Похожие презентации:
Футуризм (лат. futurum - мабутнє)
1.
2.
Футуризм (лат. futurum—мабутнє) — радикальний
літературно- художній напрям
авангардного мистецтва,
поширений в Італії та Росії на поч.
XX ст. Його представники
оспівували майбутнє як еру
техніки, високих швидкостей і
темпу життя.Футуризм —
авангардний напрям у літературі й
мистецтві, що розвинувся на
початку XX століття в основному
в Італії й Росії.
3.
Будь-яка модерністська течія умистецтві утверджувалась шляхом
відмови від старих норм, канонів,
традицій.
4.
Футуризм — це мистецтво антигуманізму, якемає відбити настання часу техніки.
Спрямування футуризму можна виразити
трьома «М»:
МІСТО, МАШИНА, МАСА
5.
Дві головні ознаки футуризму: по-перше, новемистецтво зовсім не цікавиться людиною.
Психологізм оголошується анархізмом.
Психологізм — характерна риса міщанської
літератури, яка вмирає.
Якщо цікавить душа — пізнай машину
6.
По-друге, для цього мистецтва характерний виключнийдинамізм, опоетизування руху, швидкості, зорові пошуки
засобів зображення руху. Зупинка є злом, отже —
футуристи вживали такі принципи динамізації
(«прискорення») свого художнього тексту: тексти
записувалися без розділових знаків, без великих і малих
букв.
7.
Футуризм — це тотальне заперечення, у тімчислі й естетства. Музикою міста вважався
шум міста. Панувала поетизація потворного,
антиестетизм: деякі футуристи, наприклад,
видавали свої твори на шпалерах.
8.
Футуризм виник в Італії, і першими його«проповідниками» стали поети, до яких
пізніше приєдналися художники. Футуристи на
чолі з Томмазо Марінетті ратували за творче
оновлення мистецтва, сповідували культ
руху.
9.
Вони прагнули відобразити динамічну форму,втілити в ній енергію сучасного життя,
оспівували прийдешню індустріальну епоху,
прославляючи швидкість машин,ритмів життя
загалом.
10.
Їхніми художніми засобами та прийомами були:контраст кольорів і форм, поєднання різних
ракурсів, рішучі мазки, подрібнення контурів і
форм, динамічні лінії, накладення послідовних
фаз на одне зображення (принцип
симультанності)
11.
Симультанність (від латинського sіmul) одночасно— принцип футуристичногоживопису, що полягає у сполученні в одній
композиції різних моментів руху.
12.
Лідер і теоретик футуризму Умберто Боччоні спробуваввиявити засобами пластики життєву енергію і силу
людини, передати в скульптурі рух м'язів у моменти
крокування. Бунтарський живопис Боччоні насичений
енергією і світлом, ніби випромінюючи його девіз
«Абсолютний рух!»
13.
У своїх творах Джакомо Балла прагнув дооб'єднання форми, кольору, руху і звуку.
Картина, на якій він зобразив політ
ластівки,сприймається, як стилізована
розкадровка.
14.
Карло Карра передав рух коня, яким керуєжокей. Футуристи збагачували живопис
додатковим виміром — часовим.
15.
Стихія танцю привертала особливу увагуДжино Северіні. Тож,демонстрація
переміщення в просторі персонажів
створювала ілюзію руху.
16.
Порівняйте образи блакитних танцівниць уфутуристичному й імпресіоністичному стилях.
Як передано танцювальні рухи?
17.
Італійський футуризм мав своїх представниківі в музичному мистецтві. Основоположники
музичного футуризму Франческо Прателла і
Луїджі Руссоло виступили з маніфестом
«Мистецтва шумів» і започаткували відповідні
експерименти.
Франческо Прателла
Луїджі Руссоло
18.
Вони використовували звуки-шуми, які, на їхнюдумку,краще відображають епоху автомобілів і
літаків. Згодом подібні «технічні знахідки» стали
використовувати в так званій «конкретній
музиці». Сенсаційний музичний образ потяга
створив Артур Онеггер.
19.
На основі поєднання й переосмислення ідейкубізму і футуризму в образотворчому
мистецтві виник напрям кубофутуризм.
20.
Це еклектичне явище проіснувало недовго, алеподарувало світові таких яскравих представників
вітчизняного авангарду, як Давид Бурлюк і Олександр
Богомазов.
Давид Бурлюк
Олександр Богомазов
21.
Олександр Богомазов (18801930) — фундатор вітчизняногокубофутуризму, якого
називають «українським
Пікассо». Художник і педагог
залишив у спадок не лише
оригінальні картини, а й не
менш цікаву теорію «якісних
ритмів» (трактат «Живопис і
елементи»). Експерименти з
ритмом збагачуються
знахідками в царині колориту:
живописець шукає нові
співвідношення локально
забарвлених кольорових плям.
22.
Олександр Богомазов23.
Проголошуючи відмову від реалістичності, кубізм,футуризм і кубофутуризм змінили мистецькі
уявлення про відображення простору і часу в
образотворчому мистецтві. Вони відкрили шлях
багатьом художнім стилям і напрямами XX ст.,
щонайперше — абстракціонізму.
24.
https://mozok.click/1698-avangard-kubzmfuturizm-kubofuturizm.htmlhttps://studref.com/558479/kulturologiya/futur
izm_kubofuturizm
su.com.ua/search_articles.php?id=541
25.
Самостійно поцікавтеся поетичною іхудожньою творчістю українських
футуристів Д. Бурлюка, М. Семенка та
інших.