Похожие презентации:
Фламандське мистецтво XVII століття. Пітер Пауль Рубенс
1. Фламандське мистецтво XVII століття
Пітер Пауль Рубенс2. Пітер Пауль Рубенс
Центральною постаттю фламандського мистецтва XVII ст. був Пітер ПаульРубенс (1577-1640). Універсальність таланту Рубенса, його вражаюча творча
продуктивність ріднять його з майстрами Відродження.
Народився в Німеччині, де недовго жили його батьки, Рубенс отримав освіту
на батьківщині, в Антверпені: в єзуїтській школі він вивчав латинь і сучасні
європейські мови, а також познайомився з античною історією, пізніше
навчався живопису - спочатку у художника старонидерландской традиції,
потім у майстра італійського напряму. Художник, який в буденній свідомості
асоціюється зі співаком майже язичницького буйства плоті, був одним з
найбільш інтелектуальних і найосвіченіших людей свого часу. У 1598 р.
Рубенс був внесений у списки вільних майстрів гільдії св. Луки, і цю дату
можна вважати початком творчої самостійності художника. Однак у 1600 р.
він їде для подальшого вдосконалення в Італію, насамперед у Венеції, «на
зустріч» Тіцианом, Веронезе і Тінторетто, потім в Рим, де вивчає
Мікеланджело. Він пробув в Італії до 1608 р., з 1601 р. будучи придворним
художником герцога Гонзага в Мантує. Ці роки були періодом формування
його мистецтва.
3. Пітер Пауль Рубенс
З сучасних художників на Рубенса найбільший вплив мав у цейперіод Караваджо. В Італії він вивчив і на все життя полюбив
античність.
В 1608 р. Рубенс повернувся на батьківщину, одружився на дівчині з
багатого бюргерського сімейства Ізабелли Брандт і міцно
влаштувався в Антверпені. З цих пір йому незмінно супроводжував
успіх як художнику. 20-ті і 30-ті роки - період найбільш напруженої
творчої діяльності Рубенса. Він отримує замовлення від церкви,
двору, бюргерства, йому замовляють твору іноземні двори. Першою
великою роботою на батьківщині були вівтарні образи для відомого
Антверпенського собору: «Воздвиження хреста» (1610-1611) і
«Зняття з хреста» (1611-1614), в яких Рубенс створив класичний тип
вівтарного образу XVII ст. В ньому поєднуються монументальність
(бо це живопис, яка повинна виражати настрої великої кількості
людей, які дуже важливі ідеї, їм зрозумілі) і декоративність (бо така
картина є яскравим плямою в ансамблі інтер'єру).
4. Мистецтво Рубенса
Мистецтво Рубенса - типове вираження стилю барокко,якому надано в його творах свої національні особливості.
Величезне життєстверджуюче начало, перевага почуттів
над рассудочностью характерні навіть для самих
драматичних творів Рубенса. В них начисто відсутній
містика, екзальтація, властиві німецької і навіть
італійського бароко. Фізична сила, пристрасність, іноді
навіть неприборканість, захоплення природою приходять на
зміну спиритуалистической, завуальованій еротиці
берниниевской «Терези». Рубенс славить національний тип
краси. Діва Марія, як і Магдалина, постає білявою,
блакитноокою брабанткой з пишними формами. Христос
навіть на хресті виглядає атлетом. Себастьян залишається
сповнений сил під градом стріл.
5. Картини Рубенса
Картини Рубенса насичені бурхливим рухом. Зазвичайдля посилення динаміки він вдається до певної
композиції, де переважає діагональне напрямок. Так, в
обох антверпенських образах, наприклад, діагональ
утворює лінія хреста. Це динамічний напрям
створюється і ускладненими ракурсами, позами фігур,
які перебувають у взаємозв'язку, утворюють складну
просторову середу. Усі композиції Рубенса пронизані
рухом, це воістину світ, де немає спокою.
6. 1626-1630 роки
В 1626 р. Рубенс втрачає свою улюблену дружину. Закінчуєтьсяпевний період його життя. Тяготячись самотністю, художник приймає
пропозиція правительки Нідерландів інфанти Ізабелли і їде з
дипломатичним дорученням в Іспанію та Англію (для переговорів
про мир Іспанії з Англією). Зустрінутий з пошаною англійською і
іспанськими королями як художник світової слави, він набуває нові
зв'язки, заступництво царствених осіб, його зводять у дворянське і в
лицарське достоїнство. В Іспанії Рубенс вивчає багато представлені
там полотна Тиціана, знайомиться з молодим Веласкесом.
В 1630 р. Рубенс повертається в Антверпен і незабаром одружився з
молоденькою далекою родичкою по першій дружині Оленою
Фоурмен. Вона стала музою художника в останній період його
творчості. Олена Фоурмен - живе втілення ідеалу художника, як би
зійшло з його полотен зображення. Він пише її разом з собою на
прогулянку, в саду, демонструє їй свої володіння, він зображує її з
дітьми, пише її одягненою й оголеною.
7. Останні роки життя Рубенса. Смерть
В останнє десятиліття мальовниче майстерність Рубенсавідрізняється особливою віртуозністю та граничної широтою.
Колорит стає більш монохромним, більш узагальненим,
втрачається колишня багатокольоровість («Вірсавія», 1635;
«Наслідки війни», 1638).
Рубенс помер у 1640 р. у розквіті творчих сил. У нього було
багато учнів, величезна майстерня, в якій багато роботи були
завершені за ескізами художника його учнями. Ван Дейк,
Снейдерс, Ян Брейгель Оксамитовий були в їх числі. Але справа
не в кількості учнів. Історичне значення Рубенса в тому, що він
визначив шляхи розвитку фламандської школи, мала величезний
вплив на наступний розвиток західноєвропейського мистецтва,
особливо XIX століття.