Похожие презентации:
Колористика. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія
1. Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут журналістики
Шевченко Вікторія ЕдуардівнаДоктор наук із соціальних комунікацій,
Доцент кафедри електронних видань і медіадизайну
Колористика
Електронні дидактичні демонстраційні матеріали
Затверджено Вченою Радою Інституту журналістики
© Шевченко В. Е., 2013
© Шевченко В. Е., 2013
2. Теорія кольору
Шевченко В. Е. Колористика: Електронні дидактичні демонстраційні матеріали.Тема: Теорія кольору. - Режим доступу http://smd.univ.kiev.ua/?p=7387 - К. :
Інститут журналістики, 2013. - 218 слайдів.
Теорія кольору
Презентація лекції
Шевченко Вікторія Едуардівна
доктор наук із соціальних комунікацій
© Шевченко В. Е., 2013
© Шевченко В. Е., 2015
3. НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола,кольорова гармонія.
Тема 2. Семантика кольору.
Тема 3. Правила застосування кольору.
Тема 4. Кольорові контрасти.
Тема 5. Психологічне сприйняття окремих
кольорів і їх сполучень.
Тема 6. Практика застосування кольору.
© Шевченко В. Е., 2013
4. Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія.
План теми1.Характеристики кольору
2.Типи кольорової символіки
3. Кольорові моделі
4. Колориметричні кола
5. Кольорова гармонія
© Шевченко В. Е., 2013
5. КОЛІР
— суб'єктивне відчуття, що виникає при впливіна зоровий аналізатор електромагнітної хвилі
визначеної довжини.
Це відчуття залежить від характеристик
переломлення, відображення і поглинання
світлових хвиль тих середовищ і поверхонь
предметів, що знаходяться між джерелом
випромінювання й оком людини, а також у полі
його зору.
© Шевченко В. Е., 2013
6.
Характеристики кольоруСвітові промені, які відрізняє око людини, утворюють
видимий спектр: червоний, оранжевий, жовтий, зелений,
блакитний, синій (індиго) та фіолетовий.
Червоний колір характеризуються найдовшою
довжиною хвилі.
Фіолетовий – найкоротшою.
Білий вбирає у себе всі кольори спектру.
Чорний – відсутність кольору.
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
7.
Значення кольоруКолір набуває особливого значення завдяки своїй здатності впливати на
настрій споживачів.
Колір оживляє, дратує, спонукає до співпереживання, викликає певні
асоціації, сприймається простіше та діє безпосередніше, ніж форма.
Колір не потрібно тлумачити, як слова.
Враження, навіяні кольором, дуже стійкі, а привабливість кольорового є
вищою, ніж однотонного.
© Шевченко В. Е., 2013
© Шевченко В. Е., 2015
8. 7 кольорів веселки застосовують для укріплення здоров’я людини
Характеристики кольору7 кольорів веселки застосовують для укріплення
здоров’я людини
© Шевченко В. Е., 2013
9. Вплив кольору на сприйняття Слід враховувати той факт, що кольори здійснюють символічний та асоціативний вплив на людину. Символами та асо
Вплив кольору на сприйняттяСлід враховувати той факт, що кольори здійснюють символічний та асоціативний вплив
на людину. Символами та асоціаціями
= червоного можуть бути: кров, вогонь, троянда, небезпека, любов;
= жовтого: лимон, сонце, світло, епідемія;
= синього: вода, лід, холод, відкритий простір, небо, мир;
= зеленого: трава, дерево, природа, безпека, надія, спокій.
Важливе значення має поєднання кольорів. Найпростішим прикладом поєднання
кольорів є негативне зображення (біле на чорному) деякої частини тексту або всього
оголошення.
© Шевченко В. Е., 2013
10.
ОформленняВибір домінуючого кольору або поєднання
кольорів має враховувати національно-етнічні,
історичні та релігійні особливості, характерні для
країни та часу, про які йдеться.
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
11. Типи кольорової символіки
Характеристики кольоруТипи кольорової символіки
Колір сам по собі
Кольорові сполучення
Об’єднання кольору та форми (геометричних,
конкретних предметів) –
Завдання знайти приклади на типи
кольорової символіки
© Шевченко В. Е., 2013
12.
Колір сам по собі© Шевченко В. Е., 2013
13. "Movie theater"
кольорові сполучення© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
"Movie theater"
14.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
15. З’єднання кольору і форми
один колір є просто фарбою, але у сполученні з формою втрачає певні асоціації© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
16.
Поєднаннякольору і форми
http://sayhi.me/blog/obuchenie/teoriyacveta-samoe-vazhnoe-o-cvete-chastii.html
© Шевченко В. Е., 2013
17. Форма і колір
Як для трьохосновних кольорів
- червоного,
жовтого і синього,
так і для трьох
основних форм квадрата,
трикутника і кола
існують властиві
ним виразні
характеристики.
© Шевченко В. Е., 2013
18. Колір і форма
Квадрат - червоний. Квадрат - символ матерії, тяжкості і суворогообмеження; - відповідає єгипетському ієрогліфу "поле"; статичність основна якість цієї фігури, що позначається напругою при спробі
виразити рух. Усі форми, в яких домінують горизонталі і вертикалі
асоціюються з квадратом: хрест (в максимальному ступені - свастика),
лінійний прямокутний меандр, прямокутники і т. д. У стародавньому
Китаї храми планувалися за принципом чотирикутника. Квадрату
відповідає непрозорий колір матерії, тяжкості - червоний.
Трикутник - світло-жовтий. Символізує думку, висловлює активність,
випромінює світло; форми, споруджувані на діагоналях - ромби,
трапеції, зигзаги та їх похідні, дають динаміку і навіть агресивність;
невагомості цієї фігури відповідає світло-жовтий.
Круг - прозоро-синій. Символ зануреного в себе духу, вічного руху;
геометричне місце точки, що рухається на постійній відстані; Викликає
відчуття відпочинку, ослаблення напруги і постійного рівного руху - на
противагу напрузі квадрата. Астрологічний символ сонця - коло з
крапкою у центрі; безперервному руху кола відповідає прозоро-синій.
Відповідно, з'єднання кольорів дає: помаранчевий - трапеція, зелений сферичний трикутник, фіолетовий - еліпс.
© Шевченко В. Е., 2013
19. Квадрат - символ матерії, стримування, межі і напруженості. В єгипетському ієрогліфічному письмі квадрат позначав «поле». Такій статичній
Квадрат - символ матерії,стримування, межі і
напруженості. В
єгипетському
ієрогліфічному письмі
квадрат позначав «поле».
Такій статичній формі
відповідає «важкий»
червоний колір.
© Шевченко В. Е., 2013
20. Сварог
За слов'янським перекладомхроніки Іоанна Малали - богковаль, батько Даждьбога.
Свобода, незалежність, стійкість.
Успіх у справах. Вірність справі,
родині і вірі.
© Шевченко В. Е., 2013
21.
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
22.
© Шевченко В. Е., 201323.
Трикутник символізує думку,рух по вертикалі, тому його легше
зіставити зі світлими відтінками
жовтого кольору.
© Шевченко В. Е., 2013
24. Трикутник – світло-жовтий
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
25.
© Шевченко В. Е., 201326.
Круг - форма з властивим природним почуттямруху, створює враження розслаблення і
пом'якшення, якоїсь монотонності. Його
«вічного» руху здається рівним синій колір і його
відтінки.
© Шевченко В. Е., 2013
27.
© Шевченко В. Е., 2013© Шевченко В. Е., 2015
28. Коло - синій
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
29.
© Шевченко В. Е., 201330.
© Шевченко В. Е., 201331.
© Шевченко В. Е., 201332.
© Шевченко В. Е., 201333.
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
34.
© Шевченко В. Е., 201335.
© ШевченкоВ. Е., 2013
© Шевченко
В. Е., 2015
36.
• «Діагональні»напрями
спрямовуються у
глибину
картини. Наприклад,
у «Воскресінні»
Грюневальда такий
напрямок веде
глядача від
переднього плану
вгору, до
зображення Христа.
© Шевченко В. Е., 2013
37.
Художники епохи Бароковикористовували діагоналі
для ілюзії перспективи,
кубісти - для враження
рельєфної глибини.
«Циркульні», або «круговий»,
напрямок зупиняє увагу на
одній точці, в той же час
створює враження
руху. Приклад такого
напрямку маємо можливість
побачити в картині «Битва
Олександа Македонського з
перським царем Дарієм при
Іссі» Альтдорфера.
© Шевченко В. Е., 2013
38. Адитивна модель
Кольорові моделіАдитивна
модель
Чисті кольори –
червоний
зелений
синій
© Шевченко В. Е., 2013
первісні кольори чистого кольору
39.
Кольорові моделі© Шевченко
В. Е., 2013
© Шевченко
В. Е., 2015
40.
Кольорові моделіПервинні художні кольори RYB-модель
жовтий
синій
© Шевченко В. Е., 2013
червоний
(С) Шевченко В. Е., 2014
41.
Кольорові моделіЗмішані кольори першого порядку
зелений
оранжевий
фіолетовий
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
42. Первинні та вторинні художні кольори
Кольорові моделіПервинні та вторинні художні кольори
Первісний колір
© Шевченко В. Е., 2013
Вторинний колір
43. сірий - 2 комплементарні кольори
Кольорові моделісірий - 2 комплементарні кольори
світло-сірий = 220ч + 220з + 220с;
темно-сірий = 50ч + 50з + 50с
білий = 255ч +255з +255с
чорний = 0ч + 0з + 0с
© Шевченко В. Е., 2013
44. Кольорові моделі
Indexed colorRGB
CMYK
HSB
CIE lab
© Шевченко В. Е., 2013
45.
Вікно дляредагування
індексованих
кольорів
© Шевченко В. Е., 2013
46. У колі Іттена протилежні кольори дають сірий
Кольорові моделіУ колі Іттена протилежні кольори дають сірий
© Шевченко В. Е., 2013
47. Фізичні властивості кольору описує модель HSB (за Вільгельмом Оствальдом)
Кольорові моделіФізичні властивості
кольору описує
модель HSB
(за Вільгельмом
Оствальдом)
кольоровий тон
насиченість
яскравість
© Шевченко В. Е., 2013
48.
Кольорова модель Оствальда HSBВсі кольори в спектрі
характеризуються
колірним тоном, що
визначає місце кольору
в спектрі (всередині
кола – сірий).
Кольоровий тон
змінюється за щільністю
– освітленістю зверху
вниз, за насиченістю –
віддаленістю від центру
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
49.
Кольорові моделіНасиченість кольору –
це ступінь віддаленості тону від рівному йому по світлості
ахроматичного
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
50.
Характеристики кольоруСвітлість кольору (вона ж відносна яскравість) – це
положення кольору на шкалі від білого до чорного
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
51. Зміна насиченості та яскравості при додаванні чи відніманні - чорного - сірого - білого
Кольорові моделіЗміна
насиченості та
яскравості при
додаванні чи
відніманні
- чорного
- сірого
- білого
© Шевченко В. Е., 2013
52. Кольоровий тон змінюється: - за освітленістю зверху вниз, - за насиченістю віддаленістю від центру
Кольорові моделіКольоровий тон
змінюється:
- за
освітленістю
зверху вниз,
- за
насиченістю
віддаленістю
від центру
© Шевченко В. Е., 2013
53. HSB- характеристики синього кольору
Характеристики кольоруHSBхарактеристики
синього
кольору
Кольоровий тон
Насиченість
Яскравість
© Шевченко В. Е., 2013
54. Значення теплого, нейтрального та холодного кольорового тону при максимальній насиченості (пунктир – середні значення)
Кольорові моделіЗначення
теплого,
нейтрального
та холодного
кольорового
тону при
максимальній
насиченості
(пунктир –
середні
значення)
© Шевченко В. Е., 2013
Теплий
нейтральний
холодний
55.
Ахроматичні та хроматичні кольори.Відтінки – кольори одного сектора круга
© Шевченко В. Е., 2013
56.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
57.
Кольорові моделі© Шевченко В. Е., 2013
58. На наступному прикладі показано, що відбувається, якщо змінити тон тла після того, як сторінка вже зроблена. Акценти раптово міняються місц
На наступному прикладі показано, що відбувається, якщозмінити тон тла після того, як сторінка вже зроблена. Акценти
раптово міняються місцями за пріоритетом
© Шевченко В. Е., 2013
59.
Колометричні колаЧистий
кольоровий
тон,
відтінок та
тінь
© Шевченко В. Е., 2013
60.
© Шевченко В. Е., 201361.
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
62.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
63.
© Шевченко В. Е., 201364.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
65. Для визначення гармонічного сполучення кольорів застосовують колірні (колорометричні) кола Дослідники теорії кольору пропонували свої в
Колометричні колаДля визначення гармонічного
сполучення кольорів застосовують
колірні (колорометричні) кола
Дослідники теорії кольору
пропонували свої варіанти таких кіл
© Шевченко В. Е., 2013
66. Трикутник Гете
Колометричні колаТрикутник
Гете
Основні
кольори
розміщені на
зовнішніх
кутах,
вторинні – у
середині
© Шевченко В. Е., 2013
67. Трикутник Гете
Колометричні колаОсновні
кольори
розміщені на
зовнішніх
кутах, вторинні
– у середині
© Шевченко В. Е., 2013
Трикутник Гете
68. Трикутник Гете
У «шестиколірному колі Гете» є три типи:Гармонійні пари кольорів - пурпурово-зелена, фіолетово-жовта і оранжево-синя. За
Гете їх емоційно-виразне значення полягає у тому, що протилежні кольори «знайшли»
один одного і утворили ціле, що дає людському духові відчуття заспокійливої повноти.
Характерні пари кольорів - жовто-синя, жовто-пурпурова, синьо-пурпурова,
оранжево-фіолетова, оранжево-зелена і фіолетово-зелена. За Гете жовто-пурпурова,
синьо-пурпурна і оранжево-фіолетова пари мають характер млявий, декілька
обмежений зі схильністю до пишності, а жовто-синя пара бідна, банальна і буденно.
Нехарактерні пари кольорів - жовто-зелена, жовто-оранжева, оранжево-червона,
червоно-фіолетова, фіолетово-синя, синьо-зелена. За Гете жовто-зелена пара вульгарновульгарна, а синьо-зелена - груба, противна й просто «безглузда».
Гете класифікував типи колоритів на: могутні - активні «мажорні» червоні тони;
ніжні - пасивні «мінорні» зелено-сині, блискучі - узгоджуються «мажорні» і «мінорні»
У живописі загальну приглушеність насиченості Гете пояснював слабкістю і
невпевненістю колориту (згодом приглушену насиченість Оствальд визнав головним
достоїнством колориту). Гете вважав фальшивим колоритом повне придушення усіх
кольорів одним кольоровим тоном, що завжди викривала псевдоколористів.
© Шевченко В. Е., 2013
69.
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
70. Коло природних кольорів по Гете
Колометричні колаКоло природних кольорів по Гете
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
71.
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
72. Кольорове дерево Мансела
Колометричні колаСІЕ
Кольорове
дерево
Мансела
© Шевченко В. Е., 2013
73.
І до Мансела були спроби створити колірний простір, колір у якому описувався б трьомакоординатами, однак він першим вирішив розділити колір на незалежні значення тону,
яскравості і насиченості. Його система, особливо її пізніші редакції, ґрунтувалася на ретельних
експериментах з вивчення колірного сприйняття людини, тобто під неї була підведена
серйозна наукова основа.
Заснована 1898 року,
проте застосовується і зараз
Колірна система Мансела
пережила багато систем того
часу, і, хоча в більшості
додатків її замінили більш
сучасні системи, вона все ще
застосовується
у
деяких
сферах.
Наприклад, у стандартах
ANSI для визначення кольору
шкіри і волосся людини, у
судовій медицині, в геології
для
порівняння
кольору
ґрунту і в пивоварінні для
визначення кольору пива
.
© Шевченко В. Е., 2013
© Шевченко В. Е., 2015
74. Схема Мансела
Колірна система Мансела:коло при значенні (яскравості)
5, хромі (насиченості) 6,
нейтральні значення від 0 до
10, сегмент круга (діапазон
начиченості) при тоні 5PB і
значенні 5.
© Шевченко В. Е., 2013
75. Тривимірна схема
Колірна система Мансела включає три координати,колірне тіло можна представити як циліндр у
тривимірному просторі. Колірний тон вимірюється у
градусах по горизонтальній окружності, хрома
(насиченість) вимірюється радіально від нейтральної
осі циліндра до більш насичених країв, значення
(яскравість) вимірюється вертикально по осі циліндра
від 0 (чорний) до 10 (білий). Розташування кольорів
визначалося експериментально вивченням колірного
відчуття випробовуваних. Кольори Манселл намагався
розташувати візуально однаково, що призвело до
утворення колірного тіла неправильної форми.
© Шевченко В. Е., 2013
76. Ось що писав про це сам Мансел:
Спробавписати
(кольори) в обраний
контур,
такий
як
піраміда, конус, циліндр
або куб, у поєднанні з
нестачею
коректних
експериментів призвела
до спотворення колірних
співвідношень.
Стало
очевидно,
що
при
вимірюванні яскравості
та
насиченості
для
пігментів
жодний
звичайний контур не
підійде.
© Шевченко В. Е., 2013
77. Початок роботи
Свою роботу Мансел почав у 1898 році іопублікував результати під назвою «Color
Notation» у 1905 році. Допрацьована версія
з'явилася у книзі «Munsell Book of Color» у
1929 році. Експериментальні дані, отримані
в 1940-х, дали можливість доповнити
систему, що призвело до появи сучасної
редакції цієї книги.
© Шевченко В. Е., 2013
78. «Munsell book of color»
Кілька видань «Munsell Book ofColor». Атлас являє собою набір
змінних сторінок змінних мазків
фарби від найсвітліших тонів до
найтемніших різної яскравості,
насиченості і кольоровості для
кожного з 40 специфічних відтінків.
© Шевченко В. Е., 2013
79.
Кожен горизонтальний круг в системі Манселла розділений на п'ятьосновних тонів: червоний (Red), жовтий (Yellow), зелений (Green),
блакитний (Blue) і фіолетовий (Purple). Між ними розташовуються п'ять
перехідних тонів. Кожен з цих 10 щаблів розділений на 10 підступенів,
отриманим 100 тонам присвоєні цілочисельні значення. Два кольори
однакового значення та хроми на протилежних сторонах кола змішуються
в нейтральний сірий того ж значення.
© Шевченко В. Е., 2013
80.
Відтінки (hue) уколориметричній
системі Мансела при
зміні значень (value),
із максимальною
кольоровістю
(chroma). У межах
sRGB гами.
© Шевченко В. Е., 2013
81. Значення (яскравість) і хрома (насиченість)
• Значення, або яскравість,змінюється по вертикальній осі
від чорного (0) внизу до білого
(10) нагорі. Уздовж по осі
розташовуються нейтральні
кольори.
© Шевченко В. Е., 2013
• Хрома (приблизно відповідає
насиченості) вимірюється
радіально від центру кожного
горизонтального «зрізу». Менше
значення хроми відповідає менш
чистому кольору (ненасиченому,
пастельному). Різні області
колірного простору мають різний
максимум хроми. Наприклад,
світла жовта хрома може набувати
більш високих значень, ніж світла
фіолетова. Це відображає
особливості сприйняття кольору
людиною. У деяких випадках
значення хроми досягає 30 і
більше, однак об'єкти з таким
кольором відтворити практично
неможливо.
82.
Значення (по вертикалі) іхрома (по горизонталі) в
системі Мансела; тон 5Y і 5PB
Munsell Book of Color містить
більше число колірних плашок
для тонів 5PB і 5Y, проте їх
неможливо відтворити в
колірному просторі монітора
(sRGB).
© Шевченко В. Е., 2013
83. Визначення кольору
•У повному вигляді колір вКолометричній системі
Мансела визначається трьома
значеннями:
- тоном (відтінком, hue),
- значенням (яскравістю,
value),
- хромою (кольоровістю,
насиченістю, chroma,
saturation).
© Шевченко В. Е., 2013
•Наприклад, досить насичений
фіолетовий середньої
яскравості визначається як 5P
5/10, де 5P означає тон, 5 –
яскравість, а 10 – хрому. Також
можна позначити, як hue = 278
°, value = 71% і saturation =
44%.
В системі RGB це відповідає: R
= 153 (99) G = 102 (66) B = 182
(b6)
84.
Мансел, як художник-практик, врахував, що кольори не можуть бутиоднакової світлоти при максимальній насиченості.
Жовтий насичений завжди буде світліше зеленого насиченого, а
фіолетовий темніше насиченіший від червоного. Тому найнасиченіші
кольори лежать на різних рівнях, а по екватору розташовані кольори
однакової світлоти.
При цьому кількість світлотних
градацій для кожного кольора
неоднаково, вектори світлоти
мають різну довжину. В результаті
кольоровий простір Манселла
має складну несиметричну
форму.
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
85.
Змішані кольоридругого порядку
У колі Іттена
протилежні
кольори дають
сірий
ЗЖ
ЖО
СЗ
ЧО
СФ
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
ФЧ
86.
24 кольори Оствальда© Шевченко В. Е., 2013
87.
Вільгельм Оствальд(1853-1932)
Балтійський німець, фізико-хімік і
філософ-ідеаліст, лауреат Нобелівської
премії з хімії 1909 року.
Мріяв систематизувати вчення про
колір. Він запланував видати п′ятитомне
вчення про колір: математичне, фізичне,
хімічне, фізіологічне, психологічне. За
життя автор опублікував тільки три перші
томи.
© Шевченко В. Е., 2013
88.
Кольорове коло ОствальдаВільгельмом Оствальдом була запропонована кольорова система, що
припускає 8 кольорових тонів із чотирма базовими кольорами: жовтий,
ультрамариновий синій, червоний і колір морської хвилі (зелений). Ці
кольори далі діляться, утворюючи кольорове коло з 24 кольорів.
© Шевченко В. Е., 2013
89.
У своїй книзі про основи кольору Вільгельм Оствальд писав: "Досвіднавчає, що деякі сполучення деяких кольорів приємні, інші неприємні або не
викликають емоцій". Для того щоб визначити всі можливі гармонічні
сполучення, необхідна система порядку, що дозволяє підібрати потрібні
варіанти. В якості такої системи Оствальд у кінці 19 ст. створив своє кольорове
коло. У кольоровому колі Оствальда представлені тільки хроматичні кольори,
тут немає білих, сірих і чорних кольорів (їх розглядають як крайні точки
насиченості). Велике кольорове коло Оствальда застосовується для утворення
гармонійних поєднань з двох, трьох, чотирьох кольорових тонів.
© Шевченко В. Е., 2013
90.
Вільгельм Оствальд у своєму колі виділяєгармонійні поєднання кольорів: діади, тріади і
квадріади
© Шевченко В. Е., 2013
91.
Приклад застосування кольорового кола ОствальдаПочаткова фотографія, на якій
потрібно перефарбувати склянку
© Шевченко В. Е., 2013
92.
Колір склянки гармоніює зкольором «ліхтариків» фізалісу
© Шевченко В. Е., 2013
93.
Дисгармонійні результати перефарбовування склянки© Шевченко В. Е., 2013
94. Кольорове колесо І.Ньютона
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
95.
Кольорові моделі© Шевченко В. Е., 2013
96.
Pantone© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
97.
Колометричні кола© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
98. http://www.colorschemer.com/studio_info.php
ttp://www.colorschemer.com/studio_info.php16-річна система
НЕХ=кольорів
16-річна система НЕХ=кольорів
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
99.
16-річна система НЕХ=кольорів© Шевченко
В. Е., 2013
© Шевченко
В. Е., 2015
100. 16-річна система НЕХ=кольорів
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
101. Таблиця НЕХ-кольорів
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
102. Сім контрастів
http://natural-colours.livejournal.com/27201.html Посилання(2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17)© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
103. Рекомендації за колом Гете
Кольорова гармонія• контрастні сполучення дають
кольори, розташовані один
навпроти іншого (Ф и Ж).
Розташовані поруч, вони взаємно
підсилюють один одний, їхнє
сполучення гармонічне;
• сполучення кольорів,
розташованих по кутах основного
чи перевернутого трикутника (С и
Ж), менш гармонійно;
• сполучення кольорів,
розташованих у квадратурі,
доцільно для "колірних акордів" у
два, три чи чотири кольори
(наприклад, СФ і 3, чи ЖО і 3, чи
всі разом, чи три з них).
© Шевченко В. Е., 2013
Рекомендації за
колом Гете
104. Гете запропонував класифікувати кольори за фізіологічним принципом — усі кольори розподілити на дві групи: теплі (первинні, позитивні) та
Гете запропонував класифікуватикольори за фізіологічним
принципом — усі кольори
розподілити на дві групи: теплі
(первинні, позитивні) та холодні
(другорядні, негативні). Він
відзначив властивість деяких фарб
впливати на душу людини. Гама
жовтих кольорів, близьких до
світла, протиставляється гамі
блакитних, від світла віддалених.
Основа колірного круга Гете —
трикутник головних кольорів, але
це не кольори спектру, а найбільш
поширені фарби художників —
жовта, синя та червона. Гете
перший виокремив три основні
пари кольорів, що доповнюють:
червоний-зелений, жовтийфіолетовий, синій-оранжевий.
© Шевченко В. Е., 2013
105.
Кольорова гармонія• Для створення колірної гармонії важливо
кількісне відношення кольорів.
• Оптимальне кількісне співвідношення Ґете вивів
на основі світлості основних кольорів. Формула
гармонічного співвідношення розмірів колірних
плям виглядає так:
жовтий : червоний : синій =
3:6:8
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
106.
Рівновага кольорів за ГетеГармонійне кольорове коло
© Шевченко В. Е., 2013
107.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
108. Гармонійні схеми Іттена
Кольорова гармоніяГармонійні схеми Іттена
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
109. Гармонійні схеми Іттена
Кольорова гармоніяГармонійні схеми Іттена
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
110. Гармонійні схеми Іттена
Кольорова гармоніяГармонійні схеми Іттена
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
111. Гармонійні схеми Іттена
Кольорова гармоніяГармонійні схеми Іттена
© Шевченко В. Е., 2013
112. З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ж, СФ, ЧФ
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за
принципом рівнобедреного
трикутника: Ж, СФ, ЧФ
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
113. З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: О, СЗ, СФ
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за принципом рівнобедреного
трикутника: О, СЗ, СФ
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
114.
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за принципом рівнобедреного
трикутника: Ч, СЗ,ЖЗ
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
115.
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за
принципом
рівнобедреного
трикутника: Ф, ЖЗ, ЖО
© Шевченко В. Е., 2013
116.
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за
принципом
рівнобедреного
трикутника: С, ЧО, ЖО
© Шевченко В. Е., 2013
117.
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за принципом рівнобедреного
трикутника: З, ЧО, ЧФ
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
118.
Кольорова гармоніяЧотири кольори гармоніюють, якщо зв'язані квадратом (жовтий, червоно-жовтогарячий,
фіолетовий, синьо-зелений). У цьому випадку в співзвуччі беруть участь дві пари
додаткових кольорів, розташованих під кутом 90°
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
119. кольори зі схеми квадрата: Ж, С, З
Кольорова гармонія© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
кольори зі схеми квадрата: Ж, С, З
120. З’єднання кольорів за принципом прямокутника Ж, З, Ч, Ф
Кольорова гармоніяЗ’єднання кольорів за принципом прямокутника Ж, З, Ч, Ф
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
121.
Назва, логотип та проект інтер’єра для ресторана «Щепка»© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
122. Гармонійно сполучаються кольори, з’єднані трапецією: 2 кольори розташовані поруч, а 2 протилежних – ліворуч і праворуч від їх додаткових к
Кольорова гармоніяГармонійно сполучаються кольори, з’єднані трапецією: 2 кольори розташовані
поруч, а 2 протилежних – ліворуч і праворуч від їх додаткових кольорів
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
123. Поєднання кольорів трапецією (тетрадична, подвійна компліментарна схема)
Кольорова гармоніяПоєднання кольорів трапецією (тетрадична, подвійна
компліментарна схема)
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
124. 6 правил кольорової гармонії
1)2)
3)
4)
5)
6)
монохромні кольори
близькі кольори
тріадні кольори
компліментарні кольори
близький та компліментаріні
подвоєні компліментарні кольори
© Шевченко В. Е., 2013
125.
© Шевченко В. Е., 2013126. Кольорова гармонія
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
Монохромні кольори
127.
© Шевченко В. Е., 2013128.
© Шевченко В. Е., 2013129.
Монохромні кольори© Шевченко В. Е., 2013
130.
© Шевченко В. Е., 2013131.
© Шевченко В. Е., 2013132.
Пурпурний колірімпонує дружелюбним,
комунікабельним та
добрим людям. Їм
огидне саме поняття
агресії, вони вважають
за краще знаходити
компроміси, жити у
злагоді з собою та
оточуючими. Ви
намагаєтеся відчути всю
повноту, легкість і
недовговічність принад
життя і людських
відносин. Як екстраверт,
так і інтроверт,
меланхолік, сангвінік,
флегматик.
© Шевченко В. Е., 2013
133.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Гармонійне поєднання кольорів одного тону
(С) Шевченко В. Е., 2014
134.
© Шевченко В. Е., 2013135.
© Шевченко В. Е., 2013136.
© Шевченко В. Е., 2013137.
Сполучення кольорів –Монохром
фіолетовий
© Шевченко В. Е., 2013
138.
Сполучення кольорів монохромсірий
© Шевченко В. Е., 2013
139. Кольорова гармонія
Близькі кольори© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
140.
© Шевченко В. Е., 2013141.
© Шевченко В. Е., 2013142. Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
143.
Гармонійне поєднаннякольорів,
розташованих поряд
© Шевченко В. Е., 2013
144.
Сполучення кольорівБлизькі кольори
Червоний, жовтий
Червоний - колір бурхливих
емоцій, пристрасті та експресії у
всьому. Якщо це ваш улюблений
колір, то ви особа з яскраво
вираженим темпераментом, яка
схильна до бурхливого прояву
почуттів та настрою. Ваш девіз:
«Життя таке яскраве і насичене,
і це було б дурістю не
випробовувати все, що воно
може дати» Така особистість
може бути лідером з сильною
харизмою, холерик або
сангвінік, екстраверт, який
жадає проявити себе.
© Шевченко В. Е., 2013
145.
© Шевченко В. Е., 2013146.
© Шевченко В. Е., 2013147.
Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд© Шевченко В. Е., 2013
148.
Червоний,жовтий
Жовтий і помаранчевий
кольори для веселих,
конструктивних людей, що
володіють життєвою
енергетикою, яка постійно
підбадьорює і надихає
оточуючих. Вони здатні на
ризиковані вчинки, які, однак,
призводять до позитивних
результатів, можуть зберігати
внутрішній настрій і оптимізм
у будь-яких ситуаціях, з ними
легко і приємно спілкуватися.
Переважно – це екстраверт,
сангвінік або холерик.
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
149.
Синій,блакитний
© Шевченко В. Е., 2013
150.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
151. Кольорова гармонія
Тріадні кольори© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
152.
© Шевченко В. Е., 2013153.
Тріада –Синій, жовтий,
червоний
© Шевченко В. Е., 2013
154.
© Шевченко В. Е., 2013155.
© Шевченко В. Е., 2013156.
Кольорова гармоніяТріадні кольори:
Синій,
червоний,
жовтий
© Шевченко В. Е., 2013
157.
Кольорова гармонія© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
158.
Кольорова гармоніяСпівзвуччя рівностороннього трикутника:
червоний, синій, жовтий
© Шевченко В. Е., 2013
159.
© Шевченко В. Е., 2013160.
Кольорова гармоніяКомпліментарні
кольори
Контраст
протилежних
кольорів
синій-оранжевий
© Шевченко
В. Е., 2013
© Шевченко
В. Е., 2015
161. Гармонійним є сполучення трьох кольорів, зв'язаних рівностороннім чи рівнобедреним трикутником
Кольорова гармоніяГармонійним є сполучення трьох кольорів, зв'язаних
рівностороннім чи рівнобедреним трикутником
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
162. Кольорова гармонія
Три кольори – близькі та компліментарний© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
163.
© Шевченко В. Е., 2013164. Сполучення протилежних кольорів
Кольорова гармоніяСполучення протилежних кольорів
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
165. Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд із додаванням компліментарного
Кольорова гармоніяГармонійне поєднання
кольорів, розташованих
поряд із додаванням
компліментарного
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
166.
Близькі такомпліментарний
кольори
Червоний, оранжевий,
синій
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
167.
Близькі такомпліментарний
кольори
Зелений, салатовий, червоний
© Шевченко В. Е., 2013
168.
Близькі такомпліментарний
кольори:
фіолетовий,
блакитний, жовтий
© Шевченко В. Е., 2013
169. Негармонійне поєднання кольорів, розташованих по кутах трикутника
Кольорова гармоніяНегармонійне
поєднання
кольорів,
розташованих по
кутах трикутника
© Шевченко В. Е., 2013
170.
Кольорова гармоніяНегармонійне
поєднання кольорів,
розташованих
по
кутах трикутника
© Шевченко В. Е., 2013
171. Кольорова гармонія
Компліментарні кольори – контрастнесполучення протилежних кольорів
© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
172.
© Шевченко В. Е., 2013173.
Кольорова гармоніяКонтраст
протилежних
кольорів
зеленийчервоний
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
174.
Компліментарні кольори:зелений-червоний
Зелений може бути різним від насиченого відтінку смарагду
до найніжнішої зелені весняного
листя. Практично всі оптимісти,
люди дії, особи з заповзятливим
мисленням, чий девіз по життю:
«Не здаватися ні в якій ситуації»
обирають
зелений
своїм
улюбленим кольором. Вони легко
йдуть на контакт, враховуєте чужі
думки і переваги, твердо ставлять
собі потрібні цілі й, найчастіше,
досягають їх. Особистісний тип:
сангвінік або холерик, у більшій
мірі екстраверт, ніж інтроверт.
© Шевченко В. Е., 2013
175.
© Шевченко В. Е., 2013176.
© Шевченко В. Е., 2013177. Кольорова гармонія
Контраст протилежних кольорів: фіолетовий-жовтий© Шевченко В. Е., 2013
178.
Компліментарні кольори: блакитний, оранжевий© Шевченко В. Е., 2013
179. Кольорова гармонія
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
Чотири кольори – подвоєні компліментарні
180.
© Шевченко В. Е., 2013181.
Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, блакитний, жовтий© Шевченко В. Е., 2013
182.
Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, синій, жовтий© Шевченко В. Е., 2013
183.
Кольорова гармоніяБілий та чорний змінюють
сприйняття інших кольорів
© Шевченко В. Е., 2013
184.
Кольорова гармоніяБілий та чорний
змінюють сприйняття
інших кольорів
© Шевченко В. Е., 2013
185. 12 складників кольорової гармонії
© Шевченко В. Е., 2013(С) Шевченко В. Е., 2014
186.
Кольорова гармоніягармонія
Таблиця кольорової гармонії
12 схем кольорової гармонії.
Кольорове коло застосовується для
кожного кольору і дає зразки
монохроматичних, близьких, тріадних та
додаткових кольорових схем
© Шевченко В. Е., 2013
187.
© Шевченко В. Е., 2013188.
© Шевченко В. Е., 2013189. Літери як частина зображення
Літери як частина зображення© Шевченко В. Е., 2013
190.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Таблиця кольорової гармонії
191.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Таблиця кольорової гармонії
192.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Таблиця кольорової гармонії
193.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Таблиця кольорової гармонії
194.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
Таблиця кольорової гармонії
195.
© Шевченко В. Е., 2013196. Одноколірна тонова композиція
Кольорова гармоніяОдноколірна
тонова
композиція
© Шевченко
Е., 2015
© Шевченко
В. Е.,В.
2013
197.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
198.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
199.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
200. Двоколірна однотонна композиція
Кольорова гармоніяДвоколірна
однотонна
композиція
© Шевченко В. Е., 2013
201.
Кольорова гармонія© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
202. Двоколірна контрастна композиція
Кольорова гармоніяДвоколірна
контрастна
композиція
© Шевченко В. Е., 2013
203.
Кольорова гармонія© Шевченко
В. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
204.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
205. триколірна однотонна композиція
Кольорова гармоніятриколірна
однотонна
композиція
© Шевченко В. Е., 2013
206. триколірна однотонна контрастна композиція
Кольорова гармоніятриколірна
однотонна
контрастна
композиція
© Шевченко В. Е., 2013
207.
Кольорова гармонія© Шевченко В. Е., 2013
208.
© ШевченкоВ. Е., 2013
(С) Шевченко
В. Е., 2014
209.
© Шевченко В. Е., 2013210.
© Шевченко В. Е., 2013211. Ступінь погіршення cприйняття кольорів:
КОЛІРКОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
КОЛІР
© Шевченко В. Е., 2013
Ступінь погіршення
cприйняття кольорів:
- синій на білому
- чорний на жовтому
- зелений на білому
- чорний на білому
- зелений на червоному
- червоний на жовтому
- червоний на білому
- оранжевий на чорному
- чорний на червоному
- оранжевий на білому
- червоний на зеленому
212.
У парі основного кольору з додатковим теплий колір визначаєперший план, а холодний – другий, тобто жовтогарячий на
синьому виділяється, але синій на жовтогарячому здається
діркою.
© Шевченко В. Е., 2013
(С) Шевченко В. Е., 2014
213.
© Шевченко В. Е., 2013214. http://design-seeds.com/P8
http://designseeds.com/P8© Шевченко В. Е., 2013
215.
© Шевченко В. Е., 2013216. Питання і завдання
1. Зробити презентацію “Варіювання кольором, розміром, тоном,встановлення акценту на різних словах”.
2. Пояснити кольорові схеми Гете, Манселла, Іттена, Оствальда.
3. Розробити власну обкладинку та розворот журналу, розставити
акценти кольором.
4. Провести дослідження журналу на задану тему . Пояснити
вплив кольорових сполучень на цільову аудиторію. Підготувати
матеріал у Word (не менше 30 сторінок) + презентація з
прикладами.
© Шевченко В. Е., 2013
217. Література
1.2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Журавлев А. П. Компьютерный звукоцвет: альбом. – Калининград: ФГУИПП «Янтар. сказ»,
2004. – 108 с.
Иттен Иоханнес Искусство цвета. – М.: Д. Аронов, 2001, – 96 с.
Мориока А., Стоун Т. Дизайн цвета: практикум / Практическое руководство по
применению цвета в графическом дизайне. – М.: РИП-холдинг, 2006. – 240 с.
Саттон Т. Гармония цвета. Справочник / Сборник упражнений по созданию цветовых
комбинаций. – М.: Астрель-Аст, 2003. – 120 с.
Самара Т. Типографика цвета. Практикум. – М.: Rockport, [Б.р.] – 256 с.
Фрумкина Р. М. Цвет, смысл, сходство: Аспекты психолингвистического анализа. – М.:
Наука, 1984. – 175 с.
Шевченко В. Е. Видавнича марка (логотип) як показник стилю друкованого видання: Текст
лекції для студентів Інституту журналістики. – К.: Інститут журналістики, 2003. – 32 с.
Шевченко В. Е. Колористика // Новітні медіа та комунікаційні технології : комплекс
навчальних програм для спеціальностей «Журналістика», «Видавнича справа та
редагування», «Реклама та зв’язки з громадськістю» / За заг. ред. В. Е. Шевченко. – К.:
Паливода А. В., 2012. – С.178-186.
Шевченко В. Е. Теорія кольору : текст лекції / В. Шевченко. – К. : Інститут журналістики,
2012. – 60 с.
Юрьев Ф. И. Цвет в искусстве книги. – К.: Вища школа. Вид-во при Київ. ун-ті, 1987. – 246 с.
© Шевченко В. Е., 2013
218. Електронні джерела
1.2.
3.
4.
5.
6.
7.
Підбір кольорової палітри http://design-seeds.com/
Сполучення кольорів http://colorschemedesigner.com/csd-3.5/
Фільм «Як виготовляють фарби» http://smd.univ.kiev.ua/?p=1956
Колір і форма http://say-hi.me/blog/obuchenie/teoriya-cveta-samoevazhnoe-o-cvete-chast-ii.html)
Кольорові типи за Люшером
http://vmo.rgub.ru/researh/lit_review/lusher.php
Стефан Арпад Мадяр «Колір та свідомість людини».
http://smd.univ.kiev.ua/?p=2203
Колір в інтерфейсі http://m.habrahabr.ru/post/240693/
© Шевченко В. Е., 2013