18.48M
Категория: РелигияРелигия

Поняття і сутність релігії. Основні функції релігії. Магія. Теорія Фрейзера. Суфізмо

1.

Презентація на тему:
«Поняття і сутність релігії. Основні
функції релігії. Магія. Теорія Фрейзера.
Суфізм»

2.

2
Поняття і сутність релігії
Слово "релігія" латиною означає благочестя, святиня, предмет
культу,
що
співвідноситься
з
чимось
вищим,
святим,
надлюдським у житті людини. Це абсолютне, святе називають
Богом, Божеством, хоча кожна окрема релігія по-своєму іменує
цю вищу силу. Не існує релігії без Бога, тобто уявлення про Бога.
Бог є початком і сенсом будь-якої релігії.
Релігія — не тільки уявлення про Бога, не тільки форма
свідомості. Це й реальне життя, дії людей: культ, богослужіння,
церковна організація, форми і принципи організації суспільного
життя, що певною мірою ґрунтуються на релігійних засадах.

3.

Поняття та значення соціалізації
3
Теологія (богослов'я) та її світоглядні опоненти багато віків шукають доказів як "за",
та "проти" існування Бога. Наслідком таких пошуків став висновок, що будь-які докази
марні. Вони нічого не доводять людині, яка не вірить, і непотрібні людині, яка вірус.
Німецький філософ І.Кант (1724—1804) вважав, що існування Бога не можна логічно
ні довести, ні спростувати.

4.

Основні функції релігії
Місце та роль релігії в суспільстві визначається низкою функцій:
інтегративна - релігійні вірування та норми в системі інституцій забезпечують
соціальну солідарність, здатність утворити безконфліктне суспільство, злагоду,
згуртованість, рівновагу суспільних відносин;
світоглядна (смислоутворююча) - релігійні вчення та догми допомагають людині
визначити своє місце в суспільстві і всесвіті, сформувати відповідні поняття про
світоустрій;
ідеологічна - релігія виправдовує/осуджує і узаконює соціальні устої, які
відображають інтереси керуючого класу або еліти за допомогою вчення та доктрини;
4

5.

компенсаційна - характеризує процес зняття життєвих суперечностей і проблем шляхом
ідеалізації «іншого» світу;
комунікативна - забезпечує спілкування, соціалізацію, передачу релігійного досвіду,
обмін, засвоєння інформації суб’єктів релігійного життя (віруючими, релігійними
громадами, духовенством, релігійними організаціями тощо);
легітимуюча - норми поведінки людини в суспільстві чи соціальній групі (моральноетичні, сімейні та ін.) стають загальноприйнятими завдяки їх схваленню в релігійних
вченнях і церкві;
регулятивна - характеризує нормативно-установчий вплив релігії через систему вимог до
поведінки віруючих за допомогою релігійних установок, переконання, норми, ціннісні
орієнтири.
5

6.

Магія. Теорія Фрейзера.
6
Згідно Фрезера, магія в своїй основі носить чисто інтелектуальний характер - в ній
немає нічого містичного. Відправною точкою для досліджень Фрезера послужила ідея
про те, що первісні люди вже осягають регулярність природи - порядок речей,
возобновляющийся в незмінній послідовності, без будь-якого втручання з боку інших
факторів.

7.

7
Цей порядок розуміється таким чином, що речі впливають один на одного на відстані в
силу симпатії. Ця симпатія не має ніякого відношення до емоційності і лише позначає
зв'язок між істотами і речами через пряме спорідненість. У цьому сенсі будь-яка магія є
магією симпатичної. Але слід розрізняти два види магії в залежності тому, чи лежить у
її основі закон подібності або закон дотику, зараження.

8.

Суфізм
Суфізм
8
(тасаввуф) — аскетичне ісламське вчення, містична течія, що заперечує
сторону обрядів і проповідує аскетизм. Суть цього мусульманського напрямку полягає
в тому, що люду виснажують різними умовами, наприклад, жаром, відсутністю сну,
незручним одягом, голодом, заради того, щоб домогтися екстатичного осяяння і
максимально наблизитися до Бога.

9.

Мета — виховати «ідеальну людину», яка зможе звільнитися
від турбот світу, здатного перебороти негативні сторони свого
природного початку. Тасаввуф знайшов відгук в етапах
розвитку естетичних і етичних наук, літератури і в мистецтві.
В основу теоретичної та практичної складових суфізму лягли
аскетизм, містика, подвижницьке напрямок і, звичайно ж,
духовна складова.
9

10.

10
Суфізм
відноситься до числа ісламських наук з відсутністю раціональних
закономірностей, яким не можна навчитися, використовуючи обчислення і логіку.
Важливим є те, що тасаввуф впливає безпосередньо на душевно-духовний внутрішній
світ людини за рахунок справжнього і нелицемірна служіння Всевишньому. Для того
щоб прийти в гармонію з самим собою, потрібно використовувати виключно серце і
віру.

11.

11
Датою
зародження суфізму вважається 8-9 століття,
проте його остаточно формування закінчилося тільки до
10-12 століть. Витоки вчення ведуть до постулатам
ісламу по Корану.

12.

12
Суфізм є дуже важливим вченням для мусульман, адже з його допомогою вони можуть
звільнити свою особистість від згубного впливу матеріального світу. Суфізм
допомагає безперервно вдосконалювати духовний світ людей. Суфізм — прекрасний
помічник у боротьбі з душевними вадами і в реалізації позитивних якостей людини.
Суфізм допомагає сучасному світові пам’ятати про важливість існування в людині
високих морально-етичних якостей.

13.

13
Дякую за увагу!
English     Русский Правила