Похожие презентации:
О. Довженко в кіноповісті «Україна в огні»
1.
О.ДОВЖЕНКОМ ВКІНОПОВІСТІ
“УКРАЇНА В ОГНІ”
ПІДГОТУВАЛА СТУДЕНТКА ГРУПИ Е-21
ПОЦІЛУЙКО ЮЛІАНА
2.
"Кіноповість «Україна в огні» — одиніз найсильніших, найбільш
вражаючих творів української
літератури про трагедію народу в
роки другої світової війни та й
упродовж усієї своєї історії. Саме
Україна прийняла на себе перші
удари загарбників; найстрашніші і
найбільші битви, відбувалися на її
полях, і вся вона палала у вогні та
стражданнях. Ці картини з жалем і
болем, а ще більше з жагучою
ненавистю до ворогів змальовує
автор: «Горять жита на многі
кілометри, палають, топчуться
людьми, підводами… Ревуть
аероплани. Мечуть бомби.
Розсипаються вершники по полю,
мов птиці… Крик, і плач, і
височенний зойк поранених коней».
3.
ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКОДата народження: 29 серпня (10 вересня) 1894
Місце народження: хутір В'юнище (Сосниця)
Дата смерті: 25 листопада 1956 (62 роки)
Мiсце смерті:Переделкіно (Підмосков'я)
Національність: українець
Мова творів: Українська, російська
Рiд дiяльностi: письменник, режисер, кінодраматург,
художник, актор, поет, драматург, публіцист
Жанри: кіноповість, оповідання, п'єса
Найкращі твори: «Зачарована Десна>>, <<Україна в огні>>
4.
"У цьому оповіданні я якосьнапівсвідомо, себто цілковито
органічно, заступився за народ
свій, що несе тяжкі втрати на
війні. Кому ж, як не мені,
сказати було слово на захист,
коли отака велика загроза
нависла над нещасною моєю
землею?"
О. ДОВЖЕНКО
5.
АНАЛІЗ "УКРАЇНА В ОГНІ"6.
Автор: О. ДовженкоРік: 1942-1943
Літературний рід: епос
Жанр: кіноповість
7.
ТЕМА:зображення початку війни з фашистськими
загарбниками та відступу радянських військ
8.
ІДЕЯ:НЕЗЛАМНІСТЬ СИЛИ І НЕПОХИТНІСТЬ ДУХУ НАШОГО НАРОДУ, ЗДАТНІСТЬ ДО ВИЗВОЛЬНОЇ БОРОТЬБИ І
ВПЕВНЕНІСТЬ У ПЕРЕМОЗІ НАД ВОРОГОМ
9.
ГОЛОВНІ ГЕРОЇ:10.
КОМПОЗИЦІЯ ТВОРУ50 ОКРЕМИХ ЕПІЗОДІВ-КАРТИН.
КІНОПОВІСТЬ ПОЧИНАЄТЬСЯ ПІСНЕЮ: «ОЙ ПІДУ Я ДО РОДУ ГУЛЯТИ».
11.
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇлінія захисту Батьківщини (доля роду
Запорожців та інших учасників
бойових дій);
лірична лінія Олесі і Василя;
лінія Христі Хутірної;
вчинки ворогів і поведінка Лиманчука.
12.
СПЕЦИФІКА СЮЖЕТУ Й КОМПОЗИЦІЇО.Довженко писав, що в повісті «Україна в огні>> видно
«сліди битви сценариста з письменником»
.
Довженко-письменник прагнув висловитися повніше й
яскравіше, що призвело до використання в кіноповісті
численних вставних оповідань, епізодів, спогадів,
аналітичних роздумів і ліричних відступів
.
Довженко-сценарист змальовує воєнні баталії, окремі
епізоди з життя героїв та їхні вчинки, довільно
розширюючи рамки сюжету в Насі й просторі...
13.
СЮЖЕТ:вся родина Запорожців святкує
п'ятдесят п'яту річницю Тетяни
Запорожець. Починається війна,
Тополівку захоплюють фашисти. У
Тополівці обирають старосту. Усю
молодь, зокрема Олесю і Христю,
відправляють до Німеччини.
Перебування Олесі в Німеччині. Лаврін
вбиває Людвіга. Фашисти спалюють
Тополівку. Німецькі війська
відступають. Олеся повертається з
Німеччини, зустрічається з Христею, а
потім з Василем на рідній землі. Олеся
проводжає свій рід на війну.
14.
СЮЖЕТ:родина святкує 50-річний ювілей матері
початок війни, фашисти захоплюють Тополівку
знайомство Олесі з Василем Кравчиною
вибори старости Тополівки; ним змушений стати Лаврін Запорожець
фашисти відправляють молодь до Німеччини
перебування Олесі в Німеччині
убивство Людвіга Лавріном
відступ німецьких військ
повернення Олесі з Німеччини; проводи Олесею свого роду на війну
.
15.
ПРОБЛЕМАТИКАпроблема національної самосвідомості людини й народу;
показ трагедійності тогочасних подій;
життя простої людини на війні і в тилу;
проблема цінності загальнолюдських ідеалів;
жінка на війні (Олеся Запорожець, Христя Хуторна, Мотря
Левчиха).
16.
ПРОБЛЕМАНАЦІОНАЛЬНОЇ
САМОСВІДОМОСТІ
ЛЮДИНИ Й НАРОДУ
Твір суперечив офіційній думці
щодо реалій війни, а тому й
викликав різко негативну оцінку
Сталіна та його оточення.
17.
ПОКАЗТРАГЕДІЙНОСТІ
ТОГОЧАСНИХ ПОДІЙ
Твір суперечив офіційній думці
щодо реалій війни, а тому й
викликав різко негативну оцінку
Сталіна та його оточення.
18.
ЖИТТЯ ПРОСТОЇЛЮДИНИ НА ВІЙНІ,
ЦІННІСТЬ
ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ
ІДЕАЛІВ
Більшість населення окупованих
територій не брала участі в
активному опорі ворогам. Досить
важко було в умовах окупації
залишитися просто людиною.
19.
ЖІНКА НА ВІЙНІТрагічна доля дівчини-полонянки,
жінки в окупації.
20.
ОСНОВОЮ КІНОПОВІСТІ СТАЛИ ОПОВІДАННЯ ДОВЖЕНКА «НАКОЛЮЧОМУ ДРОТІ», «НЕЗАБУТНЄ», «ПЕРЕМОГА». УРИВКИ З
КІНОПОВІСТІ ВПЕРШЕ БУЛИ НАДРУКОВАНІ РОСІЙСЬКОЮ МОВОЮ 1943
РОКУ, УКРАЇНСЬКОЮ — 1962. СТАЛІН ЗАБОРОНИВ КІНОПОВІСТЬ ЯК ДЛЯ
ДРУКУ, ТАК І ДЛЯ ЕКРАНУ.
21.
ФІЛЬМ СТВОРЕНО ЗА МОТИВАМИ КІНОПОВІСТІ О.ДОВЖЕНКА "УКРАЇНА В ОГНІ",ЯКУ БУЛО ЗАБОРОНЕНО СТАЛІНИМ У 1944 РОЦІ. ПІСЛЯ ЦЬОГО ФІЛЬМУ У
ДОВЖЕНКА ПОЧАЛИСЯ СЕРЙОЗНІ ІДЕОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ З ВЛАДОЮ.
НАЗВА: НЕЗАБУТНЄ (УКРАЇНА В ОГНІ)
РІК ВИХОДУ: 1967
ЖАНР: ДРАМА, ІСТОРИЧНИЙ, ПСИХОЛОГІЧНИЙ, БОЙОВИК
АВТОР СЦЕНАРІЮ:О.ДОВЖЕНКО
РЕЖИССЕР: ЮЛІЯ СОЛНЦЕВА
В РОЛЯХ: ЄВГЕНІЙ БОНДАРЕНКО, ЗИНАЇДА ДЕХТЯРЬОВА, ІРИНА КОРОТКОВА,
ЮРІЙ ФІСЕНКО, СВІТЛАНА КУЗЬМІНА ТА ІНШІ
22.
СЦЕНИ З ФІЛЬМУ23.
СЦЕНИ З ФІЛЬМУ24.
Отже, можна зробити підсумок: проблеми висвітлені вкіноповісті “Україна в огні” залишаються актуальними і по
сьогоднішній день. Одні проблеми вже закоренилися в
свідомості людей. Зовсім не дивно, що на даному етапі
суспільного життя в Україні виникають й інші проблеми.
Найактуальнішими є: проблема національної
самосвідомості людини й народу; цінність
загальнолюдських ідеалів.