“Види декоративно-ужиткового мистецтва. Петриківський розпис.”
Декоративно-ужиткове мистецтво: предмети побуту.
Всі речі приваблюють барвистістю, радісним сприйняттям світу
Рослинний орнамент є основою композиції, у якій органічно вписуються фантастичні птахи, комахи
Традиції петриківського розпису передаються з покоління в покоління.
Природні явища й реальні форми надихають майстрів на створення барвистих декоративних композицій.
Мотиви садових і лугових квітів, ягід калини органічно зливаються з фантастичними птахами, прообразами яких є голубі, лелеки.
Емоційний образ вирішується за допомогою кольору, абрисом елементів.
Прийоми нанесення петриківського розпису.
Щоб створити композиції петриківського розпису, необхідно опанувати деякі прийоми нанесення окремих мазків.
Більшість елементів виконані плавними вільними мазками різних розмірів. Це надає композиціям ліричності та співучості.
Робота майстра Г.І. Павленка-Черниченка “Блакитні квіти і птахи”
Композиція “Дерева життя”
2.70M
Категория: ИскусствоИскусство

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Петриківський розпис

1. “Види декоративно-ужиткового мистецтва. Петриківський розпис.”

Виконала
Студентка групи ЗОМ-13 Швець Алiса

2.

3.

“Основоположниками декоративноужиткового мистецтва були гончарі,
теслі, різьбярі по дереву і кістці,
муляри, ковалі та золотоковалі, ткалі
і ткачі, зброярі – ремісники, люди, чиї
артистично зроблені речі, радуючи
наше око, наповнюють музеї”
М. Горький.

4.

Неможливо уявити наш побут без безлічі
необхідних предметів: меблів, посуду, тканин,
одягу, ваз для квітів тощо. Ті предмети, які не
тільки виконують свої практичні функції, але й
мають естетичні якості, належать до творів
декоративно-ужиткового мистецтва.
Народні художні промисли збереглися до наших
днів. Це предмети оздоблення і прикраси. У
кожного народу є свої промисли, обумовлені
кліматичними умовами, навколишньою природою,
традиціями.
Особливе місце в декоративно-ужитковому
мистецтві посідає розпис.

5. Декоративно-ужиткове мистецтво: предмети побуту.

6. Всі речі приваблюють барвистістю, радісним сприйняттям світу

7.

У 1958 році за ініціативою
Федора Панко була створена
фабрика петриківського
розпису, що проіснувала до
початку 2000-х років. За
радянських часів на фабриці
працювали близько півтисячі
людей. Петриківські тарілки,
скарбнички та інші сувеніри
були візитівкою України, їх
експортували до 80 країн світу.
В 2011 році фабрику було
знищено: невідомі
демонтували верстати та
преси.
На сьогодняшній день близько
200 місцевих мешканців
розмальовують тарілки у себе
вдома. Також є центр
народного мистецтва, в якому
працюють чотири десятки
майстрів.

8. Рослинний орнамент є основою композиції, у якій органічно вписуються фантастичні птахи, комахи

9. Традиції петриківського розпису передаються з покоління в покоління.

Такі відомі майстри, як Ф.Панко, Н.Білокінь,
К.Білокур, Т.Пата, родина Вакуленко, створили
безліч яскравих зразків декоративного розпису.

10. Природні явища й реальні форми надихають майстрів на створення барвистих декоративних композицій.

11. Мотиви садових і лугових квітів, ягід калини органічно зливаються з фантастичними птахами, прообразами яких є голубі, лелеки.

12. Емоційний образ вирішується за допомогою кольору, абрисом елементів.

13. Прийоми нанесення петриківського розпису.

Усі розписи робляться без попереднього
малюнка олівцем, відразу пензлем.
Акварель і гуаш – основні фарбувальні
матеріали.

14. Щоб створити композиції петриківського розпису, необхідно опанувати деякі прийоми нанесення окремих мазків.

“Гребінець” мазок, що
починається зі стовщення.
Його виконують натиском
пензля і завершують
тоненьким вусиком, який
передають за допомогою
легкого дотику кінчика
пензля. Покладені поряд
кілька таких мазків
нагадують гребінець.

15.

“Зернятко” – мазок, який
накладається найлегшим
дотиком більш сильного
натиску. Коли мазки
“зернятко” покладені по
обидва боки від стеблини
вістрям у різні боки,
зображення нагадує
колосок.
“Горішок” – складається з
двох мазків, вигнутих
півлунками й
розташованих один проти
одного.

16.

Перехідний мазок –
накладається одним
пензлем, але двома
фарбами. При цьому
сухим пензлем беруть
одну фарбу (наприклад
зелену), а потім другу
(жовту). На папері
залишається слід від
жовтої фарби, яка
плавно переходить у
зелену.
Відбиток пальця
дозволяє створити
ягідки.

17. Більшість елементів виконані плавними вільними мазками різних розмірів. Це надає композиціям ліричності та співучості.

18. Робота майстра Г.І. Павленка-Черниченка “Блакитні квіти і птахи”

19. Композиція “Дерева життя”

English     Русский Правила