Похожие презентации:
Український театр ХVII - ХVIIІ століття
1.
Український театр ХVII — ХVIIІстоліття
2.
Серед явищ мистецького побуту України ХVII-ХVIII століть особливої увагизаслуговує театр, початки якого сягають ще в часи синкретичної єдності
найдавніших фольклорних жанрів: обрядових пісень, хороводів, театралізованих
дійств, що нерозривно поєднували слово, музику, танець, акторську гру. Проте
поступовий розвиток освіти, культури народу призвів до компромісних рішень цієї
проблеми. Цьому сприяли також контакти з європейським театром XVI—ХVII
століття, де поряд з п'єсами релігійного змісту, що виконувались у храмах з нагоди
Різдва, Великого Посту, Великодня, набував широкого розповсюдження народний
ярмарковий театр. Сформувалися типові сюжетні колізії побутових вистав з
характерними персонажами-масками: рівнивий старий чоловік, кокетлива молода
жінка, коханець, монах, Арлекін, Коломбіна та ін Подібні процеси своєрідно
виявлялись і в Україні як на професійному рівні у формах «високої драми», так і в
широкому існуванні жанрів «низького бароко» — у народних інтермедіях,
ляльковому театрі-вертепі.
3.
4.
Зміни в українському суспільстві підімперською владою спричинили появу нових
форм театрального життя. Внаслідок
запровадження в Наддніпрянській Україні
кріпацтва російського штибу дворяни стали
запроваджувати у себе те, що було
характерним для побуту російських поміщиків.
Перейняли вони, серед іншого, і захоплення
кріпацьким театром. Наввипередки, за великі
гроші, хизуючись один перед одним, вони
наймали іноземних режисерів, хормейстерів,
балетмейстерів, диригентів і доручали їм
5.
6.
У Наддніпрянській Україні було чималокріпацьких театрів, розташованих у
поміщицьких маєтках. Серед найвідоміших
були театри в с.Кибинці на Полтавщині у
маєтку Д.Трощинського та в с.Качанівка на
Чернігівщині у поміщика Г.Тарнавського. До
маєтку Тарнавського на театральні вистави
приїздили М.Гоголь, М.Маркевич,
М.Максимович. У повісті «Музикант» театр
описав Т.Шевченко, який був добре знайомий з
господарем театру та його акторами. Театр
7.
Кріпацький театр за характером і змістомзалишався розвагою замкнутого кола людей,
панською примхою. Однак незважаючи на це
він готував кадри професійних акторів,
створював підґрунтя для подальшого розвитку
театрального мистецтва. Сприяло цьому також
і те, що деякі поміщики, бажаючи заробити
гроші на талантах своїх кріпаків, посилали
театральні трупи гастролювати в містах. Але
талановиті актори були абсолютно безправною
«хрещеною власністю» господарів. Коли
вистава не подобалася власникові, він міг її
8.
Наступним етапом становлення професійноготеатру став аматорський театр. Гуртки акторіваматорів існували у вищих навчальних
закладах і гімназіях. Відомі аматорські трупи
працювали в Полтаві, Харкові, Ніжині,
Кременчузі та інших містах. За мовою і
репертуаром як кріпацький, так і аматорський
театри не були українськими.