13.86M
Категория: ИскусствоИскусство

Засоби художнього конструювання. Роль кольору в композиції

1.

Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів-гімназія №23 Вінницької міської ради»
Засоби
художнього
конструювання.
Роль кольору в
композиції
Вчитель: Луп’як Д.М.

2.

Дизайн предметів інтер’єру
Предметний дизайн — це ще один
спосіб наповнити комфортом ваш
особистий простір, додати йому краси й
індивідуальності. Зручність користування
та естетична виразність — ось основні
характеристики, яким мають відповідати
об’єкти, що нас оточують. Предмети
інтер’єру допоможуть надати будь-якому
простору неповторної атмосфери. Уся
сила — у дрібницях, і найважливіше
правильно підібрати їх. Під час
оформлення кімнати предметами
інтер’єру дуже важливо одразу
визначитися зі стилем інтер’єру, щоб усе
відповідало єдиній концепції.

3.

Критерії оцінювання предмета
інтер’єру
Зовнішній вигляд.
Форма, пропорції, кольори мають поєднуватися та створювати
єдиний гармонійний образ об’єкта.
Стильове рішення.
Предмет має відповідати загальній інтер’єрній або екстер’єрній
концепції.
Практичність використання.
Використання об’єкта має бути простим, безпечним та інтуїтивно
зрозумілим.
Зручність обслуговування.
Виріб має бути технологічним у збірці і подальшому обслуговуванні.
Мінімізація витрат на виготовлення.
Продумати форму та конструктив так, щоб вони були виправдані
функцією предмета і не вели до здорожчання виробу.

4.

Предмети інтер'єру
Настінні
полички

5.

Предмети інтер'єру
Світильники

6.

Предмети інтер'єру
Настінні
годинники

7.

Предмети інтер'єру
Вази

8.

Предмети інтер'єру
Панно

9.

Художнє конструювання
Метою художнього конструювання є вдосконалення
предметного середовища. Воно перебуває на перетині
Панно
двох напрямків людської діяльності — технічного й
естетичного.
Художнє конструювання як метод дизайну передбачає:
висунення нової ідеї;
розробку її структури;
раціональне втілення цієї ідеї;
гармонійне, виразне стилістичне оформлення
виробу.

10.

Художнє конструювання
Вироби, які є результатом діяльності дизайнера, мають
бути не лише естетично виразними, а й
Панно
функціональними,
а саме:
максимально відповідати своєму практичному
призначенню;
бути зручними та безпечними під час експлуатації,
тобто відповідати вимогам ергономіки.
Художнє конструювання - творчий процес, метою
якого є створення естетичних властивостей, здатних
забезпечити задоволення естетичних смаків людей, для
яких і призначені ці вироби та погодження зовнішньої
форми виробу з його внутрішньою структурою.

11.

Основою художньо-конструкторської діяльності
є композиція
Композиція (від латин. compositio — складання,
Панно
поєднання) — це творчий процес компонування різних
частин у єдине ціле відповідно до визначеної ідеї.
Композиція в дизайні — це застосування загальних
законів побудови художніх форм за допомогою
конкретних засобів для досягнення цілісності та єдності
форми предмета з його змістом. Метою композиції в
дизайні є утилітарно виправдана форма речей.

12.

Існують такі основні види композиції:
Площинна - композиція, що складається з елементів, які не
виступають над площиною (малюнок, аплікація, інкрустація, рисунок
тканини тощо). Елементи розташовуються в одній площині у двох
напрямках: вертикальному й горизонтальному.
Об’ємно-фронтальна
композиція,
що
передбачає
компонування рельєфних деталей на одній площині (різьба на
поверхні меблів, декоративні вироби з пластичних матеріалів).
Композиція розвивається в трьох напрямках.
Об’ємно-просторова - композиція із взаємозалежних об’єктів,
розміщених на різних рівнях і площинах. Розрахована на сприйняття
з одного, двох або трьох боків. Виразність об’ємної композиції
залежить від кута зору.
Глибинно-просторова - композиція, пов’язана з простором, у
якому вона розміщена (інтер’єри, парки, глибокі вітрини). Може
розглядатися з усіх боків, елементи розташовуються в різних
площинах.
Панно

13.

Засобами художнього конструювання
Метод сполучення, поєднання, розташування різних
предметів,
Панно зображень називають комбінаторикою.
При комбінуванні предмети розміщуються за певними
правилами, які називають засобами художнього
конструювання, до яких відносять композиційний центр,
симетрію, асиметрію, ритм, статика, динаміка, контраст,
нюанс, пропорції тощо.
Вони по суті є категоріями і відіграють важливу роль у
посилені виразності виробу.

14.

Композиційний центр
Композиційний центр — це місце фокусування уваги
глядача на деталях композиції.
Панно
Геометричний центр
утворюється
перетином
діагоналей площини.
Предмет інтер’єру в
геометричному
центрі виглядає як
такий, що
знаходиться «на
своєму місці».
Композиційний
центр може бути
зміщеним
відносно геометричн
ого. З нього має
розпочинатися
розгляд композиції

15.

Симетрія
Пропорційне розміщення частин виробу (орнаменту)
відносно його центра називають симетрією.
Панно
Принцип симетрії
спостерігаємо в
природі (наприклад,
кристали, листочки,
квіти, метелики,
птахи, тіло людини
тощо). Таке
розміщення надає
об’єктам художнього
конструювання
порядку,
закінченості,
цілісності.

16.

Симетрія
Дзеркальна симетрія. Фігури або зображення,
розміщені в одній площині, діляться центральною лінією
на одинакові частини, аналогічно відображенню в
дзеркалі.
Осьова симетрія - це перенесення частини форми
предмета відносно осі. Симетричні фігури, що
суміщаються на площині, можуть переноситися вздовж
однієї або двох осей.
Гвинтова симетрія застосовується для відображення
тіл обертання. Вона утворюється в результаті гвинтового
руху точки або лінії навколо нерухомої осі. Зазвичай вона

17.

Асиметрія
Асиметрія - порушення рівномірної організації
засобів виразності (елементів) відносно осі на площині, в
об’ємі чи у просторовому середовищі.
Асиметрія відсутність будь якої
симетрії. Асиметрія
виражає
невпорядкованість
та незавершеність.
Вона за своєю суттю
як правило
індивідуальна. Цей
засіб важче
використовувати,
тому бажано
використовувати її з
набуттям певного
досвіду.

18.

Ритм
Повторюваність елементів, форми та інтервалів між ними
і наявність чітко вираженої закономірності називають
ритмом.
Ритм є властивістю,
характерною для
багатьох явищ
природи, життя
людини: серцебиття,
дихання, ритмічні
цикли року, відпливи
й припливи моря.
У дизайні,
образотворчому й
декоративному
мистецтві відчуття
ритму створюється
чергуванням
матеріальних
елементів у просторі.

19.

Статика
Статика - організація площини, об’єму чи простору та
інших засобів виразності, за якої відображено
нерухомість, відчуття спокою.

20.

Динаміка
Динаміка - організація площини, об’єму чи простору та
інших засобів виразності, де відображено цілеспрямований
рух, емоційне чи фізичне напруження, силу.
Предмети в
динамічній
композиції
найчастіше
розташовуються по
діагоналі,
асиметрично. Крім
прийому асиметрії,
використовується
контраст форм і
розмірів, кольорів і
плям, тонів і фактур.

21.

Контраст
Контраст - протиставлення в композиції, переважно у
співвідношенні протилежних пар (за кольором, фактурою,
формою, розміром).
Контраст світлого й
темного, блискучого
й матового, м’якого й
твердого досить
часто
використовують
дизайнери у своїх
композиціях. В
об’ємно-просторовій
формі композиційні
контрасти можуть
бути виражені через
розмір, форму,
матеріал, колір тощо.

22.

Нюанс
Нюанс - тонка різниця, ледь помітний перехід. Розрізняють
нюанси за формою, розміром, кольором, фактурою тощо.
Найбільш вдало
контрасти та нюанси
проявляються у
фактурах,
протиставлені один
одному: дзеркало
на тлі матової стіни,
гладка оббивка
дивана у поєднанні
з хутряним
покривалом,
візерунок на
однотонному
тлі, використання
більш насиченого
кольору в малій
кількості.

23.

Акцент
Акцент - засіб для створення композиційної
впорядкованості та розкриття змісту за допомогою
зосередження уваги, зупинки, вирізнення з-поміж оточення.
Дуже часто в дизайні інтер'єру
використовують різні кольорові
акценти, причому в ролі таких
акцентів може виступати
практично будь-який елемент
кімнати або предмет
обстановки.
Головне завдання будь-якого
акценту в інтер'єрі - це
привернення уваги, а також
урівноваження всієї композиції, а
непряме його завдання може
бути навпаки - відволікання
уваги від непотрібного предмета
обстановки.

24.

Пропорції
Пропорції - гармонійне співвідношення частин форми між
собою і з цілим. Від вдало знайденого співвідношення
конструктивних частин виробу значною мірою залежить
його композиційна цілісність.
Золотий перетин - це такий
пропорційний поділ відрізка на
нерівні частини, при якому весь
відрізок так відноситься до його
більшої частини, як більша
частина відноситься до меншої,
або, іншими словами, менша
частина так відноситься до
більшої, як більша - до всього
відрізка
(a : b = b : c або c : b = b : a). У
числовому вигляді це 0,618

25.

Висновок
В проектуванні предметів інтер’єру ми майже скрізь маємо
керуватися засобами художнього конструювання, які ми
щойно осягнули, тобто симетрію і асиметрію, ритм, статику
та динаміку, контраст, нюанс, акцент. пропорції. Особливої
ваги вони набувають у прикладному мистецтві, ткацтві,
вишивці, ковальстві, тощо.
English     Русский Правила