4.35M
Категория: ПрограммированиеПрограммирование

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта

1.

6
Урок 19
Поняття про об’єкт
у програмуванні.
Властивості
об’єкта.
За новою програмою 2017 року

2.

Розділ 3
§ 17
Поняття про програмний об’єкт
6
Пригадай
що таке програма;
як створюють програми в середовищі виконання алгоритмів Скретч;
як дізнатись, які об'єкти використовують у проекті, складеному в
середовищі Скретч.
Ти дізнаєшся
що таке програмний об’єкт;
значення яких властивостей програмного об'єкта можна змінити у вікні
середовища Скретч;
значення яких властивостей програмного об'єкта можна змінити під час
виконання програми;
як дізнатися про значення властивостей об'єкта.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

3.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
6
Ти вже знаєш, що істоту, явище або предмет, на
який звернули увагу або з яким виконують дії,
називають об'єктом.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

4.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
Об'єкти можуть відрізнятися один від одного:
Властивостями
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6
Діями, які можна
виконувати над ними.

5.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
6
Властивостей в одного об'єкта може бути багато.
Залежно від мети й завдань під час роботи з об'єктом
завжди можна звернути увагу на його окремі
властивості та значення кожної з них.
Значення властивостей можуть бути:
Текстовими
даними
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
Числовими
даними

6.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
Кожна властивість об'єкта має своє значення.
Учень
© Вивчаємо інформатику
6
Властивість
Прізвище
Значення властивості
Петренко
Ім’я
По батькові
Дата народження
Петро
Петрович
12 січня 2007 року
Маса
Зріст
Колір волосся
51 кг
145 см
Чорний
Колір очей
Зелений
Адреса проживання
Клас
teach-inf.at.ua
вул. Святогірська, 34, 12
6-А

7.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
6
Приклади об'єктів, їх властивостей і значень цих
властивостей:
Країна
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
Властивість
Значення
властивості
Україна
Ім’я
Дата проголошення
24 серпня 1991 р
незалежності
Площа
604 тис. кв. км.
Довжина кордону
7590 км
Чисельність
47 млн
населення
Кольори на прапорі Синій, жовтий
Наявність виходу
Так
до моря

8.

Розділ 3
§ 17
Що таке програмний об'єкт?
З
об'єктом
також
пов'язане
поняття
середовища, тобто місця, у
якому він може перебувати
або
де
з
ним
можна
виконувати деякі дії.
Різні
комп'ютерні
програми є середовищем
для
певних
об'єктів,
властивості яких і дії з
якими можна змінювати.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

9.

Розділ 3
§ 17
Поняття про об’єкт у програмуванні
У
5-му
класі
ви
створювали
проекти
для
виконавців
у
середовищі складання
та
виконання
алгоритмів Scratch.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

10.

Розділ 3
§ 17
Поняття про об’єкт у програмуванні
6
Ви використовували різних виконавців, кожен з них
мав один або кілька образів (костюмів).
Нагадаємо, що і виконавці, і їх образи є програмними
об'єктами середовища Scratch.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

11.

Розділ 3
§ 17
Повторення
6
Файли,
які
відкривають
і
створюють
середовищі Скретч, називають проектами.
у
Кожний проект містить:
Зображення
виконавців
алгоритму
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
Фон сцени
Програмний код
(скрипт)
на якій
відбуваються
події з
виконавцями
складається із
запропонованих у
середовищі
команд

12.

Розділ 3
§ 17
Середовище виконання алгоритмів
6
Розробники
комп'ютерних
програм
постійно
покращують створені середовища. Ми працюватимемо
із середовищем, яке:
можна завантажити на
сайті Скретч
https://scratc
h.mit.edu/scra
tch2download
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
або
використовувати таке
ж середовище онлайн
https://scratc
h.mit.edu/proj
ects/editor/?ti
p_bar=home

13.

Розділ 3
§ 17
Середовище виконання алгоритмів
6
Встановлене на комп'ютері середовище Scratch 2
можна завантажувати з:
Головного меню
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
За допомогою значка на
Робочому столі

14.

Розділ 3
§ 17
Вікно Scratch 2
Рядок
заголовка
6
Меню
Виконавець
Групи
команд
Кнопки
управління
вікном
Контейнер
команд
виділеної
групи
Сцена
© Вивчаємо інформатику
Список
об’єктів
teach-inf.at.ua
Область складання
програми

15.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Виконавців алгоритму
називають спрайтами.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
в
середовищі
6
Скретч
ще

16.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Усі спрайти мають свої властивості:
6
ім'я
положення на Сцені,
розміри,
Кожна
із
цих
властивостей
має
своє значення.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
напрямок, у якому вони будуть
рухатися,
колір костюма та інші.

17.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Виконавці та їх образи
Розділ Спрайти, де ви
бачите ескізи двох
виконавців: Рудий кіт і
Ball. Поточним
(вибраним) є
виконавець Рудий кіт.
Кнопка для перегляду
значень властивостей
об'єкта в розділі
Інформація.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

18.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Інформація про об'єкт Рудий кіт
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

19.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Виконавець Ball і його образи
Вкладка Образи
Образи
Вибраний в
розділі Спрайти
виконавець Ball
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

20.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
6
Створити новий спрайт у проекті можна кількома
способами, вибравши відповідну кнопку на панелі
інструментів розділу Спрайти:
намалювати в
графічному редакторі,
вбудованому в
середовище Scratch;
обрати
готовий об'єкт
з бібліотеки
спрайтів
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
вставити з
файла;
сфотографувати
камерою,
підключеною до
комп'ютера.

21.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Бібліотека спрайтів у Scratch
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

22.

Розділ 3
§ 17
Графічний редактор Scratch
6
Полотно
для
малювання
Палітра
кольорів
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
Інструменти
малювання

23.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
6
Програмним об'єктом у середовищі Scratch є також і
Сцена. Сцена має такі властивості:
розмір (480 на 360 кроків
виконавця)
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
тло

24.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
6
Якщо вибрати цей об'єкт, то на вкладці Тло можна
змінити зображення на тлі Сцени
редагувати фон
засобами
графічного
редактора
завантажувати тло з
файла
використати
зображення з
бібліотеки
отримати з камери
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

25.

Розділ 3
§ 17
Програмні об'єкти
та їх властивості в Scratch
Сцена та її тло
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

26.

Розділ 3
§ 17
Розгадайте ребус
6
Виконавець
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
«Ребуси українською» © rebus1.com

27.

Розділ 3
§ 17
Розгадайте ребус
6
Об’єкт
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
«Ребуси українською» © rebus1.com

28.

Розділ 3
§ 17
Дайте відповіді на запитання
1. Що таке спрайти в середовищі Scratch?
6
2. Які властивості мають програмні об'єкти в середовищі
Scratch? Як їх можна переглянути?
3. Якими способами можна створити новий спрайт у
середовищі Scratch?
4. Які
властивості
має
об'єкт
Сцена? Якими способами можна
змінити тло Сцени?
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

29.

Розділ 3
§ 17
Домашнє завдання
6
Проаналізувати
§ 17, ст. 138-140
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua

30.

Розділ 3
§ 17
Працюємо за комп’ютером
Сторінка
143-144
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.at.ua
6

31.

Дякую за увагу!
6
Урок 19
За новою програмою 2017 року
English     Русский Правила