3.65M
Категория: ИнформатикаИнформатика

Складання алгоритмів з повторенням

1.

4
Урок 18
Складання
алгоритмів з
повторенням
За програмою нової української школи
teach-inf.com.ua

2.

Розділ 3
§ 18
Як Автор:
в алгоритмах
використовувати
Мацаєнко
Сергій Васильович
команди
повторення
Джерело: teach-inf.com.ua
4
Ти дізнаєшся
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
які особливості використання команд у
середовищі Скретч;
яку команду використовують для складання
алгоритму з повторенням у середовищі Скретч.
Дотримуйся правил
роботи з комп’ютером.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

3.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Ти вже вмієш створювати
лінійні алгоритми в
середовищі Скретч.
Знаєш, що команди для
побудови алгоритмів у
цьому середовищі
об’єднані в групи, кожна з
яких має свій колір.
4
Група Рух
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
Алгоритми, у яких
виконавці рухались
сценою, містили команди
з групи Рух.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

4.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Алгоритми, у яких
виконавці «розмовляли»
чи змінювали свій вигляд,
складалися з команд
групи Вигляд.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Група Вигляд
Джерело:
teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

5.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Алгоритми в яких
відтворювались звуки — з
команд групи Звук.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Група Вигляд
Джерело:
teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

6.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Ми також малювали за
допомогою додаткових
команд зеленого кольору
з групи Олівець.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Група Олівець
Джерело:
teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

7.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Усі команди, які ми
використовували раніше,
були подібні до цеглинок
із
двома
пазами,
які
дають змогу приєднати їх
одну під одною.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

8.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
На відміну від таких
команд, команда із групи
Події має тільки нижній
паз.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Цю команду
Васильович
використовували, щоб
розпочати алгоритм і
Джерело:
teach-inf.com.ua
приєднувати до неї всі
інші команди.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

9.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Є команда, яка має паз
для приєднання команд
тільки вгорі. Це команда
повторення Завжди. А це
означає, що в алгоритмі
вона буде останньою, бо
після неї неможливо буде
приєднати будь-яку
команду.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
Групи команд, що
Групу команд, які мають
повторюватись,
розміщують в цій команді.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua
повторюються

10.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
4
Чим відрізняється команда Завжди від інших
команд у середовищі Скретч?
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

11.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
4
Команду Завжди використовують для складання
алгоритму з повторенням, в якому деякі події на сцені
відбуватимуться доти, доки алгоритм не буде зупинено.
Для
зупинки
алгоритму
в
такому
випадку
використовують кнопку Зупинити.
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Виконати
Зупинити
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

12.

Розділ 3
§ 18
ЯкіАвтор:
особливості
використання
Мацаєнко
Сергій Васильович
командДжерело:
у середовищі
Скретч?
teach-inf.com.ua
Зауваж, що в алгоритмі
Акваріум, який ми
розглядали на
попередньому уроці, для
того, щоб скласти алгоритм
плавання рибки в акваріумі,
використано команду
Завжди.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

13.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Скретч
Васильович
Повторення
у середовищі
Джерело: teach-inf.com.ua
Для складання
алгоритмів, у яких
наперед визначено
кількість повторень,
використовують команду
Повторити.
4
Кількість
повторень
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Щоб змінити кількість
Джерело:
teach-inf.com.ua
повторень клацають на
значенні
параметра
вносять зміни.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua
та
Команди, що
повторюються

14.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Скретч
Васильович
Повторення
у середовищі
Джерело: teach-inf.com.ua
Усі команди, які розміщені в
команді
Повторити,
будуть
повторюватися
вказану
кількість
разів. У нашому випадку — 10.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Команда Повторити, як і знайомі
Васильович
тобі команди, може приєднуватись
до
інших.
А
команди,
що
Джерело:
teach-inf.com.ua
повторюються,
мають
міститися
всередині команди Повторити.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

15.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Скретч
Васильович
Повторення
у середовищі
Джерело: teach-inf.com.ua
4
Яку
команду
в
середовищі
Скретч
ти
використаєш, коли потрібно 4 рази повторити
деяку групу команд?
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

16.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Васильович
Працюємо
за комп’ютером
Джерело: teach-inf.com.ua
4
Автор: Сторінка
Мацаєнко
Сергій
107-109
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

17.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Васильович
Працюємо
за комп’ютером
Джерело: teach-inf.com.ua
Вправа 1. Калина.
4
Завдання. Створи алгоритм у середовищі Скретч, у
якому виконавець Музикант буде виконувати фрагмент
мелодії доти, доки виконання програми не буде
зупинено кнопкою Зупинити.
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
1. Відкрий середовище Скретч
Джерело:
teach-inf.com.ua
2. Завантаж
з комп’ютера
файл
Фрагмент_мелодії.
3. Добери команду із групи Керувати й
доповни нею алгоритм.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

18.

Розділ 3
§ 18
Автор: Мацаєнко
Сергій Васильович
Працюємо
за комп’ютером
Джерело: teach-inf.com.ua
Вправа 2. П’ятикутник.
Завдання. Учениця 4 класу Марта склала
алгоритм
малювання
п’ятикутника
у
середовищі Скретч. А Максим змінив алгоритм
Марти і отримав те саме зображення. Але
використав при цьому тільки 5 команд.
Створи
алгоритм
у
середовищі
Скретч,
подібний до алгоритму Максима.
4
Автор: Мацаєнко Сергій
Васильович
Джерело: teach-inf.com.ua
1. Відкрий середовище Скретч
2. Завантаж з комп’ютера файл Малюнок_Марти.
© Вивчаємо інформатику
teach-inf.com.ua

19.

Дякую за увагу!
4
Урок 18
За програмою нової української школи
teach-inf.com.ua
English     Русский Правила