РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА
РЕАЛІЗМ – МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ, В ЯКІЙ ДЖЕРЕЛОМ ТВОРЧОСТІ Є РЕАЛЬНІСТЬ ЖИТТЯ – ЛЮДИНА, ПРИРОДА, ПРЕДМЕТНІСТЬ
Використані джерела
8.35M
Категория: ИсторияИстория

Розвиток мистецтва

1. РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА

Виконала
Студентка групи 1-го-1
Усань Ю.

2.

Особливості суспільної свідомості початку XX
ст.
• Відчуття занепаду європейської цивілізації,
песимізм, зневіра у щасливому майбутньому, що
з’явилися після Першої світової війни.
• Поширення ірраціоналізму – зневіри в
можливостях людського розуму Важливим
новим явищем 20-30-х рр. стало народження
масової культури. Масова культура – культура,
популярна й поширена серед широких верств
населення в даному суспільстві. Передумови
формування масової культури закладені в самій
наявності структури суспільства. Хосе Ортегаі-Ґассет сформулював відомий підхід до
структуризації за ознаками творчої потенції.
Така структуризація передбачає поділ
суспільства на «творчу еліту», яка, природно,
становить меншу частину суспільства, і
«масу», що кількісно переважає. Відповідно
виникає протиставлення культури еліти
(«елітарної культури») культурі «маси» –
«масовій культурі

3.

У 20-ті роки у мистецтві особливо починає
цінуватися вироблення власного, ні на кого не
схожого образу, що пов’язано зі зміною
загальних естетичних настанов. Якщо раніше
головною естетичною категорією було
прекрасне, все мистецтво попереднього
сторіччя було пронизане гуманізмом, тепер
популярною категорією стає потворне, ідеал
цілісної людської особистості зникає, що часом
веде до підриву фундаментальних засад
творчості (наприклад, образотворче мистецтво
відмовляється від зображувальності,
образності). Головною цінністю визнається
внутрішній світ художника, право без
обмежень обирати способи вираження своїх
переживань, асоціацій.
Pablo Picasso ”Studio with Plaster Head” 1925

4.

До Першої світової війни в
мистецтві панував реалізм. Світ
тоді здавався гідним його
реалістичного відображення.
Особистість творця, його смаки і
пристрасті могли виявитись у
виборі жанру, композиції, форми або
кольору. Коли світ утратив в очах
художників, архітекторів,
музикантів свою гармонійність і
рапіональпість, його реалістичне
відображення ніби втратило сенс.
Сталася зміна в осмисленні ролі
митця. Вона тепер полягала не у
відображенні світу, а у вираженні
митцем власного бачення й
розуміння. Русло еволюції стилів, що
йшло від символізму і стилю модерн,
призвело до появи унікального засобу
абстрактного живопису,
засновником якого був В.
Кандінський

5.

У 20-ті рр. в наукових і творчих лабораторіях Парижа,
Москви і Мюнхена робилися спроби узагальнити досвід
абстракціонізму, вивчити першоелементи художніх форм
(лінія, крапка, пляма, колір тощо), а також
опрацьовувались ідеї синтезу живопису, архітектури,
ужиткового мистецтва, початки дизайну. У другій
половині 20-х рр. іптерес до абстракціонізму зменшився.
У ряді країн з авторитарними й тоталітарними
режимами цю течію затаврували і навіть заборонили.

6.

Кубізм спирався на геометричний аналіз форм
реальності. Предмет для кубіста мислився в декількох
вимірах – звідси знамениті та характерні «зрушення» на
площині, сполучення декількох точок зору на предмет. У
результаті картина перетаворюється на мозаїку
геометричних елементів, а в «синтетичному» кубізмі
плоскі фрагменти предметів поєднувалися в мальовничі
композиції.
Пабло Пикассо
Человек-гитара, Человек в скрипке

7.

Альбер Марке (Albert Marquet) о
детских рисунках
Фовізм Живопис «без правил», без урахування
світла і тіні, обсягу і перспективи – усеАнрі
це Матісс “Танець”
пропонувалося фовістами в особі. Дере Ана,
А.Марке, А.Матісса. Емоційно-образний аспект
зосереджувався здебільшого в незвичайних,
яскравих, «диких» сполученнях колірних плям.
А. Марке, 1935 г. Холст,
масло.
А.Матисс, 1910 г

8.

Карл Шмидт-Ротлуф · Portrait
of Emy
Эдвард Мунк “Крик”
Веревкина М. В
Експресіонізм – напрямок у мистецтві XX ст.,
який висунув принцип виразності мови і форми
як ознаки «перемоги духа над матерією».
Експресіонізм як художне явище сформувався на
1905 р. і виражав насамперед емоційний стан
людини. Деформація натури, різкі, пронизливі
образи жаху і самотності, ворожості міста,
неприхований жахливий вигляд війни
визначили особливості художньої мови і тем
творів експресіоністів.
Marianne von Werefkin

9.

Конструктівізм – напрямок у мистецтві XX
ст.,який створює абстрактні форми з нових
промислових матеріалів і тісно і пов’язаний з
науково-технічним прогресом. Конструктивізм
прагнув за допомогою безпредметної форми знайти
компроміс мистецтва і техніки, домогтися яскравого
відновлення предметної реальності. Конструктивізм
відіграв важливу роль в архітектурі, дизайні та
промисловому будівництві

10.

Сюрреалізм – мистецька течія, що виникла у 1924 р. і
розглядала світ як нагромадження парадоксів, кошмарів
і соціального безумства. Сюрреалізм створив свою
стильову форму та ідейну концепцію безглуздості буття,
що уявлялася митцеві у вигляді жахливих кошмарів або
неправдоподібно-фантастичних видінь. Найбільш
відомим представником даної течії був Сальвадор Далі.
На картинах сюрреалістів, на відміну від
абстракціоністів, присутні пізнавані предмети, але
часом вони дивно виглядають і знаходяться в
незвичайних композиціях, як у сновидіннях. У 30-ті рр.
вплив сюрреалізму переходить кордони Європи і
поширюється насамперед у США, куди переїхали
найвидатніші сюрреалісти.
Сальвадор Дали

11. РЕАЛІЗМ – МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ, В ЯКІЙ ДЖЕРЕЛОМ ТВОРЧОСТІ Є РЕАЛЬНІСТЬ ЖИТТЯ – ЛЮДИНА, ПРИРОДА, ПРЕДМЕТНІСТЬ

РЕАЛІЗМ – МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ, В ЯКІЙ
ДЖЕРЕЛОМ ТВОРЧО СТІ Є РЕАЛЬНІСТЬ ЖИТТЯ –
Л ЮД И Н А , П Р И Р ОД А , П Р Е Д М Е Т Н І С Т Ь
Авангардизм – комплекс явищ у
мистецтві першої третини XX ст.,
якому притаманне прагнення до
радикального оновлення
змістовних та формальних
принципів творчості і як наслідок
відмова від канонів мистецтва
епох, що передували йому.
Авангардизм виявився у цілій
низці течій та шкіл (фовізм,
кубізм, футуризм, абстракціонізм,
дадаїзм, сюрреалізм,
експресіонізм, конструктивізм,
імажизм)
Практично всі великі напрямки
мистецтва цього періоду вплинули
на становлення художньої
творчості другої половини XX ст.
«Утро в сосновом лесу» Шишкін

12. Використані джерела

http://muzei-mira.com
https://ru.wikipedia.org
http://www.magicus
https://artchive.ru
підр. Щупака пар. 28 cт. 252-254
English     Русский Правила