Похожие презентации:
Ыбырай алтынсарин тағылымы – тәуелсіздік тұғырында
1.
Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасыныңОрал қаласы білім беру бөлімінің «№50 жалпы орта білім
беретін мектебі» КММ
«Самғау» желілік
қауымдастығы
семинары
ЫБЫРАЙ АЛТЫНСАРИН ТАҒЫЛЫМЫ
– ТӘУЕЛСІЗДІК ТҰҒЫРЫНДА
Зайнуллина А.Т
Қазақ тілі мен әдебиеті, ағылшын тілі
пәнінің мұғалімі, педагог-зерттеуші
2.
Семинар мақсаты: Тәуелсіздіктің 30 жылдықтұғырында ұлы ағартушы Ыбырай Алтынсариннің
қазақ халқының тарихы мен мәдениетінде және
ұлттық мектебінің қалыптасуында терең із қалдырған
тұлға ретінде насихаттап, оның өшпес ілімі мен
өнегелі мұраларын жастарға насихаттау.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Қазақтың ұлы педагогағартушысы, фольклоршы,
қоғам қайраткері, ғалымэтнограф, жазушы
Ыбырай Алтынсариннің
туғанына 180 жыл
02.11.1841 – 30.06.1889ж
12.
Ыбырай Алтынсарин 1841 жылы 2 - ші қарашада қазіргіҚостанай
облысы
Қостанай
ауданында
дүниегекелген.
Ыбырайдың өз әкесі Алтынсары ерте қайтыс болғандықтан,
ол атасы Балғожа бидің тәрбиесінде өскен. Балғожа би
немересі
Ыбырайды
1850
жылы
Орынбор
шекара
комиссиясының қазақ балалары үшін ашқан жетіжылдық
мектебіне оқуға береді. Ресей үкіметінің көздегені осындай
мектептер арқылы жергілікті әкімші, орындардаға қазақтың өз
ішінен қызметкерлер әзірлеу
еді.
Мектеп
оқушылары
отаршылдық саясат рухында тәрбиеленуге тиіс болды. Бірақ
жасынан зерек Ыбырай Алтынсарин
бұл мектептің оқу
жүйесі шеңберінде қалмай, дүние жүзі әдебиеті мен орыс
әдебиеті классиктерінің шығармаларын өздігінен оқып, білмін
жетілдірді.
13.
Алтынсарин өз отбасымен бірге, 1889 жыл14.
Ағартушылық қызметімен қатар басқа да қызметтератқарды. 1868-1874 жылдары Орынбор генерал
губернаторының арнайы тапсыруы бойынша төрт рет
Торғайдың уездік судьясы, 1876-1879 жылдары
Торғай уездік бастығының аға жәрдемшісі болды.
Инспекторлық қызметке кіріскен кезден бастап,
Ыбырай Алтынсарин зайырлық мектептер ашуды
қолға алды. Ең алдымен, ол облыстық, уез
орталықтарында
училищелер
ашуға
шешім
қабылдады.
15.
16.
Елек, Қостанай, Торғай уездеріне бір-бірден екісыныптық орыс-қазақ мектептерін ашты, олардың
бәрінде
де
кітапханалар ұйымдастыруға зор мән
берді. Осыдан кейін облыстық бастауш мектептер ашу
ісін қолға алды.
Бұл үшін ол «болыстық қазақ
мектептері туралы записка» жазды. Мұнда Ыбырай
Алтынсарин тек қазақ даласының ғана
емес,
Ресейдің
жартылай
көшпелі аймақтарының өмір
тіршілігіне бейім, қыста бір жерде орнықты отыратын
мектептің жаңа түрін ұсынып, халық ағарту жүйесіне
елеулі үлес қосты.
17.
1864 жылы Торғай қаласында Ыбырай Алтынсарин ашқан тұңғышмектеп
18.
Ыбырай Алтынсарин шәкірттерімен бірге19.
Ыбырай Алтынсариннің ұсынысы бойынша 1888 жылы 10сәуірде Орскіде бастауыш мектептер
үшін
қазақ
жастарынан оқытушылар даярлайтын мектебі ашылды.
Оған Торғай, Ырғыз қалаларындағы орыс-қырғыз
училищелерінің
жақсы
бітірген жастары алынды.
Ыбырай Алтынсарин қазақ жастары арасынан экономика
салаларына қатысты қажетті мамандар әзірлеу ісіне ерекше мән
беріп, қолөнер, ауылшаруашылығы училищелерін ашуға
көп күш жұмсады. Торғайда қолөнер училищесін
ұйымдастырды.
20.
1884 жылы Ыбырай құрған Қостанай екі сыныптық орыс-қазақучилищесі
21.
Торғайдағы қолөнер училищесіОбағандағы болыстық мектеп
22.
ЫбырайАлтынсарин
қайтыс
болар
алдында Қостанайда ашылғалы отырған
ауылшаруашылығы
училищесіне
өзінің
иелегіндегі жерін беретіні туралы өсиет
қалдырды. Ыбырай Алтынсарин Ырғызда
қазақ қыздары үшін жанында интернаты бар
мектеп аштырды. Мұның өзі қазақ халқының
тарихындағы маңызды оқиға болды. Ол патша
әкімшілігінен Торғай облысының барлық
уездерінде
қыздар
училищелерін
ұйымдастыруын өтінді. Алайда бұл рұқсат ол
қайтыс болған соң, екі жыл өткеннен кейін,
Торғайда
(1891ж.),
Қостанайда
(1893ж.),
Қарабұтақта
(1895ж.),
Ақтөбеде
(1896ж.)
жанында
интернаттары
бар
қыздар
училищелері ашылды.
23.
Ыбырай Алтынсарин орыс-қазақ мектептері үшін арнаулы оқу құралдарын шығару қажет депсанады. Оқыту әдістерін жаңа бағытта құрды, оқуға деген баланың ынтасы мен қызығушылғын
арттыруды көздеді, оқуды ана тілінде жүргізді. Қазақ балаларының таным-түсінігіне лайықты оқуәдістемелік құралдар жазды. 1879 жылы оның «Қазақ хрестоматиясы» атты оқулығы және оқыту
әдістемесі жөнінде «Қазақтарға орыс тілін үйретудің бастауыш құралы» құралы жарық көрді. Бұл екі
кітап та қазақ баларын кириллица негізінде оқытуға арналған тұңғыш оқу құралдары болды.
24.
Ыбырай Алтынсарин өз шығармаларында өмірдегі шындықты жазды, өміргеаса қажет жаңалықтарды дәріптеді. Мысалы: «Кел балалар, оқылық», «Өнер-білім
бар жұрттар», «Әй, достарым», «Әй, жігіттер» деген өлеңдерінде жастарды білім
алуға угіттеп, халықты сол кездегі ғылымның табыстарымен таныстарды, көркем
сөзбен
жазылған
әңгімелерінде
халықты
отырықшылыққа
егін,
қолөнері
кәсіптерімен шұғылдануға үгіттеді
Табиғат көріністерін жеке алып, нақты суреттеу Ыбырай Алтынсариннің
лирикалық өлеңдерінен басталады. Ақын өзінің «Жаз», «Өзен» атты өлеңдерінде
жыл мезгілдерін
шеберлікпен сипаттайды. ЫбырайАлтынсариннің төл әңгімелері қысқа да нұсқа
құрылып,
мазмұны жағынан ұтымды келеді. Осыған орай оның «Қыпшақ
Сейітқұл», «Кейіз үй мен ағаш үй» тәрізді новеллаларын тілге тиек етуге болады.
Бұлармен үндес «Аурудан аяған күштірек», «Асыл шөп», «Шеше мен бала», «Бай
мен жарлы баласы», «Таза бұлақ»
тағы басқа әңгімелері де әсерлі де көркем шығармалар.
25.
26.
Білім – гаухар, бағасы жоқ,Надандық – кесел, дауасы жоқ.
Мұғалім – мектептің жүрегі. Мен жақсы
мұғалімді дүниедегінің бәрінен де қымбат
бағалаймын.
Ыбырай Алтынсарин
27.
Адамгершілікке тәрбиелеу құралы — еңбек пен ата-ана үлгісіБалаға берілген бірінші тәрбие ата-анасын, туысын, жолдасын
сыйлауға үйретуден басталады.
Оқыту процесінде қалай болса солай оқытпай - ғылым, білім
беру жүйесі сақталу керек.
Педагогикалық жұмыстағы шешуші нәрсе - ең жақсы оқыту
әдістерін таба білуде.
Мектеп қабілетсіздік пен жалқаулықтың ұясына айналмауы тиіс.
Ыбырай Алтынсарин
28.
29.
30.
31.
Қазақхалқының
асыл
перзенті,
Ы.Алтынсаринді
мәңгі
есте
қалдыру
мақсатымен оның есімі Отанымызда 51
мектепке, 1 колледжге, 1 педагогикалық
институт пен Білім академиясына берілген.
Тұғыш-педагог атымен бірқатар елді мекен,
көптеген көше аталған, мұражайлар ашылған.
Білім
беру
саласының
үздіктері
үшін
«Ы.Алтынсарин» медалі тағайындалған
32.
Ыбырай Алтынсариннің Қостанайоблыстық мемориалдық мұражайы
33.
34.
35.
Ыбырай Алтынсарин кесенесі – ұлы ұстазжәне ағартушының моласы орнындағы
ескерткіш. ЕскерткішТобыл өзенінің оң
жағалауында Қостанай қаласынан 7 км
жерде орналасқан.
36.
Ыбырай Алтынсарин мұраларын жан- жақтымол қамтып, зерттеген ғалымдар М.Әуезов, Қ.
Жұмалиев, Қ. Жармағамбетов, Ш. Сәтпаева, Ә.
Сыдықов, Ә. Дербісалин. Ыбырайтанушы Б.
Сүлейменов, Қ.Жарықбаев, С. Қалиев және
тағы басқалары ұлы ағартушының өмірі мен
қайраткерлік қызметі туралы жазды.
37.
Қазақстан тарихына көз жіберсек, көңілгемедеу, көзге толық үш алып тұлғаны еске
аламыз. Олар – Шоқан, Ыбырай, Абай.
Осы үш тұлға артық нәрсе – нәр алған
рухани тамырының бір болуы, қазақ елін
алдыңғы
қатардағы
мәдениетті
елдер
қатарына жеткізбек болуы.
Мұхтар Әуезов
\
38.
39.
Ыбырай исі қазақ ұстазы еді,Білімнің төрт құбыласын ұстап еді.
Тәңірім талабына қоштық берсе,
Ғарышқа қанат байлап, ұшпақ еді.
Отыншы Әлжанов
40.
Қазақта қолына «Әліппе» ұстап, «Кел, балалар, оқылық» деп сауатынашқан баланың барлығы Ыбырай(Ибраһим) Алтынсариннің есімін
жақсы таниды. Ғұмырын халық ағарту ісіне, мектеп ашып, кітап
бастырып, бала оқытуға арнаған ұлт педагогі Ыбырай
Алтынсариннің туғанына биыл 180 жыл толады. Талантты ақын,
терең ойшыл, қайраткер Ыбырай Алтынсаринді қазақ ұлттық
педагогикасының іргесін қалаушы деп айтуға толық негіз бар.
К.К.Тоқаев
41.
НазарларыңызғаРАХМЕТ!