Похожие презентации:
Абстракція. Абстракціонізм
1.
2.
«Хто відчуває живопис, той меншебачить предмет, хто бачить
предмет, той менше відчуває
мальовниче». Казимир Малевич
3.
До найбільш важливих напрямівмодернізму, що вплинули на хід і
розвиток сучасного мистецтва,
відноситься абстракціонізм.
4.
Абстракціонізм (від лат. abstractus—абстрактний) — один з головних
художніх напрямів XX ст., безпредметне
не фігуративне мистецтво, в якому
структура твору живопису, графіки чи
скульптури не відображає реальність, а
ґрунтується на формальних елементах
(лінії, плямі), та абстрактних
конфігураціях.
5.
На початку XX ст. світ був здивований модерністськимиінноваціями митців-абстракціоністів, які відмовилися
від реалістичності в живописі, проголосили втечу від
буденності й внесли в художній простір ідеї не
фігуративності. Вони вважали,що мистецтво само по
собі є реальністю, тому завдання митця — не
наслідувати примарну дійсність, а конструювати її..
6.
Абстракціонізм свідомо відкинувхудожній образ. Це стало поворотним
моментом для всієї історії мистецтва.
Безпредметні композиції втілювали
сміливість думки і фантазії художників,
викликали вільні асоціації глядачів.
7.
Абстракціонізм виник одночасно вдекількох європейських країнах. Його
засновниками й натхненниками стали
Василь Кандинський, Казимир Малевич,
Піт Мондріан.
8.
З моменту появи абстракціонізму вньому викристалізувалися дві основні
течії: лірико- емоційна абстракція і
геометрична абстракція.
9.
Лірико-емоційну (або психологічну) абстракціюрепрезентує творчість російського художника
Василя Кандинського (1866-1944),якому
притаманні прагнення до імпровізаційного
виразу емоційних станів, орієнтація на
експресію кольору, вільні форми й ритми.
10.
У геометричній абстракції (або інтелектуальній,«холодній»)художній простір створюють шляхом
поєднання різних геометричних форм,кольорових
площин, прямих і ламаних ліній. Ця течія
абстракціонізму виросла з пошуків кубістів, які
першими деформували натуру в пошуках «нової
реальності»..
11.
Вона мала такі розгалуження, якнеопластицизм Піта Мондріана,
орфізм Робера Делоне,
супрематизм Казимира Малевича.
12.
Неопластицизм (гол. neoplasticism, від грец. пеоs— новий і пластика) — художня течія
абстракціонізму, що базується на ідеї
«мистецтва чистої пластики».
Для характеристики
абстрактного мистецтва
Робера Делоне (1885-1941)Гійом
Аполлінер віднайшов термін
«орфізм» (культ
давньогрецького співака
Орфея).. Термін закріпився
стосовно стилю Р. Делоне і
його дружини — Соні ТеркДелоне (1885-1979), яка була
родом з України
13.
У прагненні повернути вільну експресію кольору первісногомистецтва подружжя створило стиль, який побудований на
геометрії яскравих круглих форм. Смисловим стрижнем нового
стилю став симультанізм (єдність світла- кольору-руху).
14.
Одним із послідовниківорфізму став художник,
скульптор і винахідник із
Півдня України, вихованець
Одеської художньої школи
Володимир Баранов-Россіне
(1888-1944).
Експериментування в
царині різних стилів і
напрямів від імпресіонізму і
кубізму до абстракціонізму
сприяли пошуку власного
живописного почерку.
15.
Під впливом ідей синтезу мистецтв віндосліджує взаємодію звуку і кольору,
створює оптофон (тип піаніно), який
під час програвання музики проектував
на екран багатобарвні зображення.
16.
Казимир МалевичСтав одним із засновників
абстрактного
мистецтва. 1915 року
започаткував новий
модерністський напрям у
мистецтві —
супрематизм. 7 грудня
1915 року вперше виставив
картину «Чорний квадрат
на білому тлі», яка
перетворилася на ікону
абстрактного мистецтва.
Згодом з'являється
картина «Біле і чорне»
17.
Порівняйте дві композиції на спільнутематику — абстрактну з
фігуративною.
Василь Кандинський. Козаки
П.Андрусів. Звитяжці
18.
Спробуйте дати власне тлумачення змістукартини.
Врахуйте «підказку» художника: «Чорне і біле —
це світло і темрява,площина і безмежність...».