Урок систематизації та узагальнення знань “ТИТАНИ” ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ ТА ЇХНІ ШЕДЕВРИ
Мета уроку:
Епоха Відродження (в Італії розпочалася в XIV ст., в інших країнах Європи в XV-XVI ст.) ознаменувалася великими відкриттями і
Обличчя нової епохи визначив винахід друкарського верстату Йоганном Гутенбергом:
Головною рисою культури Відродження став новий світогляд – гуманізм (з лат. людяність) , в основі якого лежить ставлення до
Насолода земним буттям - неодмінна частина культури Відродження, проте ця культура залишається християнською.
Мікеланджело Буонароті:
Рафаель Санті:
Ель Греко (грек з душею іспанця) гідно представив Відродження в Іспанії:
Ель Греко — художник доби маньєризму (аристократичного стилю, орієнтованого на смаки багатих володарів). Його релігійні картини
Значна частина творчого спадку Ель Греко – зображення святих:
Ель Греко «Портрет монаха Ортензіо Паравісіно»:
Христа потягли на Голгофу та ще й змусили нести на собі важкий хрест. Натовп зібрався подивитися на того, кого щойно хотів
Альбрехт Дюрер – один з найяскравіших представників північноєвропейського Відродження. Його грав’юри на дереві та міді –
Робота над формуванням термінів:
Запитання до учнів: Що на вашу думку надихало талановиту особистість доби Відродження на створення матеріальних та духовних
Завдання для практичної роботи
30.67M
Категории: ИсторияИстория ИскусствоИскусство

"Титани" епохи Відродження та їхні шедеври

1. Урок систематизації та узагальнення знань “ТИТАНИ” ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ ТА ЇХНІ ШЕДЕВРИ

2. Мета уроку:

Систематизувати і узагальнити поняття
про:
економічне і духовне підгрунтя культури
Ренесансу (в Італії розпочалося в XIV ст., в
інших країнах Європи в XV-XVI ст.);
“титанів”, яких породила ця епоха.
Формувати:
цілісний художньо-естетичний світогляд.
Розвивати:
відчуття стилю.
Виховувати людину культури.

3. Епоха Відродження (в Італії розпочалася в XIV ст., в інших країнах Європи в XV-XVI ст.) ознаменувалася великими відкриттями і

винаходами:
Формується наукова
картина світу:
Відкриття Дж. Бруно
невідомих на той час
планет в межах Сонячної
системи, обертання
Сонця і зірок довкола осі,
припущення про
безкінечність Всесвіту,
математичні розрахунки
Паоло Тосканеллі, що
обгрунтовували
можливість дістатися до
Індії західним шляхом
(ними скористався
Колумб і відкрив
Америку)…

4. Обличчя нової епохи визначив винахід друкарського верстату Йоганном Гутенбергом:

Це поклало початок
книгодрукуванню в
Європі, сприяло
поширенню і
примноженню знань,
задовільнило велику
суспільну потребу в
книзі…
Див.: Флоренция. Эпоха Возрождения. (1)

5. Головною рисою культури Відродження став новий світогляд – гуманізм (з лат. людяність) , в основі якого лежить ставлення до

людини як до найвищої цінності:
Фреска Рафаеля “Афінська школа” (розпис папського палацу в
Ватікані) розкриває тему благородного та духовного спілкування
людей.

6. Насолода земним буттям - неодмінна частина культури Відродження, проте ця культура залишається християнською.

Мистецтво Відродження було своєрідним синтезом античної фізичної
краси та християнської духовності.

7.

З усією повнотою культура Відродження реалізувалася в Італії і
породила загальновизнаних геніїв, їх ще називають “титанами”:
Леонардо
да Вінчі.
Автопортрет.
“Джоконда” чи “Мона Ліза”
стала символом доби
Відродження.

8.

Живопис як одна з форм втілення всеосяжної
геніальної натури митця:
Л. да Вінчі “Таємна вечеря”. Монастир
Санта-Марія- делле-Граціє в Мілані. 14951497 рр.

9.

Л. да Вінчі препарував трупи щоб
краще зрозуміти будову людського
тіла.
Проект собору, який так
і не був збудований.
Схема пропорцій людського
тіла.
Проект землечерпалки для
будівництва каналів.

10. Мікеланджело Буонароті:

Мікеланджело
«Скажи, Господи, чи
Буонароті:
Собор св.Петра
XVIIст., Ватікан,
Рим.
є краса, яку я бачу,
твоєю милістю, чи ж
ношу я її в собі?
Куди б я не глянув –
всюди ця краса».
Мікеланджело
“П’єта”.

11.

Як і багато інших скульпторів
Мікеланджело звертався до сюжетів
античних міфів:
Біблійний герой
Давид. Державний
музей мистецтв ім.
О.Пушкіна.
Мойсей, створений для
гробниці папи Юлія ІІ. Церква
Сан П’єтро ін Вінколі. Рим.
Мікеланджело “Помираючі раби”,
виконані для усипальниці Медічі.
Лувр. Париж.

12.

“Створення Адама”. Настінний
розпис Сикстінської капели в
Ватікані роботи Мікеланджело.
“Всесвітній потоп”,
Сикстинська капелла.

13. Рафаель Санті:

“Прекрасна садівниця” чи
“Мадонна з немовлям та Іоаном
Хрестителем”.
Зображення чистоти та
чарівності жіночого образу,
його зв’язку з природою.
“Сикстинська мадонна”, створена
для Сикстинського монастиря в
П’яченці.

14. Ель Греко (грек з душею іспанця) гідно представив Відродження в Іспанії:

Автопортрет.
“Св. Трійця”.
“Поховання графа Оргаса”.

15. Ель Греко — художник доби маньєризму (аристократичного стилю, орієнтованого на смаки багатих володарів). Його релігійні картини

мають відчутний вплив маньєристів
Риму («Страта св. Маврікія», 1582,
«Благовіщення», 1696, «Вигнання
торгашів з храму», «Коронація Діви
Марії»). Але талановитий митець раз у
раз перетинав вузькі кордони
маньєризму і наповнював полотна
такими деталями, композиційними
схемами та особистими знахідками, що
про його маньєризм забували. Геній Ель
Греко виходить на перший план і бере в
полон…
“Святе сімейство
з св. Анною”.

16. Значна частина творчого спадку Ель Греко – зображення святих:


Апостоли Петро і Павло
Христос

17. Ель Греко «Портрет монаха Ортензіо Паравісіно»:

У портреті ченця
Ортенсіо Паравісіно,
друга і шанувальника
Ель Греко створений
художником образ дуже
чистий та світлий. Його
одухотвореність тонко
передає стиль живописця
- винятково вільний,
побудований на грі світла
і тіні.

18. Христа потягли на Голгофу та ще й змусили нести на собі важкий хрест. Натовп зібрався подивитися на того, кого щойно хотів

«Есполіо» («Ганебне роздягання Христа перед
стратою»):
Христа потягли на Голгофу та ще й
змусили нести на собі важкий хрест.
Натовп зібрався подивитися на того,
кого щойно хотів бачити царем Іудеї, і
якого тепер готували стратити як
злочинця. Кат вже зачепив край одягу
Христа. Ремісник-тесляр готує хрест для
страти і ні на кого не дивиться...Страта
от-от почнеться, але жах вже́ панує в
людських серцях.
Неможливо відшукати іконографічні
витоки твору. Неможливо знайти подібні
композиційні схеми. Лише віддалено
щось нагадує ікони великих і безіменних
майстрів Візантії. Проте деякі деталі
значно вдірізняються від іконописної
традиції вже зниклої на той час великої
імперії…

19. Альбрехт Дюрер – один з найяскравіших представників північноєвропейського Відродження. Його грав’юри на дереві та міді –

взірець досконалості:
Альбрехт Дюрер - мои дела
определяются свыше/Albrecht Durer
https://www.youtube.com/watch?v=BoINO
UYXhQY
Художник першим в німецькому
живописі написав власний
портрет. Гравюру на міді
“Меланхолія” він вважав своїм
духовним портретом.

20. Робота над формуванням термінів:

Ренесанс (фр. renaissance - відродження) - одна з найважливіших епох в
історії культури країн Європи. Відродження в Італії розпочалося в XIV
ст., в інших країнах Європи в XV-XVI ст.
Це час становлення капіталістичних відносин, коли починає цінуватися
людина з її розумом, знанням.
В цей час утвердився гуманістичний світогляд, ознаки якого проявлялися
ще в античній культурі. Інтерес до античної культури ліг в основу тих
змін, що привели до рішучого перевороту в усіх галузях культури і
мистецтва.
Віра в безмежні можливості людини, світорозуміння, позбавлене
середньовічної містики, проявилися у великих наукових відкриттях і
винаходах.
Епоха титанів, так ще називали добу відродження породила
загальновизнаних геніїв: Леонардо до Вінчі, Мікеланджело, Рафаель.
Ренесанс – явище не тільки італійське. На півночі Європи художників
надихав все той же дух свободи, що й італійських художників, але
характерною рисою північного Відродження була мініатюрність,
вишуканість деталей і прикрас. Найяскравіші представники північного
Відродження – Альбрехт Дюрер в Німеччині, Ель Греко в Іспанії.

21.

1.Що означає слово античний?
2.Що Мікеланджело ставив вище живопису?
3.Що означає французьке слово “Ренесанс”?
4.Ренесанс відродив інтерес до людини, виправдав її плоть, що в середньовіччі
вважалася вмістилищем гріха. Античні статуї були для митців Відродження за

5.Рафаель в “Афінській школі” в центрі композиції в ролі Платона зобразив …
6.Вони в тісній взаємодії з мистецтвом греків сформували мистецтво римське.
7.Слово, яке в перекладі означає “грек”.

22. Запитання до учнів: Що на вашу думку надихало талановиту особистість доби Відродження на створення матеріальних та духовних

цінностей, на великі
наукові відкриття та винаходи?
Назвіть “титанів” доби Відродження.
Назвіть представників північноєвропейського
Відродження. Що в загальному відрізняє
італійське і північноєвропейське Відродження?

23. Завдання для практичної роботи

Збір
матеріалів,
підготовка
повідомлень та рефератів про
культуру Відродження, про видатних
митців, що її прославили.
English     Русский Правила