Похожие презентации:
Конфликт теориясы
1.
Конфликт теориясы2.
Қазақстан ажырасукөрсеткіші бойынша
екінші орында
3.
Қазақстан әлем бойынша ажырасудан екінші орында. Демек, отбасын құрған әрбір үшінші,тіпті екінші некенің соңы сәтсіз аяқталып жатыр. Соның салдарынан мыңдаған бала «тірі
жетім» қалуда. «Бұған себеп, әдеттегідей, жастардың отбасы ұғымына жауапкершілікпен
қарамауы», - дейді мамандар.
Түрін де, есімін де жасырған кейіпкер - екі баланың анасы. Ұлы, қызы да бар, бірақ,
отбасында береке жоқ. 9 жыл отасқан күйеуі екі күннің бірінде баларының көзінше, ащы
суға тойып келіп, еш себепсіз таяқтың астына алады екен. Шарасыз әйел «ажырасудан
басқа амалым қалмады», дейді.
Астана қаласының тұрғыны:
- Күйеуім ұрады. Ал, өзі басқа біреуге кетіп қалды. 7 жыл бойы қайталанып келе
жатқан әдеті. Шыдамым таусылды. Ұрыс-керісті күнде көрген балаларымның
психологиясы бұзылып жатыр. Сол себептен ажырасамын.
Ал, павлодарлық келіншек 4 баласымен «Аналар үйін» жағалап жүр. Кенжесі бір жасқа да
толмаған. Айтуынша, күйеуі күн көрсетпейді.
Мұндай оқиғалар елімізде өте көп. 2015 жылы 148 мың жұп тіркелсе, олардың 53 мыңы
көп ұзамай некелерін бұзған. Салдарынан, 500 мыңға жуық сәби «тірі жетім» атанды. Ал,
ең қорқыныштысы, 4 жыл бұрын әрбір үшінші жұптың некесі сәтсіз аяқталса, қазір әрбір
екінші отбасының шаңырағы шайқалуда. Әсіресе, Қазақстанның солтүстік өңірлерінде
мәселе өзекті. Павлодар облысы көш бастап тұр. Қостанай, Солтүстік Қазақстан, Ақмола
облыстарында да жастардың отбасылық жауапкершілігі төмен. Шығыс Қазақстан,
Қарағанды, Батыс Қазақстан аймақтарында да ажырасу көп.
4.
5.
Конфликт теориясын пайдалану Құрылымдық функцияшылдар секілдіконфликтологтар де әлеумет- тік құрылымдарды зерттейді. Алайда
конфликт теориясының ғалым- дары қазіргі әлеуметтік
қүрылымдардан қандай топтардың көп пайда көріп отырғанын және
олардың бұл артықшылықтарын қалай сақтап отырғанына баса мән
береді. Мәселен, тұрмыстағы зорлық-зомбылықты зерттегенде
әйелдер- дің еркектерге қарағанда әлдеқайда жиі және қатты зәбір
көретінін айтамыз, бірақ бұл шындық «түрмыстық зорлық-зомбылық»
термині- нің тасасында қалады. Конфликтологтар: «Бұл кімге
пайдалы?» деген сұраққа «Әйелдерге қол жұмсау арқылы ерлер үйдегі
үстемдігін сақтап қалады», - деп жауап береді. Мұнан соң теорияшылар:
«Бұл жағдай не- ден болды?», «Осы қалпында қалай түр?», - деген
сауалға жауап іздейді. Сондай-ақ ғалымдар: «Неге кейбір діндер
әйелдерді күйеулерінің қа- лауына бағынуға, тіпті қол көтергеніне де
мойынсұнуға шақырады?», «Неге соңғы уақытқа дейін әйелді сабау
қылмыс болып саналмай кел- ді?», «Неге кейбір полицейлер әлі күнге
дейін әйел сабауды онша маңы- зы жоқ отбасылық проблема деп
санайды?», - деген сұрақтар төңірегін- де ойланады.
6.
Конфликт теориясы:ресурстар теңсіздігі және жезөкшелік Конфликт теориясын
қолдаушылар жезөкшелікті ресурстарға бір- дей қол жеткізе
алмаудың салдары ретінде қарастырады. Олардың пікірінше,
әйелдер экономикалық мүмкіндіктерге бірдей шамада қол
жеткізе алмайды. Кей қоғамдарда олардың заңды түрде
меншік- ке ие болуына жол жоқ; енді бір елдерде жүмыс істеп,
ақша табуда әйелдер көп қағажу көреді. Өздерін асырай
алмайтындықтан, әйел- дер еркектердің экономикалық
қолдауына мүқтаж. Олар өздерінде бар ресурсты ұсыну арқылы
ерлерден қолдау табады. Конфликт тео риясы бойынша, бүл
қызмет жезөкшелік арқылы жасала ма, әлде не кеге тұру
арқылы жасала ма - оның айырмашылығы аз. Себебі көзделген мақсат бірдей. Конфликт теориясы әсіресе үйінен
қашып кетіп, жезөкшелік жолға түскен балалар мен
қыздардың әрекеттерін түсіндіру үшін пайдаланылады. Бұл
жастардың тұрақты жұмыс орнын табуға мүм- кіндігі жоқтың
қасы, көбінің заңды жүмысқа тұруға жасы жетпейді, қанша
тырысса да ең төменгі жалақыға да қол жеткізе алмайды. Сондықтан балғын дене - олар үшін ең бағалы ресурс.
7.
Қоғамды зерттеуМәселен, әлеуметтанушылар зертгейтін нашақор- лық,
отбасы бақыты, жоқшылық сияқты проблемалар сізді де
бұрын- нан алаңдатып жүруі мүмкін. Неге біреулер
отбасы бақытына кенелсе, екіншілері бақытсыз болып
жатады? Неге кейбіреулер заң бұзады, ал басқалары
заңға бағынады? Бұл сұрақтарға қатысты өзіндік
пікіріңіз де қалыптасқан шығар. Әлеуметтану - адамның
әлеуметтік мінез- құлқы туралы түсініктемелерді сыни
тұрғыдан зерттейтін академия- лық ғылым. Ол нақты
болған жайттарды бақылап, межелеу арқылы қоғамдық
орта туралы түсінігімізді жақсартуға бағытталған.
Әлбетте, әлеуметтанулық зерттеулер - білім алудың
бірден-бір құралы емес. Кейбір адамдар керекті
нәрселерін Библиядан, Құраннан немесе «Мор мон
кітабынан» алады. Басқалары жауаптарын атааналарынан, теле- дидардан немесе интернеттен табады.
Мұндай адамдардан: «Осының шындық екенін қалай
білесіз?» - деп сұрасаңыз, «Анам айтты», «Дей ли Шоу»
бағдарламасынан көрдім» немесе «Уикипедиядан
оқыдым», - деп оңай жауап қайырады.