194.09K

Принципи тривимірної навігації в Blender

1.

Принципи тривимірної навігації в Blender
Засоби навігації:
Мишка;
Клавіатура;
Віджет Навігації (кольорові кружечки в правому верхньому куті);
Інструменти Рука, Масштаб.
Мишка та клавіатура:
Обертання 3D-простору - утримуючі коліщатко миші перемістити мишу;
Переміщення 3D-простору - утримуючі Shift та коліщатко миші перемістити
мишу;
Збільшити/зменшити масштаб - коліщатко миші;
Home - автоматично підібрати масштаб, щоб було видно всі об'єкти сцени;
Delete - видалити обраний об’єкт.
Використання цифрової клавіатури
0 - вигляд об’єкта з камери.
1 - вигляд об’єкта спереду.
o Ctrl+1 - вигляд об’єкта позаду.
3 - вигляд об’єкта справа.
o Ctrl+3 - вигляд об’єкта зліва.
5 - перемикання між 2 режимами:
o “Користувацька перспектива” (об’єкти виглядають об’ємними, більш
природніми);
o “Користувацький ортогональний режим” (об’єкти виглядають дещо
плоскими).
7 - вигляд об’єкта згори.
o Ctrl+7 - вигляд об’єкта знизу.
2, 4, 6, 8 - (Клавіші зі стрілочками ) вигляд об’єкта із різних боків.
9 - обертання сцени на 1800.
/ - приховати/відобразити всі об’єкти, крім виділеного.
+/- - збільшити/зменшити масштаб.
Збільшення масштабу для окремого об’єкту:
1. обрати об’єкт;
2. . (крапка) на цифровій клавіатурі.
Емуляція Цифрової клавіатури та коліщатка миші (у випадку роботи за
ноутбуком):
1. Edit - Preferences (Редагувати - Preferences);
2. Input (Ввід);
3. Emulate Numpad (Емулювати дод. клавіші);
4. Emulate 3 Button Mouse (Емулювати 3-кнопкову мишу).

2.

Тепер цифри в верхньому ряду клавіатури виконуватимуть функції клавіш цифрової
клавіатури.
Замість коліщатка потрібно натискати ліву кнопку миші, утримуючи натиснутою
клавішу Alt.
Додавання тривимірних примітивів (Mesh) в Blender
Add - Mesh - Обрати об’єкт (Додати - Сіть - Обрати об’єкт).
Shift+A - Mesh - Обрати об’єкт (Shift+A - Сіть - Обрати об’єкт).
Виконання дій над об’єктами в Blender
Вибір (Select);
Переміщення (Move);
Обертання (Rotate);
Масштабування (Scale).
Способи виконання дій над об’єктами в Blender:
інструменти в лівому верхньому куті вікна;
Натиснути N та змінити значення в панелі Трансформація;
“Гарячі” клавіші:
o G - переміщення;
o R - обертання;
o S - масштабування;
o G, X - переміщення по вісі X;
o G, Y - переміщення по вісі Y і так далі;
o G, X, 2 - переміщення об’єкта по вісі X на 2 m;
o G, Shift+X - переміщення по всіх вісях, крімі вісі X;
o К, X, 2 - обертання об’єкта по вісі X на 2 градуси;
o S, 2 - збільшення масштабу об’єкта в 2 рази.
Дублювати об’єкт
Object - Duplicate Objects (Shift+D) (Об’єкт - Дублювати об’єкти).
Згладжування об’єкта:
1. ПКМ на об’єкті - Shade Smooth (Згладжене тонування);
2. В панелі праворуч обрати Object Data Properties (зелена кнопка, трикутник);
3. Відкрити список Normals (Нормалі);
4. Встановити прапорець Auto Smooth (Автозгладжування).
Змінити колір об’єкта:
1. Вибрати об’єкт;
2. В панелі праворуч обрати Materials Properties (червоний “м’ячик”);
3. Use Nodes (Вжити вузли);
4. Base Color (Основний колір);
5. Обрати колір.

3.

Завдання
Завдання 1. Змоделювати молот
Завдання 2. Змоделювати сніговика
English     Русский Правила