Похожие презентации:
670c089925f08
1. «Театр корифеїв». Розвиток драматургії: соціально- побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького,
«Театр корифеїв». Розвитокдраматургії: соціальнопобутові та історичні драми й комедії
М. Старицького, М. Кропивницького,
Панаса Мирного та інших
2.
• Корифей вживається у різних контекстах:• У давньогрецькій трагедії корифей - це
актор у хорі Давньогрецького театру,
керівник хору. ...
• В англомовному світі слово «корифей»
інколи застосовують для опису керівника
будь-якої кампанії чи руху.
• Ми говоримо про корифеїв – засновників
українського театру.
3. Створення театру
• 27 жовтня 1882 року в Єлисаветграді МаркоКропивницький поставив драму “Наталка
Полтавка”. Саме з ініціативи Кропивницького
виникла українська професійна трупа, до складу якої
увійшли М.Заньковецька, О. Вірина, а також три
брати Тобілевичі та їхня сестра М.СадовськаБарілотті. Багато зусиль для зміцнення трупи,
організації оркестру доклав Михайло Старицький.
4. Іван Франко про театр
"Зложилася трупа, якої Україна не бачила ані перед тим, аніпотому, трупа, яка робила фурор не тільки по українських
містах, а й також у Москві та Петербурзі, де публіка часто
має нагоду бачити найкращих артистів світової слави. Гра
українських артистів - то не була дилетантська імпровізація,
але здобуток сумлінних студій, глибокого знання
українського народу, освітленого інтуїцією великих
талантів".
5. Актори театру корифеїв
6. Марко Кропивницький (1840-1910)
• Засновник українського театру, талановитийрежисер та актор, як драматург не виходив за межі
народних сюжетів: суворий реалізм, правда
характерів і деталей - ось головні його художні
принципи і літературні засади.
7. Іван Карпенко-Карий (1845-1907)
Митець найбільшої театральної культури середкорифеїв, сміливо утверджував реалістичну
драму і комедію.
8. Михайло Старицький (1840-1904)
Прославився як неперевершений режисер. Вінзавжди прагнув показати яскраве сценічне
видовище. Під час його антрепренерства у 18831885 рр. театр мав пишні декорації, оркестр,
великий хор і танцювальну трупу.
9. Панас Саксаганський (1859-1940)
Прагнув, щоб глядачі не тільки хвилювалися відпобаченого й почутого, а й думали над
суспільними і морально-етичними проблемами,
порушеними у виставі.
10. Микола Садовський (1856-1933)
Був незрівнянний у героїчних ролях,постійно дбав про збагачення репертуару
п'єсами молодих українських драматургів Бориса Грінченка, Олександра Олеся.
11. Улюбленими ролями Миколи Садовського були ролі гетьмана Хмельницького, Сави Чалого, Івана Мазепи. Подружня пара Заньковецької і
Садовського була гіднавзірця.
12. Марія Заньковецька (1860-1934)
Актриса широкого діапазону, що високопіднесла українське сценічне мистецтво.
13. Марія Садовська-Барілотті (1855 – 1891) надчудово зіграла роль Наталки Полтавки, виконувала народні пісні на високому
професійному рівні.14. Значення
Корифеї заклали підвалининаціонального драматичного
мистецтва, класичного українського
театру.