1.37M
Категория: ОбразованиеОбразование

Ознайомча практика

1.

ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Кафедра Технологій цифрового розвитку
ОЗНАЙОМЧА ПРАКТИКА
Виконав: ст. гр. ТЦР-24 Ступак Н.О.
Завідувач каф. ТЦР: Жебка В.В.
Керівник практики від кафедри: Бажан Т.О.
Керівник практики від підприємства: Сидоренко С.С.
Київ-2024

2.

ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ
Загальні завдання:
• отримання практичних навичок у застосуванні технологій проектування та розробки програмного забезпечення і мов
програмування для вирішення практичних завдань підприємства – бази практики;
• закріплення і поглиблення знань з курсів «Алгоритми та структури даних C++», «Проектування інтерфейсу користувача»,
«Основи інженерії програмного забезпечення», «Програмування С++», «Комп'ютерні дискретні структури» та ін.;
• ознайомлення з об'єктами майбутньої професійної діяльності;
• ознайомлення з сучасними інформаційними технологіями на виробництві;
• ознайомлення з організацією, обладнанням і технологічними процесами бази-практики;
• оволодіння прийомами та навичками вирішення інженерних завдань із застосуванням методів та засобів інженерії
програмного забезпечення;
• накопичення практичного досвіду групової та самостійної роботи при розробці програмного забезпечення;
• сприяння виробленню навичок професійної діяльності.
Індивідуальне завдання:
1. Провести аналіз SSWU та sigma Software, проналізувати роботу компанії.
2. Дослідити софт скіли та їхню важливість.
3. Проаналізувати роботу РМ.
4. Дослідити роботу команди.

3.

ОГЛЯД БАЗИ ПРАКТИКИ
База практики: Sigma Software
Профіль роботи компанії-бази практики: розробка програмного забезпечення
Компанія Sigma Software, будучи глобальним постачальником ІТ-рішень та послуг, виконує широкий спектр задач у галузі інженерії
програмного забезпечення, які охоплюють різні технології та галузі застосування.
Типові задачі:
1. Розробка кастомізованих програмних рішень: cтворення індивідуальних програмних продуктів, які відповідають специфічним
потребам клієнтів, включаючи веб-додатки, мобільні додатки, системи управління базами даних та інші.
2. Розробка та інтеграція системи управління відносинами з клієнтами (CRM): cтворення інтегрованих рішень для автоматизації
процесів продажу, маркетингу, обслуговування клієнтів, а також аналітики для підприємств різного масштабу.
3. Розробка ігор та ігрових додатків: cтворення ігрового програмного забезпечення, від казуальних ігор до складних
багатокористувацьких онлайн-платформ, з використанням передових графічних та фізичних движків.
4. Розробка рішень для Інтернету речей (IoT): cтворення програмного забезпечення для збору, обробки та аналізу даних з різних
пристроїв і сенсорів, інтегрованих у побутові, промислові та медичні системи.
5. Розробка систем штучного інтелекту та машинного навчання: cтворення розумних систем, які можуть автоматизувати складні
процеси, здійснювати передбачення на основі великих обсягів даних, а також надавати рекомендації користувачам.
Категорії споживачів продуктів компанії:
1. Підприємства та корпорації: організації, які потребують комплексних корпоративних рішень для автоматизації бізнес-процесів,
управління даними, оптимізації роботи з клієнтами та підвищення ефективності діяльності.
2. Стартапи та малі підприємства: молоді компанії та малі бізнеси, які шукають гнучкі та економічно вигідні ІТ-рішення для швидкого
запуску продуктів на ринок та забезпечення їхнього швидкого зростання.
3. Галузеві клієнти: компанії з конкретних галузей, таких як автомобілебудування, охорона здоров'я, фінанси, реклама та ігрова
індустрія, які потребують спеціалізованих рішень, розроблених з урахуванням галузевих стандартів та вимог.
4. Урядові та некомерційні організації: державні установи та НПО, які використовують ІТ-рішення для покращення надання послуг
громадянам, управління ресурсами та забезпечення прозорості та ефективності своєї діяльності.

4.

ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
Індивідуальне завдання практики: навести своє завдання, видане керівником практики на
підприємстві
1.Провести аналіз SSWU та sigma Software, проналізувати роботу компанії.
2.Дослідити софт скіли та їхню важливість.
3.Проаналізувати роботу РМ.
4.Дослідити роботу команди.
Індивідуальне завдання практики: навести своє завдання, видане керівником практики на
підприємстві
1.Провести аналіз SSWU та sigma Software, проналізувати роботу компанії.
2.Дослідити софт скіли та їхню важливість.
3.Проаналізувати роботу РМ.
4.Дослідити роботу команди.

5.

РЕЗУЛЬТАТИ ПРАКТИКИ
Sigma Software виступає як визначний приклад динамічної та інноваційної компанії в галузі інженерії програмного
забезпечення, яка розширила свою діяльність на міжнародному рівні, підкріплена багаторічним досвідом та широким
портфоліо послуг. Заснована у 2002 році, компанія зарекомендувала себе як надійний партнер у різноманітних галузях,
зокрема урядовій сфері, телекомунікаціях, автомобілебудуванні, ігровій індустрії, та інших, надаючи послуги
високопрофільним клієнтам, таким як SAS, AstraZeneca, Volvo, Scania, та DanAds.
Значний внесок Sigma Software у розвиток ІТ-освіти та підтримку талантів демонструється через ініціативу Sigma Software
University (SSWU), яка забезпечує навчальні програми та курси для початківців і досвідчених фахівців. Ця ініціатива не лише
сприяє підвищенню кваліфікації в галузі ІТ, але й відкриває нові можливості для стартапів та забезпечує важливу співпрацю
з академічними установами.
Компанія підкреслює важливість гнучкості, інновацій та адаптації до змін, що відображається у її здатності впроваджувати
передові технології, такі як AR/VR, блокчейн, машинне навчання, штучний інтелект, і багато інших. Водночас, підтримка
віддаленої роботи та акцент на створенні єдиної команди, незалежно від географічного розташування, відображають
сучасні тенденції в корпоративній культурі та управлінні.
Узагальнюючи, Sigma Software демонструє, як комплексний підхід до інновацій, розвитку талантів, та гнучкості може
сприяти сталому зростанню та успіху в висококонкурентній ІТ-індустрії, водночас вносячи значний вклад у професійну
освіту та розвиток галузі.

6.

РЕЗУЛЬТАТИ ПРАКТИКИ
Вивчення та розвиток софт-скілів відіграють ключову роль у сфері розробки програмного забезпечення, а також у багатьох
інших професійних сферах. Вони охоплюють широкий спектр навичок та характеристик особистості, які важливі для
успішної взаємодії з іншими людьми, досягнення цілей та ефективного вирішення проблем. Серед ключових софт-скілів, які
мають велике значення в інженерії програмного забезпечення, варто виділити комунікативні навички, креативність, уміння
працювати в команді, ефективне управління часом, адаптивність, лідерські якості та аналітичні навички.
Ці навички сприяють покращенню комунікації між учасниками проекту, ефективній співпраці всередині команд, а також
забезпечують високу продуктивність та якість роботи. Розвиток софт-скілів вимагає практики та застосування різноманітних
вправ, таких як мозкові штурми, вправи на креативність, активне слухання, командні проекти та інші.
Впровадження програм навчання та розвитку софт-скілів у компаніях та освітніх закладах може значно покращити
ефективність роботи команд, сприяти інноваційності та адаптивності в швидко змінюваному технологічному середовищі.
Таким чином, софт-скіли не лише підвищують професійні компетенції працівників, але й сприяють особистісному розвитку
та загальному успіху в кар'єрі.

7.

РЕЗУЛЬТАТИ ПРАКТИКИ
Управління проектами (Project Management, PM) вимагає застосування комплексного підходу до планування, виконання,
контролю та завершення проектів з метою досягнення встановлених цілей у межах заданих обмежень. Основні принципи
та практики управління проектами охоплюють захоплення вимог, планування, виконання, контроль та ефективну
комунікацію, що спільно сприяють успішній реалізації проекту.
Проектний менеджер відіграє центральну роль у цьому процесі, виступаючи як координатор між командою проекту,
зацікавленими сторонами та клієнтами. Він відповідає за визначення цілей проекту, організацію ресурсів, керування
ризиками, забезпечення якості, підтримку комунікації, моніторинг прогресу та закриття проекту.
Застосування методологій управління проектами, таких як Waterfall, Scrum та Kanban, залежить від характеру проекту,
вимог до гнучкості та змін, а також від специфіки команди та організаційного контексту. Кожна з цих методологій має свої
переваги та може бути адаптована для досягнення найкращих результатів в залежності від умов проекту.
Практичні ситуації та випадки з управління проектами демонструють важливість гнучкості, адаптивності та ефективної
комунікації в процесі управління проектами. Вони підкреслюють значення підготовки до можливих викликів та
забезпечення готовності команди до швидкого вирішення проблем та адаптації до змін.
У сукупності, успішне управління проектами вимагає від проектних менеджерів не лише глибокого розуміння методологій
та інструментів PM, але й здатності ефективно керувати командою, адаптуватися до змінних умов і вирішувати складні
завдання, що забезпечує основу для успішної реалізації проектів.

8.

РЕЗУЛЬТАТИ ПРАКТИКИ
Аналіз складу та характеристик команди, розуміння ролей та відповідальностей, а також визначення сильних та слабких
сторін команди є критично важливими аспектами управління проектами. Вони дозволяють проектному менеджеру
ефективно розподіляти завдання, забезпечувати мотивацію та високу продуктивність команди, а також створювати
позитивне та згуртоване робоче середовище. Покращення ефективності та сплоченості команди можливе через
застосування різних методів, включаючи встановлення чітких цілей, ефективну комунікацію, тімбілдингові заходи, розвиток
навичок та компетенцій, визнання досягнень, управління конфліктами, а також побудову спільних цінностей та візії.
Ці підходи не тільки сприяють підвищенню ефективності роботи команди, але й забезпечують більш високий рівень
задоволення роботою серед її членів, сприяють інноваційності та адаптивності в швидко змінюваному проектному
середовищі. Важливо, щоб проектний менеджер систематично аналізував склад та характеристики своєї команди та
застосовував відповідні стратегії для їх розвитку та покращення взаємодії, що в кінцевому підсумку призведе до успішної
реалізації проектів.

9.

ВИСНОВКИ
Під час проходження ознайомчої практики було виконано наступні задачі:
1. Було описано SSWU та Sigma Software.
2. Проаналізовано важливість софт-скілів для учасників розробки.
3. Досліджено роль проектного менеджера.
4. Досліджено команду та ролі кожного.
Було досліджено ключові аспекти та досягнення компанії Sigma Software, зокрема її глобальну присутність,
широкий спектр послуг, а також акцент на інноваціях та розвитку талантів через Sigma Software University. Це
підкреслює важливість неперервного навчання та адаптації до змін у технологічному ландшафті.
Було проаналізовано значення софт-скілів для всіх учасників розробки, включаючи комунікаційні навички,
критичне мислення, вміння працювати в команді, адаптивність та інші. Софт-скіли допомагають покращити
взаєморозуміння в команді, сприяють ефективній співпраці та підвищують загальну продуктивність.
Було досліджено різні методології управління проектами, такі як Scrum, Kanban та Waterfall, їхні особливості
та сфери застосування. Вибір правильної методології в залежності від специфіки проекту та команди є ключовим
для досягнення успіху. Було проаналізовано методи аналізу складу та характеристик команди, а також підходи до
покращення ефективності та сплоченості команди. Залучення команди до процесу планування, визнання їхніх
зусиль та вміння ефективно вирішувати конфлікти є важливими складовими успішної командної роботи.
Загалом, успішне управління проектами вимагає від проектних менеджерів не лише глибокого розуміння
методологій та інструментів управління, але й здатності розвивати та підтримувати високу ефективність та
сплоченість своїх команд. Це включає інвестиції в розвиток софт-скілів, адаптацію до змін та створення
позитивного та продуктивного робочого середовища.

10.

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
English     Русский Правила