Похожие презентации:
Психологізм творчості Стендаля
1.
Психологізм творчості Стендаля.Багатозначність назви роману. Червоне
та чорне в житті Жульєна Сореля
2.
Жанр соціально-побутовогороману за часів Стендаля вже був
певною мірою розроблений
письменниками. Стендаль же
розглянув його з нової точки зору,
як «дзеркало, з яким ідеш великою
дорогою. Воно відбиває то
блакитне небо, то брудні калюжі й
вибоїни. Іде людина і несе те
дзеркало, а ви цю людину
звинувачуєте в неморальності!
Логічніше звинувачувати велику
дорогу з її калюжами, а ще
певніше — доглядача дороги, який
допускає, щоб на
ній вони були»
Стендаль
3.
«Червоне і чорне» — переконливе свідчення новаторства Стендаляроманіста. Тут органічно пов’язані риси психологічного та соціальногороману
Обложки книги «Червоне і чорне»
Психологічний роман — різновид роману, у якому відтворено
внутрішні переживання особистості, духовну еволюцію, пошуки й
суперечності в душі героя, що зумовлюють його вчинки та поведінку
4.
Франція ХІХ століттяВиражається це
поєднання, зокрема, у тому,
що головну тему твору —
зіткнення різних історичних
часів (духу Великої
революціі,інстиктивним
носієм якого є Жульєн, і
нудної повсякденності
Реставрації) — письменник
розглядає саме як
психологічну проблему і
внутрішній конфлікт
головного героя на тлі
широкої панорами
французького суспільства
Зі звичайної кримінальної хроніки Стендаль зробив справжню
«хроніку ХІХ століття»
5.
Великий світполітики
(маркіз де ЛаМоль)
Нова
буржуазія
(пан Вально)
Стара
аристократія
Пані де
Реналь)
У романі змальовано
основні прошарки
французького
суспільства тих часів
Кожен характер психологічно вмотивований, що є новим
авторським внеском Стендаля в літературу
6.
Уважно огляньте схему основних груп французькогосуспільства часів Стендаля та їх представників та
перейдіть до наступного завдання
Вища
аристократія
Парижа
• Маркіз де Ла-Моль
• його донька Матильда
• відвідувачі їх салону та ін.
Духовенство
Безансона
• Абат Пірар
• Фрілер
• Єпископ та семінаристи
Мешканці
провінції
(місто Вер’єр)
• Дворянство: де Реналі
• буржуазія: Вально, Фуке
• духовенство: абати Шелан, Малон
• міщанство: Сорелі, полковий лікар та ін.
7.
У своєму щоденникові Стендаль записав: «Для мене важливоодне — картина людського серця. Без цього я нуль»
Письменник точно, глибоко й
пристрасно зобразив внутрішній
світ героїв. Зазначимо, що це
виявляється і в стислому й
динамічному стилі. Стендаль
обумовлює емоційну насиченість
образів і навальність дій,
уникаючи довгих описів і
багатослів’я. Нібито спокійний
тон оповіді таїть у собі секрет
напруженого динамізму стилю
Стендаль
митця
8.
«Ніяке залізо не може пронизати людське серце такимкрижаним холодом, як крапка, поставлена вчасно»
Кадр із фільму
«Червоне і чорне»
Творчий метод Стендаля має саме таку особливість. Згадаймо сцену страти
Жульєна: «Все відбулося дуже просто, благопристойно, і з його боку без будьякої афектації» - пише Стендаль. Усього одним реченням письменник
підбиває підсумок складному й напруженому життю головного героя,
викликаючи в читача сплеск глибокого переживання
9.
Крім цього, роман Стедаля містить у собі й риси філософського роману,що також є новаторським підходом автора. Герої постійно сперечаються з
приводу найскладніших філософських, ідеологічних, естетичних тем свого
часу. Наприклад, на балу Жульєн обговорює з графом Альтамірою
можливість застосування насильства заради досягнення благородної мети
Кадр із фільму
«Червоне і чорне»
Пригадайте цей епізод. Як ви вважаєте, під впливом чиїх ідей в Жульєна
Сореля виникла така думка?
10.
Багатозначність назви романуПісля смерті Стендаля його друг,
французький критик Еміль Д. Форг
(Old Nick), повідомив, ніби то сам
Стендаль так пояснював назву:
«„Червоне” означає, що якби
Жюльен народився раніше, він був би
солдатом, але в його час він повинен
був надіти на себе сутану, звідси
„чорне”». Однак сам Форг не вважав
це пояснення точним, скоріш навіть
його заперечував
Обложка до книги«Червоне і чорне»
11.
Літературні критики довго сперечались і врешті-решт дійшли згоди, щочервоний і чорний — це кольори революції і реакції
Кадр із фільму
«Червоне і чорне»
Проте письменника в першу чергу цікавили душевний світ людини, шлях
становлення, зміни характеру і світогляду героя, складна і драматична
взаємодія його з довкіллям на тлі певної історичної епохи. Для нього
важлива була не стільки сама інтрига, скільки внутрішня дія, втілена в душу і
розум Жульєна Сореля
12.
Червоне і чорне в житті Жульєна Сореля«Якщо у людини з’явитися, хоча б одна корислива думка, його твердість
обернеться легкодухістю, його знання – безглуздям, його милосердя –
жорстокістю, а чистота порочністю. Все життя його буде втрачена. Ось
чому древні вважали безкорисливість найбільшим гідністю. Той, хто
володіє їм, вознесеться над цілим світом »
Хун Цзиген
Жульєн Сорель
Жюльєн хоча і був розумною людиною, але все, же він був молодий і не
володів великою силою волі. Він не зміг утримати свою гординю і спрагу
помсти, він став коханцем пані де Реналь, відштовхнувши любов простої
дівчини служниці. Саме цим він демонструє, що ним керує тільки користь і
честолюбство
13.
Червоне і чорне в житті Жульєна СореляЖульєн у семінарії
Коли Жульєн потрапив до семінарії, він почав розуміти, що навіть тут є свої
інтриги, і це в місці, де виховують служителів віри! Душа Жюльєна наповнена
розчаруваннями і суперечностями. Він дуже засмучений тим, що пані де
Реналь йому не пише, тим, що навколо суцільна брехня. Всі ці фактори, та й не
тільки ці, послужили стежкою в світ обману і лицемірства. Жюльєн ставав
жорстоким, хитрим і розважливим
14.
Червоне і чорне в житті Жульєна СореляКадр із фільму «Червоне і чорне».
Жульєн в будинку де Ла-Молів
Подолавши всі перешкоди,
Жюльєн потрапляє в точку,
для досягнення якої було
докладено стільки зусиль і вся
його життєва діяльність. Він
потрапив у будинок маркіза
де Ла Моля. В цей же час в
душі Сореля повільно
починає вмирати чесний і
добрий чоловік, він,
практично повністю втратив
честь і гордість, у
безперервній гонитві за
славою і визнанням
аристократичного суспільства.
Зрештою, він намагається
одружитися на Матильді, але
саме тут відбувається
непередбачене
15.
Червоне і чорне в житті Жульєна СореляКадр із фільму «Червоне і чорне».
Кульмінація
Ображена пані де Реналь в
пориві ревнощів і помсти,
вирішує одним розчерком
пера закреслити все життя і
кар’єру Жюльєна Сореля.
Світло померкло в очах юнака,
він зрозумів, що це – кінець!
Але Жульєн був не тим
людиною, яка могла
повернутися в батьківський
будинок або стати
служителем церкви. Він хоче
помсти! Якщо кінець, то до
кінця!
Кидаючи виклик усьому світу,
він стріляє в пані де Реналь
прилюдно, що б змити кров’ю
ганьбу і біль, які вона
принесла в його життя
16.
Червоне і чорне в житті Жульєна СореляКадр із фільму «Червоне і чорне».
Жульєн у в`язниці
Перебуваючи у в’язниці, Жюльєн розуміє, нарешті, багато речей. Він докоряє
себе за злочин проти любові, за користь, за необдуманість вчинків. Цим
каяттям він заслуговує прощення, незважаючи ні на що. Адже він не знищив
у собі людини
17.
Кадр із фільму «Червоне і чорне».Жульєн Сорель
Стендаль створив образ Жульєна як уособлення конфлікту часу. Саме цей
конфлікт розглядається між двома крайнощами: життя за законами
«природної людини» і потребою існувати за правилами суспільства.
Боротьба в душі героя «природи» та «цивілізації» і є боротьбою й
поєднанням двох кольорів
18.
ВисновкиСтендаль — не лише глибокий аналітик, що простежує діалектику
людських почуттів, а й майстер психологічної деталі, що відтворює стан
душі персонажа в той чи інший момент. Деталь замінює довгі психологічні
пояснення і діє не на розум, а на емоційне сприйняття, яке може не
збігатися у героя та у читача.
Риси новаторства роману Стендаля «Червоне і чорне»
1.
2.
3.
4.
Психологізм
Об’єктивне й критичне зображення дійсності
Філософічність
Широке застосування прийому контрастів
Кадр із фільму «Червоне і чорне». Бал
Обложка книги
“Червоне і чорне”
19.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:Література:
-
-
-
Ковбасенко Ю . І. К 56 Світова література: Підручн. для 10 кл. загальноосвіт.
навч. закладів (академічний рівень, профільний рівень). — К .: Грамота, 2010. —
320 с . ;
В.В.Паращич Усі уроки світової літератури. 10 клас (академічний рівень). — Х. :
Вид. група «Основа», 2011. — 269, [3] с.
В.Я.Звиняцьковський, Т.Г.Свербілова, О.Є.Чебанова
Підручник для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів
Видавництво «Освіта», 2010
Світова література:
(рівень стандарту). –
Інтернет-ресурси :
-
http://nichyk.blogspot.com/p/blog-page_6.html
http://tboru.blogspot.com/2012/01/chervone-i-chorne-v-zhytti-zhulyena.html
http://edufuture.biz/
https://www.youtube.com/
https://learningapps.org/