольфґанґ Амадей Моцарт (1756–1791)
Людвіг ван Бетховен (1770–1827)
Моцарт. Маленька нічна серенада (Серенада № 13 соль-мажор) (1787)
English     Русский Правила