Ознаки «козацького бароко»
СПОРУДИ «КОЗАЙЬКОГО БАРОКО» Андріївська церква
Дзвіниця Успенського собору Києво-Печерської лаври
Маріїнський палац
Михайлівський Золотоверхий монастир
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Іконостас Успенського собору Києво-Печерської лаври
Закінчити речення:
31.76M
Категории: ИсторияИстория ИскусствоИскусство

Бароко та рококо в українському мистецтві

1.

2.

Записати все, що виділено
зеленим.

3.

Бароко (буквально – перлина неправильної
форми) – стиль у європейському мистецтві
кінця XVI – XVIII ст., який прийшов на зміну
Відродженню
і
характеризувався
примхливістю
форм
і
декоративною
пишністю.
Архітектура
вирізняється просторовим
розмахом,
плавністю
та
складним
поєднанням криволінійних форм, багатством
скульптурного декору. Часто зустрічаються
розгорнуті колонади. Куполи набувають
складних форм, стають багатоярусними.

4.

Рококо (буквально – декоративна раковина,
мушля) – стиль у мистецтві XVIII століття,
що обстоював культ грації, шляхетності,
вишуканого естетизму.
Стиль рококо не вніс в архітектуру нових
конструктивних
елементів,
зате
використовував старі, не обмежуючи себе
жодними традиціями в прагненні досягти
декоративної ефектності.

5.

Козацьке
бароко – назва мистецького
стилю, що був поширений на українських
землях Війська Запорозького у XVII – XVIII
ст. і виник унаслідок поєднання місцевих
культурних традицій і характерних рис
європейського бароко.
Національні риси українського бароко
найбільше
проявилися
у
храмовій
архітектурі,
яка
відігравала
тоді
домінуючу роль у мистецтві та залишила
значну кількість характерних зразків цього
стилю в різних регіонах України.

6. Ознаки «козацького бароко»

Відсутність чітко вираженого фасаду.
Декорування ліпниною, переважно рослинного
характеру.
Детально намальовані квіти барвінку, волошки,
гвоздики, плоди малини і шипшини, виноградні грона.
Фарбування стін і дахів у білий, блакитний або зелений
кольори.
Золочення куполів
Пишність, урочистість

7. СПОРУДИ «КОЗАЙЬКОГО БАРОКО» Андріївська церква

Ф. Б. Растреллі.
Андріївська церква
1744 – 1762рр. Київ
Шедевр світової культури.
Висота церкви з хрестом — 50м,
довжина — 30 м, ширина — 23 м.
Декор її відрізняється великою
кількістю пластики, світлою
гамою бірюзових відтінків, білих
колон і золотих капітелей. З боку
вулиці до храму ведуть круті
чавунні сходи. Навколо церкви –
балюстрада, з якої відкривається
чудова панорама Подолу і Дніпра.

8.

9.

10. Дзвіниця Успенського собору Києво-Печерської лаври

Побудована
у 17311745 рр. за проектом
архітектора Йоганна
Шеделя
на
кошти
гетьмана І. Мазепи.
Будівля являє собою
восьмигранну
чотириярусну
вежу
висотою
96,5
м.
Діаметр
основи
дзвіниці складає 28 м,
товщина
стін
в
нижній частині – 8 м.
На дзвіницю можна
піднятися, подолавши
374 сходинки

11. Маріїнський палац

Б. Растреллі.
Маріїнський палац.
1744 –1752 рр. Київ.
Яскравий приклад стилю
бароко:
виразні
об’єми,
багата пластика фасадів.
Сьогодні

державна
резиденція
Президента
України. Зазвичай саме тут
проходять урочисті події
загальнодержавного
рівня,
зустрічі
з
іноземними
гостями, урочисті прийоми
тощо.

12.

13.

Бернард Меретин.
Архікатедральний Собор
Святого Юра.
1744–1764 рр. Львів
Храм стоїть на терасі, до якої
ведуть
двомаршеві
сходи.
Фасад будівлі акцентований
монументальним порталом з
постатями
отців
східної
церкви Афанасія і Льва роботи
скульптора Й. Пінзеля. З 1998
року собор належить до
Світової спадщини ЮНЕСКО.
.

14.

15.

16.

Я. Гофман та ін.
Свято-Успенський собор
Почаївської лаври. XVIII ст.
Храм
увінчаний
величним
куполом,
підноситься
над
землею на 56 м. Широка
тераса-галерея
слугує
обрамленням. Над центральним
входом у собор – ікона Успіння
Божої Матері. Собор вражає
своєю
величчю,
гармонією,
вишуканістю і неповторною
красою.

17.

18.

19. Михайлівський Золотоверхий монастир

Михайлівський
Золотоверхий монастир.
Київ. 1108–1113рр.
Споруджений
онуком Я.
Мудрого ккнязем Святополком
Ізяславичем
.
Монастир
пережив
неодноразове
спустошення
монголотатарами. В XVII cт Собор
відремонтували і перебудували
в стилі українського бароко на
гроші гетьмана І. Мазепи.
Зруйнований в 1930р. і заново
побудований в середині 1990р.
Вважається,
що
Михайлівський
собор
був
першим храмом з позолоченим
верхом, звідки і пішла ця
своєрідна традиція.

20. ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Іконостас – стіна з ікон у храмі східного
обряду,
яка
відокремлює
центральної частини.
вівтар
від
Сповнені глибокого символізму. Стиль бароко виявився у
небаченій досі монументальності та декоративності, що
були зумовлені прагненням максимально збільшити і
наситити декором особливо важливі компоненти храму.
Іконостаси подібні до фасадів ошатних багатоярусних
будівель, загальна форма яких нагадує тріумфальні арки: усі
їх яруси, окрім намісного, підвищуються від бокових крил до
центру. При цьому вся вільна від ікон поверхня повністю
вкрита пишним різьбленням.

21. Іконостас Успенського собору Києво-Печерської лаври

22.

23.

24. Закінчити речення:

Стилі бароко, рококо та «козацьке
бароко» мають такі спільні риси:…
Ці риси найбільш яскраво
виразилися у творі (споруді)…
English     Русский Правила