Похожие презентации:
Проектування інтерфейса користувача ІС
1. ПРОЕКТУВАННЯ ІНТЕРФЕЙСА КОРИСТУВАЧА ІС
2. Інтерфейс користувача –– це взаємодія між людиною і комп’ютером
Інтерфейс користувача –– це взаємодія міжлюдиною і комп’ютером
• .Людино–машинний діалог потребує встановлення низки
правил для забезпечення їх взаємодії.
• На теоретичному рівні інтерфейс включає три основні поняття:
• 1. Взаємодія комп’ютера із користувачем;
• Спосіб спілкування комп’ютера з користувачем (мова
представлення) визначається клієнтським додатком
(прикладною програмною системою). Додаток керує доступом і
обробкою інформації, представленням її у зрозумілому для
користувача вигляді.
• 2. Взаємодія користувача з комп’ютером;
• Відповідь користувача реалізується через інтерактивну
технологію, елементами якої можуть бути такі дії як вибір
об’єкта за допомогою клавіші або маніпулятора миша. Все це
складає другу частину інтерфейсу - мову дій.
• 3. Подання інтерфейсу користувачу.
3. Поняття про інтерфейс користувача в людино-машинних системах
Поняття про інтерфейс користувача в людиномашинних системах• Комп‘ютерні управляючі системи за ступенем
втручання людини в управління розрізняються на
автоматизовані та автоматичні. Автоматичні
системи управління функціонують по наперед
заданим алгоритмам і не потребують втручання
людини. Обслуговуючий персонал втручається в
роботу автоматичної системи тільки в разі потреби
зміни програми, ремонту або профілактики.
• Автоматизовані системи вважаються людиномашинними системами. Їх функціонування
відбувається безпосередньо під управлінням
користувача або оператора.
4. Узгодженість інтерфейсу
• Ефективність інтерфейсу обумовлена швидкимзасвоєнням користувачем простої моделі взаємодії
з комп’ютером. Цього можна досягти через
узгодженість Існує три аспекти узгодженості:
• Фізична узгодженість –– відноситься до
узгодженості технічних засобів.
• Синтаксична узгодженість забезпечується певною
послідовністю і порядком розташування елементів
на екрані (мова представлення) та послідовністю
дій користувача (мова дій).
• Семантична узгодженість –– визначена
значеннями елементів, що утворюють інтерфейс.
5. Стандарт побудови графічного інтерфейсу (GUI) від корпорації Microsoft
• Графічний інтерфейс користувача (Graphical UserInterface) GUI –– це тип екранного представлення,
завдяки якому користувач може вибирати команди,
запускати задачі і проглядати списки файлів,
вказуючи на візуальні позначки (піктограми) або
пункти у списках меню, що виведені на екран.
• Дії виконуються за допомогою миші або клавіатури.
• Графічні інтерфейси підвищують продуктивність
праці користувача .
• Продуктивність підвищується тому, що не треба
закривати додатки, а можна користуватися
декількома відкритими вікнами.
6. Принципи розробки інтерфейсу користувача від фірми Microsoft
• а) Головним правилом інтерфейсу GUI є"Керує користувач".
• б) Наочність.
• в) Одноманітність.
• г) Терпимість до користувача –– підказки Hint.
• д) Зворотний зв’язок –– індикатор прогресу,
Message Box- повідомлення.
• ж) Естетика.
• з) Простота.
7. Інтерфейс GUI
• а) «Керує користувач» Користувач повинен керувати всім,що відбувається на екрані. Завжди мати можливість
втрутитись у автоматичний процес виконання програми,
перервати його, чи запустити знову. Додатки повинні
завжди повідомляти користувача, що відбувається у
комп’ютері. Користувач повинен мати можливість змінити
колір екранної форми, шрифти і т.д.
• б) Забезпечення наочності, на думку Microsoft, виражено
фразою «Малюнок вартий тисячі слів». Користувач
повинен бачити, як його дії впливають на комп’ютерний
об’єкт. Суттєвим моментом в інтерфейсі GUI є
використання метафор, наприклад «Папка», «Документ»,
«Корзина для паперів». Метафори підтримують концепцію
впізнавання, а не вивчення.
8. Інтерфейс GUI
• в) Одноманітність означає:• Гарантію, що створений вами додаток дуже схожий у роботі на
операційну систему Windows.
• Гарантію, що ваш продукт підтримує одноманітність всередині
самого себе. Якщо у одному вікні копіювання відбувається при
допомозі комбінації клавіш Ctrl+C, то і в інших вікнах повинно
так бути.
• Гарантію одноманітності метафор. Одна піктограма не може
зображувати Recycled Bin (корзину) та Black Hole (чорну діру для
знищення файлів).
• г) Терпимість до користувача забезпечується наявністю
підказок, допомоги, довідникової інформації. Якщо користувач
виконує операцію, що може зруйнувати інформацію, в засобах
інтерфейсу слід передбачити діалогові вікна, що повідомлять
користувача про можливі наслідки виконуваних дій.
9. Інтерфейс GUI
• д) Наявність зворотного зв‘язку дозволяє зрозумітикористувачеві що відбувається в системі, коли зовні
здається комп‘ютер "висить". Для цього
використовується індикатор прогресу, якщо
відбувається запис інформації на зовнішній носій,
мультиплікація копіювання, перетворення форми
курсору на пісочний годинник і т.д.
• ж) Естетика. Екранні форми інтерфейсу повинні бути
виконані акуратно з рівномірним розташуванням
елементів на екрані. Колір екранної форми, її
елементів та надписів не повинен втомлювати
користувача, бути занадто яскравим, або темним. Всі
форми інтерфейсу повинні бути витримані в одному
стилі і своїм оформленням не відволікати користувача
від основної роботи.
10. Інтерфейс GUI
• з) Простота інтерфейсу полягає в йоголаконічності. Форми не повинні бути
переобтяжені зайвими елементами та
надписами. Слід передбачити зникнення
елементів інтерфейсу (невидимість) в тому
разі, коли потреба в них відпала.
11. Принципи проектування екрану
• Існує шість принципів організації екрану:• Читаність і послідовність;
• Взаємозв’язок елементів; (Взаємодія елементів
вашого додатку повинна бути візуальною. Якщо
кнопка розгортає вікно списку, то ці компоненти
повинні бути візуально зв’язані між собою таким
чином, щоб це було зрозуміло користувачу.)
• Структурованість і збалансованість;
• Структурованість означає збалансовану взаємодію
між вікнами і представленою в них інформацією.
Збалансованість – це оптимальне розподілення
інформації між вікнами.
12. Принципи проектування екрану
• Для забезпечення структурованості тазбалансованості інтерфейсу слід використовувати а)
Діаграму варіантів використання системи; б)
Діаграму класів.)
• Сфокусованість і акценти;
• Поняття сфокусованості означає присутність деякої
головної теми , якій підпорядкована композиція
екрану. Акцент відноситься до вибору ключових
органів управління даної теми. Користувач повинен
розуміти призначення даного екрану і що на ньому
більш важливе.
13. Діаграма використання системи
14. Принципи проектування екрану
• Інформаційна ієрархія• Принцип ієрархії відноситься, як до проектування
екрану, так і до розробки структур даних. Треба
виділити яка інформація найбільш важлива для
користувача і повинна бути відображена на
головній формі, а яка повинна бути представлена
при необхідності в другу і третю чергу;
• Єдність і інтегрованість.
• Єдність і інтегрованість показує, як ваш додаток
вписується у загальну організацію робочого
простору системи. Як буде взаємодіяти з іншими
додатками.
15. Питання для самоперевірки
• Яку мову прийнято називати мовою дій, якумовою представлень?
• В чому полягає принцип узгодженості
інтерфейсу?
• В чому полягає особливість стандарту
інтерфейсу GUI від Microsoft?
• Які компоненти вікна характеризують
інтерфейс GUI ?
• Які принципи проектування екрану диктує
стандарт GUI ?