Образотворче мистецтво України 1917-1920 років
Українська академія мистецтв
Олександр Мурашко Олександр Мурашко у своїй майстерні 1911; НХМУ
Природа щедро наділила талантом. Доля ж була нещадна – відвела йому занадто короткий термін для творчості – всього 19 років… Художнику - 35
Старий вчитель. Портрет Миколи Мурашка. НХМУ “… Не потрібні ніякі ні права, ні мундири, ні нагороди, ні пенсії. Бо це все – лаври, на яких поч
Благовіщення 1909; НХМУ “Будьте в мистецтві як діти – щирими та чесними“ Олександр Мурашко
Селянська сім’я 1914; НХМУ “Старість і молодість, минуле і майбутнє поєдналися в образах цієї невеликої родини, написаної з конкретних люде
Прачка 1914; НХМУ це був час, коли Мурашко підійшов до вершини свого декоративного бачення світу “…,
Продавці квітів 1917; НХМУ
Автопортрет 1918; НХМУ “Олександр Мурашко – український художник європейського масштабу” Анатолій Петрицький
Його вбили теплої червневої ночі 1919 року. Неподалік від його дому. Вбили пострілом у потилицю – так, як звикла стріляти “людина із рушницею
Георгій Нарбут
Диплом про обрання Г.І.Нарбута ректором УАМ 1919 папір, акварель, гуаш, туш.
Автопортрет 1919 папір, чорна та червона туш Георгій Нарбут – в оточенні героїв власних програмних творів та героїв байок Крилова Ікона свят
“Крилов. Байки ” Титульна сторінка та ілюстрація до байки “Вовк на псарні” 1912 рік, типографські відтиски, НХМУ
Руїни та млини 1919 рік, папір, акварель, гуаш. НХМУ
Картини війни – 1914 Сербія та Австрія типографський відтиск; папір, акварель, туш. НХМУ
Українська абетка – 1917-1919 “Л”- сторінка з “Української абетки” 1917 рік, типографський відтиск НХМУ
Титульні сторінки книжок 1919-1920 ескіз. Папір, туш НХМУ
Заставка до журналу “Мистецтво” 1919 типографський відтиск НХМУ
Державний герб України виконано на наказом П.Скоропадського 1918 рік папір, акварель, гуаш, золото. НХМУ
Ескіз державного герба України 1918 папір, акварель, гуаш НХМУ
Українська Народна Республіка Державний кредитний білет номіналом 100 гривень Літо 1917 року – конкурс на кращий ескіз українських паперови
Син свого батька Данило Нарбут “Іван Богун”, “Максим Кривоніс” з серії “Полковники України” 1986-1990
Михайло Бойчук
Михайло Бойчук навчався у Віденській, Краківській та Мюнхенській академіях мистецтв, працював у Італії та Франції. Західні критики визнач
Безцінна спадщина репресованого майстра
Майстерня Бойчука: фрагмент розпису Луцьких казарм у Києві фреска, 1919 рік, не збереглася
Молочниця 1922 рік, темпера, НХМУ Портрет Андрія Шептицького 1910 рік, малюнок, НХМУ
Школа Бойчука Іван Падалка Натюрморт Ілюстрація до “Слова о полку Ігоровім”
Школа Бойчука Євген Сагайдачний Бандурист 1920 рік, картон, темпера, НХМУ
Школа Бойчука Тимофій Бойчук Біля яблунь 1920 рік, картон, темпера, НХМУ
Школа Бойчука Василь Седляр
Школа Бойчука Бойчук зі своїми учнями за короткий проміжок часу увійшов в усі галузі культурного життя України: кераміка, ткацтво, килимар
5.28M
Категории: ИсторияИстория ИскусствоИскусство

Образотворче мистецтво України 1917-1920 років

1. Образотворче мистецтво України 1917-1920 років

2. Українська академія мистецтв

4 листопада 1917 року
Центральна Рада затвердила
статут Академії
5 грудня 1917 року – урочисте
відкриття
Перші члени Академії:
Олександр Мурашко, Георгій
Нарбут, Василь Кричевський,
сидять Микола Бурачек, Федір
Кричевський, Михайло Бойчук,
Михайло Жук

3. Олександр Мурашко Олександр Мурашко у своїй майстерні 1911; НХМУ

4. Природа щедро наділила талантом. Доля ж була нещадна – відвела йому занадто короткий термін для творчості – всього 19 років… Художнику - 35

Природа щедро наділила
талантом. Доля ж була
нещадна – відвела йому
занадто короткий термін
для творчості – всього
19 років…
Художнику - 35 років, його
із захопленням сприймає Європа…

5. Старий вчитель. Портрет Миколи Мурашка. НХМУ “… Не потрібні ніякі ні права, ні мундири, ні нагороди, ні пенсії. Бо це все – лаври, на яких поч

Старий вчитель. Портрет
Миколи Мурашка.
НХМУ
“… Не потрібні ніякі
ні права, ні мундири,
ні нагороди, ні пенсії.
Бо це все – лаври,
на яких почивають
чиновники
від
мистецтва…”
Микола Мурашко

6. Благовіщення 1909; НХМУ “Будьте в мистецтві як діти – щирими та чесними“ Олександр Мурашко

7. Селянська сім’я 1914; НХМУ “Старість і молодість, минуле і майбутнє поєдналися в образах цієї невеликої родини, написаної з конкретних люде

Селянська сім’я
1914; НХМУ
“Старість і молодість,
минуле і
майбутнє
поєдналися в образах
цієї невеликої родини,
написаної
з
конкретних людей –
носіїв життєвої
мудрості
багатьох
поколінь.”

8. Прачка 1914; НХМУ це був час, коли Мурашко підійшов до вершини свого декоративного бачення світу “…,

9. Продавці квітів 1917; НХМУ

10. Автопортрет 1918; НХМУ “Олександр Мурашко – український художник європейського масштабу” Анатолій Петрицький

11. Його вбили теплої червневої ночі 1919 року. Неподалік від його дому. Вбили пострілом у потилицю – так, як звикла стріляти “людина із рушницею

Його вбили теплої червневої ночі 1919
року. Неподалік від його дому. Вбили пострілом
у потилицю – так, як
звикла
стріляти
“людина із рушницею”, що прийшла в
революцію.
І це не було випадково – починається
час розправи з національним мистецтвом.
Олександр Мурашко став першим – навіть в
цьому чорному списку розстріляних Майстрів.

12. Георгій Нарбут

Геніальний графік, гордість
українського образотворчого
мистецтва.
Унікальна обдарованість, глибина
інтелекту дозволяли йому ілюструвати
книги та періодичні видання,
створювати пейзажі та портрети,
орієнтуватися в історії, архітектурі та
геральдиці.
Природа щедро винагородила його
невичерпною творчою фантазією та
віртуозною майстерністю
Своєю творчістю зміг кардинально
змінити уяву про роль книжкової
графіки в культурному житті
суспільства
Образи Нарбута стали невід’ємною
частиною життя всього народу

13. Диплом про обрання Г.І.Нарбута ректором УАМ 1919 папір, акварель, гуаш, туш.

14. Автопортрет 1919 папір, чорна та червона туш Георгій Нарбут – в оточенні героїв власних програмних творів та героїв байок Крилова Ікона свят

Автопортрет
1919 папір, чорна та червона
туш
Георгій Нарбут –
в оточенні героїв власних
програмних творів та героїв байок
Крилова
Ікона святого Георгія
Переможця (1904) – дебют
художника в друкованій графіці.

15. “Крилов. Байки ” Титульна сторінка та ілюстрація до байки “Вовк на псарні” 1912 рік, типографські відтиски, НХМУ

16. Руїни та млини 1919 рік, папір, акварель, гуаш. НХМУ

17. Картини війни – 1914 Сербія та Австрія типографський відтиск; папір, акварель, туш. НХМУ

18. Українська абетка – 1917-1919 “Л”- сторінка з “Української абетки” 1917 рік, типографський відтиск НХМУ

Українська
абетка – 19171919
“Л”- сторінка з
“Української абетки”
1917 рік,
типографський відтиск
НХМУ

19. Титульні сторінки книжок 1919-1920 ескіз. Папір, туш НХМУ

20. Заставка до журналу “Мистецтво” 1919 типографський відтиск НХМУ

21. Державний герб України виконано на наказом П.Скоропадського 1918 рік папір, акварель, гуаш, золото. НХМУ

22. Ескіз державного герба України 1918 папір, акварель, гуаш НХМУ

23. Українська Народна Республіка Державний кредитний білет номіналом 100 гривень Літо 1917 року – конкурс на кращий ескіз українських паперови

Українська Народна
Республіка
Державний кредитний білет
номіналом 100 гривень
Літо 1917 року – конкурс на кращий
ескіз українських паперових
грошей
1 березня 1918 року – закон ЦР про
введення нової грошової одиниці
1918 рік
175х115 мм. Приватна колекція

24. Син свого батька Данило Нарбут “Іван Богун”, “Максим Кривоніс” з серії “Полковники України” 1986-1990

25. Михайло Бойчук

Професор – засновник
Української академії
мистецтв
Засновник української школи
монументального живопису
Мета : відродження
українського мистецтва від
кореня.

26. Михайло Бойчук навчався у Віденській, Краківській та Мюнхенській академіях мистецтв, працював у Італії та Франції. Західні критики визнач

Михайло Бойчук навчався у Віденській, Краківській та Мюнхенській
академіях мистецтв, працював у Італії та Франції.
Західні критики визначили його стиль роботи як “НЕОВІЗАНТИЗМ”
В 1917 році Михайло Бойчук був уже досвідченим та визнаним
художником. Саме тоді в Києві він створює свою школу.
Естетичні принципи школи Бойчука сучасники назвали
“бойчукізмом”
Михайло Бойчук в Парижі 1907 рік

27. Безцінна спадщина репресованого майстра

Школа монументального живопису
Михайла Бойчука – без
перебільшення, епохальне явище в
художньому житті України.
Тоталітарний режим поглинув
практично всі монументальні творіння
художника.
Після страти майстра його роботи
нищилися “прогресивними” технічними
засобами.
Від найвидатнішого українського
монументаліста всіх часів лишилися
окремі ескізи або камерні за
звучанням твори.

28. Майстерня Бойчука: фрагмент розпису Луцьких казарм у Києві фреска, 1919 рік, не збереглася

29. Молочниця 1922 рік, темпера, НХМУ Портрет Андрія Шептицького 1910 рік, малюнок, НХМУ

30. Школа Бойчука Іван Падалка Натюрморт Ілюстрація до “Слова о полку Ігоровім”

Школа Бойчука
Натюрморт
Іван Падалка
Ілюстрація до “Слова о полку Ігоровім”

31. Школа Бойчука Євген Сагайдачний Бандурист 1920 рік, картон, темпера, НХМУ

32. Школа Бойчука Тимофій Бойчук Біля яблунь 1920 рік, картон, темпера, НХМУ

33. Школа Бойчука Василь Седляр

Біля сільгоспмашини
1931 темпера. НХМУ
В школі лікнепу
1929 Папір, темпера. НХМУ

34. Школа Бойчука Бойчук зі своїми учнями за короткий проміжок часу увійшов в усі галузі культурного життя України: кераміка, ткацтво, килимар

Школа Бойчука
Бойчук зі своїми учнями за
короткий проміжок часу
увійшов в усі галузі
культурного життя України:
кераміка, ткацтво,
килимарство, ксилографія,
книжкова мініатюра,
скульптура і навіть
український ляльковий театр
вперше
був відроджений
боцчукістами”
Іван Вигнанець
Марія Юнак
Портрет дівчини
1920, папір, акварель
English     Русский Правила