Похожие презентации:
Опозиція Фауст – Мефістофель: діалектичне вирішення проблеми добра і зла
1. Опозиція Фауст – Мефістофель: діалектичне вирішення проблеми добра і зла
ОПОЗИЦІЯФАУСТ – МЕФІСТОФЕЛЬ:
ДІАЛЕКТИЧНЕ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ
ДОБРА І ЗЛА
2.
ЯК ПОВОДИВСЯ МЕФІСТОФЕЛЬ ПІДЧАС ЕКСПЕРИМЕНТУ НАД ФАУСТОМ І
ЯК ПОВОДИВСЯ ФАУСТ?
З ЯКОЮ МЕТОЮ БОГ ПОСЛАВ
ЛЮДИНІ МЕФІСТОФЕЛЯ, ЯКОЮ БУЛА
СПРАВЖНЯ МЕТА ВЧИНКІВ ЧОРТА?
ЯКУ РИСУ ЛЮДИНИ НЕ ВЗЯВ ДО
УВАГИ МЕФІСТОФЕЛЬ?
3. «Обери позицію»
«ОБЕРИ ПОЗИЦІЮ»ВИЗНАЧТЕ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО
ЗАПРОПОНОВАНОЇ ПРОБЛЕМИ.
ЧИ ЗАСЛУГОВУЄ ФАУСТ ПРОЩЕННЯ ЗА
СОЮЗ ІЗ ЧОРТОМ?
ЧИ ЗАСЛУГОВУЄ МАРГАРИТА НА
ВИПРАВДАННЯ?
ЧИ ВВАЖАЄТЕ ВИ МЕФІСТОФЕЛЯ ЗЛИМ І
ПІДСТУПНИМ?
ЧИ МОЖНА ВИПРАВДАТИ ФАУСТА ЗА ТЕ,
ЩО ВІН ЗАЛИШИВ МАРГАРИТУ У В’ЯЗНИЦІ?
4. Вічний образ
ВІЧНИЙ ОБРАЗОБРАЗ ФАУСТА, ПОДІБНО ДО ОБРАЗІВ ПРОМЕТЕЯ, ДОН
ЖУАНА, ДОН КІХОТА, ГАМЛЕТА, НАЛЕЖИТЬ ДО ТАК
ЗВАНИХ
«ВІЧНИХ» ОБРАЗІВ ЛЮДСТВА, ТОБТО
ТАКИХ ОБРАЗІВ, ЯКІ НАЙБІЛЬШ ВИРАЗНО І ЯСКРАВО
КОНЦЕНТРУЮТЬ У СОБІ СУТНІСТЬ ПЕВНИХ СТОРІН
ЛЮДСЬКОЇ ПРИРОДИ, ВТІЛЮЮТЬ ПЕВНИЙ ТИП ЛЮДСЬКОЇ
ПОВЕДІНКИ.
А образ Мефістфеля?
5.
МЕФІСТОФЕЛЬ«МЕФІС»
—
ОБМАНЩИК
–
(З
ДАВНЬОЄВРЕЙСЬКОЇ)
РУЙНІВНИК,
«ТОФЕЛЬ»
—
«… ТОЇ СИЛИ ЧАСТИНА, ЩО РОБИТЬ
ЛИШЕ ДОБРО, БАЖАЮЧИ ЛИШЕ ЗЛОГО»,
ТАК
МЕФІСТОФЕЛЬ
ІРОНІЧНО
ХАРАКТЕРИЗУЄ СЕБЕ
6. Погляд Мефістофеля
ПОГЛЯД МЕФІСТОФЕЛЯУТІХИ, ЩАСТЯ — ВСЕ ЙОМУ В НЕНАСИТЬ,
ЖАГИ НІКОЛИ СПРАГНЕНИЙ НЕ ВГАСИТЬ;
БІДАХА РВЕТЬСЯ ЗУПИНИТЬ
ПУСТУ, БЛАГУ ОСТАННЮ МИТЬ!
БОРОВСЯ ВІН ЗО МНОЮ СКІЛЬКИ СИЛ,
ТА ЧАС — ЗА НАС: УПАВ СТАРИЙ НА ДІЛ.
ГОДИННИК СТАВ...
7. Діалектика образу Мефістофеля
ДІАЛЕКТИКА ОБРАЗУ МЕФІСТОФЕЛЯПОСТІЙНО ПРАГНУЧИ
ЗЛА ЛЮДИНІ,
МЕФІСТОФЕЛЬ, ЯКИЙ
ТАКОЖ Є ЧАСТИНОЮ
БОЖОГО ЗАДУМУ,
УТВЕРДЖУЄ ДОБРО, ХОЧА
Є ЙОГО ЗАПЕРЕЧЕННЯМ
АБО СПРОБАМИ
ПРОТИСТОЯТИ ЙОМУ.
8.
не вірить влюдей
Мефістофель
руйнівник
любов заміняє
похіттю
підбурює на
злочин
все висміює
9.
убивцяшахрай
тиран
Фауст
спокусник
зраджує
любов
10.
Ідея діалектичної єдностіФауст
Творчий дух
ДОБРО
Н
е
о
р
д
и
н
а
р
н
і
с
т
ь
с д
п і
о ї
н
у
к
а
н
н
я
Мефістофель
Дух руйнації
та зневіри
д
о
ЗЛО
11.
• ПРАЦЮЮЧИ НАД ФАУСТОМ, ГЕТЕ ПИСАВ: “ВСЮ ДОЛЮЛЮДСТВА Я ХОЧУ ПЕРЕЖИТИ В ГЛИБИНАХ СВОГО Я…”
• ЯК ВИ РОЗУМІЄТЕ ЦІ СЛОВА?
• ЯКІ ГЛИБИНИ СВОГО “Я” МАВ НА УВАЗІ МИТЕЦЬ?
• ФАУСТ – ЦЕ СИМВОЛІЧНИЙ ОБРАЗ ЛЮДСТВА… ФАУСТ
БЕЗКІНЕЧНИЙ І ТОМУ ВІЧНИЙ…ФАУСТ – ЦЕ ВІЧНЕ
ПРОДОВЖЕННЯ РОЗПОВІДІ ПРО ВІЧНИХ ШУКАЧІВ,
СТРАЖДЕННИХ ГЕРОЇВ, КОТРИМ НА ШЛЯХУ ДО МЕТИ
ТРЕБА ПРОЙТИ БЕЗЛІЧ ВИПРОБУВАНЬ…”
12. Смерть та вознесіння Фауста
СМЕРТЬ ТА ВОЗНЕСІННЯ ФАУСТА13. Бог прощає Фауста та приймає його душу
БОГ ПРОЩАЄ ФАУСТА ТАПРИЙМАЄ ЙОГО ДУШУ
14. Фінал трагедії
ФІНАЛ ТРАГЕДІЇОБРАЗИ ГЕТЕВСЬКОЇ ТРАГЕДІЇ, ЯК І СЕНС ЇЇ ФІНАЛУ Є
НЕОДНОЗНАЧНИМИ ТА СУПЕРЕЧЛИВИМИ І СТАВЛЯТЬ ПЕРЕД
ЧИТАЧЕМ БІЛЬШЕ ЗАПИТАНЬ, АНІЖ ДАЮТЬ НА НИХ ВІДПОВІДЕЙ.
ВТІМ, ОЧЕВИДНО, ТАКОЮ Й БУЛА КІНЦЕВА МЕТА ГЕТЕ.
ЗАВЕРШУЮЧИ «ФАУСТА», ВІН ПИСАВ У ОДНОМУ З ЛИСТІВ, ЩО
ТРАГЕДІЮ ЗАДУМАНО ТАК, ЩОБ У НІЙ «УСЕ РАЗОМ ЯВЛЯЛО ВІДВЕРТУ
ЗАГАДКУ, ЯКА ЗНОВУ Й ЗНОВУ НЕПОКОЇТИМЕ ЛЮДЕЙ І ДАВАТИМЕ ЇМ
ПОЖИВУ ДЛЯ РОЗДУМІВ».
15.
Чого сучасна людинаможе навчитися у
Фауста?