Похожие презентации:
Живопис індійського культурного регіону
1.
Тема: Живопис індійського культурного регіону.Розквіт мініатюри.
Традиція живопису на індійському субконтиненті сягає корінням в далеке минуле. Доказами
високої майстерності індійських художників служать збережені до нашого часу фрески в печерах
Аджентів та Еллори, буддійські манускрипи на пальмовому листі, мініатюрний живопис мого і
раджпутської школи та багато чого іншого.
За допомогою малюнків індійське класичне живописне мистецтво виражає радість життя,
щастя її дарів, релігійні почуття і торжество духовного ідеалу. Характерною рисою індійського
живопису є відсутність теми трагічності.
2.
Індійське класичне образотворче мистецтво можна умовно розділити на два види: нанастінну картину (фрески) та на мініатюру. З часом ці види розвивалися як сукупність
різноманітних стилів, впливали один на інший.
1. Печерні (наскальні) фрески
Історія наскельного живопису Індійського
півострова сходить до II тисячоліття до н. е.
Яскравим прикладом цього можуть служити печерні
фрески Багха, Ситтанавасала. Окремої уваги
заслуговують фрески Аджентів та Еллори, внесених
до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, що є
скарбницею стародавнього художнього мистецтва.
3.
Печери Аджанти (Аянта), датовані II ст. до н.е. - V ст. н.е., колись булипомешканням буддистських монахів. Пізніше, покинуті, як вважається, під час
розквіту Еллори, вони були забуті аж до 1819 року. Знайдені випадково англійським
охоронним загоном, печери відкрили світу вищу художню майстерність давньої Індії.
У печері знаходиться безліч чудових фресок, написаних темперою. Відреставровані в 20-х роках
ХХ століття фрески Аджанти демонструють історії життя Будди, а також царських особистостей
та оточення. Сьогодні наскальний живопис Аджанти визнані історичним та культурним
надбанням Індії.
У печерному храмовому комплексі Еллори (Ellora) наскальні фрески
збереглися в основному в храмі Кайласа. Одні з них зображують бога Вішну і його дружину
Лакшмі, інші - небесних куртизанок апсар, а також риши - святих мудреців. Викарбувані в скелі
печери багх (Bagh), розташовані в штаті Мадхья-Прадеш, славляться своєю настінним
живописом.
Згідно з легендою, ці печери були засновані буддистським ченцем ДАТАКОМ.
Раніше вважалося, що печери багх датуються VII ст. н. е., але знайдені в них настінні написи
вказують на те, що печери були створені в період з IV по VI ст. н.е.
У X ст. із занепадом буддизму печери були занедбані,
але в 1982 р їх відреставрували.
Найзнаменитіші фрески багха виконані темперою.
4.
Індійська мініатюраМініатюра - це витончений вид живопису Індійського субконтиненту. Родзинкою цього
мистецтва є складна і делікатна манера письма. Фарби для написання мініатюр традиційно
робили з натуральних матеріалів: мінералів, рослин, дорогоцінних каменів, золота, срібла,
раковин молюсків. Написання мініатюрних картин є дуже складним, клопітким мистецтвом, де
без уваги не залишається жодна з деталей.
Східно-індійська школа мініатюрного живопису XI-XII ст.
Школа живопису Пала . Мініатюри Пала – це ілюстрації до релігійних
буддистських манускриптів, що датуються XI-XII ст. Стиль школи Пала це вправні витончені лінії, приглушені тони, вміле моделювання
фігур, використання натуральних фарб. Цей натуралістичний стиль
нагадує ідеально відлиті форми бронзових скульптур і перегукується з
фресками Аджанти. Школа Пала приділяє особливу увагу
символічному використанню кольору в картинах, запозиченого з
тантризму.
5.
Західно-індійська школа мініатюрного живопису XII-XVI ст.Джайнська мініатюра
Західно-індійський стиль мініатюрного живопису розвинувся і
домінував на територіях Гуджарату, Раджастана і Мальви. Однією з
рушійних сил творчості в цьому регіоні, на той період часу, був джайнізм,
покровителями якого з середини X ст. до кінця XIII в. були правителі
династії Чалукєв. Величезна кількість релігійної джайнійской літератури
широко використовувалася серед знаті і багатих купців того часу. Безліч з
цих манускриптів зберігаються сьогодні в джайнійских книгосховищах
(Бхандарі / Bhandara) у багатьох місцях Західної Індії. Малюнки в цих
рукописах сильно стилізовані і спотворені. Акцент в джайнській мініатюрі
робиться на невідповідність частин тіла, очей, стегон і грудей, на їх суттєве
перебільшення. Джайнська школа мніатюрного живопису приділяє
особливу увагу чистим кольорам, важким золотим контурам і мінімізації
одягу
6.
Могольська школа мініатюрного живописуМогольський мініатюрний живопис відображає поєднання індійського та перського
стилів. Як мистецтво він виник в період правління могольского імператора Хумаюна
(1530-1540 рр .; 1555-1556 рр.). Повернувшись на Батьківщину в Індію з Персії, де він
перебував у вигнанні, Хумаюн привіз з собою двох перських художників, що поклали
початок розвитку могольского мініатюрного живопису. Згодом перський живопис, який
ввібрав місцеві традиції, сформував свій характерний стиль. Основною тематикою
могольской мініатюри є сцени полювання, бою, сцени з придворного життя, моменти із
легендарних історій, природний ландшафт, зображення тварин і портрети
7.
До середини XVIII ст. в період правління Шаха Алам II (1759-1806 рр.) мистецтво живопису ВеликихМоголів майже зникло, залишивши після себе лише одну гілку, відому як раджпутська школа
живопису.
Раджпутська школа мініатюрного живопису
Основними темами раджпутского живопису стають історії з Махабхарати і Рамаяни,
місцеві пейзажі і повсякденне життя людей, а також історії з Бхагавата Пурани,
Крішналіли і Рагамали. Фарби для живопису місцеві художники отримували з природних
матеріалів.
Школа живопису Пахарі
Вважається, що живопис Пахарі - це відображення раджпутской
мініатюри, яка розвивалася і процвітала в період з XVII по XIX ст. на
землях, підвладних раджпутским князям (області сучасних штатів
Хімачал-Прадеш і Джамму і Кашмір).Живопис пахарі можна
класифікувати в межах двох стилістичних шкіл, а саме басолі і
гюлер-кангра.
8.
Живопис басолі легко розпізнати за енергійними, сміливими лініями і яскравимикольорами (червоному, гірчичному і синьому). Вона також характеризується
геометричними візерунками, глянцевою емаллю, разючими обличчями з високими
лобами і виразними очима, подібними до пелюсток лотоса, а також одягом в
могольського стилі. Улюбленими темами художників того часу були сцени з "Гіта Говінди",
"Бхагавата Пурани", а також Рагамали.
Особливістю стилю Кангра є широке використання відтінків
зеленого. Цей стиль більш ніж натуралістичний, так як величезна
увага в ньому приділяється деталям навколишньої природи:
квітучих рослин, ліан, струмків, природним стихіям. У своїх
роботах художники використовують основні кольори,
розбавляючи їх ніжними, свіжими відтінками. Композиції
багатьох картин складаються зі складних ландшафтів. Але
особливу увагу майстра стилю Кангра приділяють жіночності,
зображуючи жінок витонченими. Натхненні культом бхакті, що
поширився на той час в цих місцях, художники, зображували на
своїх картинах історії з "Гіта Говінди" і "Бхагавата Пурани".
9.
Деканська школа живописуДеканська школа живопису характеризується соковитими і яскравими квітами, що ставить її на
противагу школам півночі. Основними кольорами в Деканській мініатюрі є синій, червоний і
рожевий. Головну роль тут відіграє симетрія. Фігури людей, архітектурні споруди, дерева, квіти,
подушки, складки на одязі і навіть становище різних частин тіла розміщені на полотні так, щоб у
всьому було дотримано рівновагу.
Багато зразків деканського живопису XVI ст. витримані в перському стилі, оскільки місцеві
художники були нащадками запрошених до Індії живописців з Персії. Однак з плином часу
перські елементи були в значній мірі замінені на місцеві.
10.
Південноіндійський живописТанджорский живопис - одна з найпопулярніших форм класичної південноіндійського
живопису. Щільне заповнення, велика кількість елементів розкоші, яскраві кольори, а також
використання інкрустації напівдорогоцінним камінням, перлами і різнобарвним склом
відрізняють танджорскій стиль від інших видів живопису. Така рельєфна робота надає картинам
тривимірний ефект. Танджорський живопис зародився в XI ст. Яскравим прикладом
танджорського живопису часів Чола і Наяка є фрески храму Бріхадішвара в Танджавурі.
Картини танджорскої школи можуть бути як
досить величезними, так і дуже мініатюрними.
Головними сюжетами танджорського стилю є
зображення богів, богинь, святих особистостей,
сцени палацового і суспільного життя
11.
Майсурський живописМайсурський стиль так само як і танджорский вважається класичною формою
південноіндийськой школи живопису. Схожий з танджорським стилем майсурський заворожує
своєю красою і складністю виконання. Приглушені тони, вишуканість і найтонша деталізація
предметів - основні характеристики майсурського живопису. Основна тематика майсурськой
живопису - це зображення богів і богинь, а також сцени з індуїстських і джайнійських епосів.
Майсурський живопис виконується на щільному папері, що наклеєний на дерев'яну дощечку.
Раніше для створення картин використовували природні барвники і золоту фольгу, сьогодні ж
замість природних фарб художники використовують акварель.
У наш час картини, виконані в майсурському стилі, жителі південної Індії підносять як пам'ятний
подарунок.
12.
Інші стилі індійського образотворчого мистецтваМадхубані
Згідно з легендою, розпис Мадхубані (madhubani), або як її ще називають майтхили
/ Мітхо, зародилася як мистецтво за часів правління легендарного правителя країни Відеха, царя
Джанаки. Палац Джанаки, батька принцеси Сіти, знаходився в місті Мітхіла. До весільної церемонії
єдиною, а тому улюбленої дочки Сіти і царевича Рами, цар і розпорядився прикрасити свій палац. З
тієї пори жодне з весіль не обходиться без прикраси внутрішніх стін будинків чудовим живописом.
Спочатку картини малювали на внутрішніх стінах будинків по свіжій штукатурці. Штукатурний
розчин готували з землі, змішаної з коров'ячим гноєм. Розписом займалися виключно жінки і лише
з нагоди весілля.
Цей традиційний живопис має п'ять відмінних стилів: Бхарні, Качни, Тантрік, Годна і Гобар (Bharni, Katchni,
Tantrik, Godna і Gobar). Перші три стилі заснували і застосовують жінки з вищого стану (брахманів).
Основною спрямованістю цих стилів є релігійні теми, що зображують богів і богинь. Інші два стилі
включають аспекти повсякденного життя, а також божественну символіку (без зображення богів і богинь) і
виконуються представницями нижчих станів (шудри).
Для створення фарб використовують тільки натуральні барвники, отримані з рослин або інших природних
речовин. Для чорного кольору застосовують деревне вугілля або сажу, для білого - рисову муку. Жовтий
колір отримують з кореня куркуми, синій - з індігофери фарбувальної (Indigofera tinctoria), червоний - з
квіток гібіскуса (Кусама / kusam) або червоного сандалу, зелений - з листя. Картини пишуть або пензлем,
або паличками, іноді просто пальцями
13.
Паттачітра - це традиційний народний живопис жителів Орісси. Патті означає «тканина»,чітре - «картина». Розпис виробляють на шовку або бавовні, яку клеять на папір. Основною
тематикою паттачітри є сюжети з "Бхагават-пурана" і Гауді-вайшнавский культ. Місцеві майстри,
відомі як чітракари (chitrakar), дотримуються класичних традицій, застосовують в роботі
природні барвники. Існує також різновид паттачітри, відомий як тала паттачітра (Tala
Pattachitra), тобто розпис на пальмових листках.
Каламкарі (kalamkari) - це особлива техніка розпису або
штампування по бавовняній тканині або шовку органічними
барвниками. Цей вид мистецтва прийшов в середині століття на
територію Індії з Персії. У перекладі з фарсі калам - це «перо,
паличка для письма», а карі означає «майстерність / мистецтво».
Каламкарі підрозділяється на два стилі: стиль Шрікалахасті і
стиль Мачиліпатнам.
14.
У Шрікалахасті Каламкарі (shrikalahasti kalamkari) розпис виконується вручну за допомогоюкалам - палички з бамбука або фінікової пальми, яку наповнюють органічними барвниками.
Спочатку малюють контур традиційних візерунків, а потім розфарбовують кольоровими
фарбами. Основною тематикою цього стилю є історії з «Рамаяни», «Махабхарати» і пуран, а
також життя Будди. За старих часів різнокольорові панно з зображеннями богів в стилі
шрікалахасті каламкароі прикрашали стіни храмів. Бродячі артисти влаштовували вистави,
використовуючи величезні полотна, що демонструють історії з пуран (давньоіндійські писання),
виконаних в цій техніці.
Мачиліпатам Каламкарі (machilapatnam kalamkari) - це розпис по тканині за допомогою
дерев'яних штампів. Цей стиль розвинувся за часів правління Великих Моголів і знайшов
особливу підтримку Султанату Голконда. Відмінною особливістю цього стилю є перські квіткові
мотиви.У техніці Каламкарі виконуються різні текстильні вироби, такі як настінні панно, фіранки,
покривала, подушки, сумки, а також сарі і накидки. Сьогодні, як і багато століть назад, Каламкарі
є основним джерелом доходу багатьох сімей Андхра-Прадеш.
15.
Живопис Гонд (gond) є однією з форм індійського народного мистецтва, щопрактикується плем'ям гонд, колись найбільшиою племінною спільнотою
Центральної Індії
Художники малюють свої картини короткими штрихами і крапками. Кольори, які
використовуються в живопису гонд яскраві, наповнені жвавістю. Для фарб традиційно
використовують тільки натуральні барвники, такі як деревне вугілля, земля, коров'ячий
гній, сік розтертих листя і квітів. Однак останнім часом активно використовуються папір,
чорнило і акрилові фарби, що надає картинам довговічність. Завдяки своїй унікальності
живопис гонд зайняв міцне місце на світовому ринку. Сьогодні попитом користуються не
тільки настінні панно, але і сувеніри (ручки, чашки і всякі дрібнички), розписані в цій
техніці.
16.
Практичне завдання. Намалювати ескіз тварини (хижака,птаха) в індійському стилі, як варіант – рослини (квітки,
дерева)