Похожие презентации:
Письменники про футбол
1.
Письменники про футболЮрій Андрухович, Сергій
Жадан, А. Кокотюха
Підготував
студент групи МП-11
Багдасарян Максим
2.
Зміст1. Анотація книги
2. Відгук
3. Афоризми
4. Лексико- стилістичний аналіз
5. Бібліографічний опис
3.
Анотація“Письменники про футбол” - це унікальна антологія сучасної української літератури, яка
присвячена найпопулярнішій грі на планеті. Одинадцять відомих письменників розповідають
про своє ставлення до футболу, його ролі в їхньому житті, його впливі на суспільство та
культуру. Ви знайдете тут і гумористичні оповідання, і глибокі есеї, і захоплюючі мемуари, і
драматичні історії. Ви побачите футбол очима Юрія Андруховича, Сергія Жадана, Андрія
Кокотюхи та інших талановитих авторів. Ви дізнаєтесь, як футбол формує ідентичність,
викликає емоції, створює символи, породжує конфлікти, об’єднує нації. Ви відкриєте для себе
новий погляд на футбол, який не лише спорт, але й мистецтво. Книга “Письменники про
футбол” - це захоплююче читання для всіх, хто любить футбол та літературу."
4.
Книга є свідченням того, що футбол не лише спорт, але йкультура, яка впливає на життя, свідомість та ідентичність
людей. Кожен автор показує своє бачення футболу, його історії,
смислу, символіки, емоцій, соціальних та політичних аспектів.
Книга містить різні жанри, стилі, мовні реєстри, гумор, іронію,
сарказм, пафос, лірику, рефлексію, критику, аналіз. Книга є
цікавим і оригінальним зразком сучасної української літератури,
яка відображає різнобарвність та багатогранність українського
суспільства.
5.
Антологія містить фантастичні й реалістичні,трагічні й сатиричні, біографічнопубліцистичні та глибоко інтимні, але
неодмінно «навколофутбольні» оповідання
одинадцяти літературних форвардів України
ХХІ сторіччя. У кожного із цих письменників
свій «футбол», свої правила літературної гри
— настільки різноманітні й непередбачувані,
наскільки різноманітним та
непередбачуваним може бути політ м’яча.
6.
ВідгукЦя книга - це реальні історії фанатиків, уболівальників, людей, які не уявляють життя свого без
футболу. Або навіть життя яких змінилось, саме завдяки футболу. Але дехто зазначає, і я
погоджуся, що вони (автори) писали "на задану тематику", а це принесло негатив, бо не всім
вдалось так яскраво написати. Найкраще вийшло у Сашка Ушкалова. Подобається, що книга має
тверду обкладинку з тематичним зображенням, також вона має невеликі габарити, а тому ви
можете взяти книгу із собою у подорож!
Серед мінусів цієї книги я однозначно можу сказати - газетні сторінки. Мало того, що вони дуже
просвічуються, що деяким чином заважає нормальному читанню, так вони ще й рвуться
надзвичайно легко, а тому бояться неабияк води і великої вологості зокрема. Проте, це
індивідуально. Для мене це таки мінус. Притому, якби ціна на грн. 10-15 була б менша, тоді
претензій в мене б не було.
7.
8.
Для кого ця книга?- для тих, хто не може прожити й дня без футболу;
- для "ярих" вболівальників;
- для тих же футболістів;
- для тих, хто обожнює футбол у будь-якій із його проявів.
Відповідно, я вважаю, що ця книга заслуговує на 4/5
можливих балів і можна читати/навіть дарувати фанатам і
футболістам зокрема.
9.
АфоризмиВони були на нього приречені. Однак їхнє дитинство поглинула війна — принаймні
раннє, дошкільне дитинство. Можливо, це також має значення. Можливо, не має
жодного.
І все ж голландці. Вони були найкращими, бо перевернули уявлення про Гру і робили з
усіма (так іноді це виглядало), що хотіли. Вони були геніальні, ціле сузір’я футбольних
мудреців і жонґлерів, усі атлетичні й довгоногі, з довгим волоссям і в помаранчевих
футболках
Голландців було побито їхньою ж таки зброєю — тотальним футболом і виконавською
самовідданістю.
Футбол є фата-морґаною. Ти йдеш і йдеш до поставленої мети, а коли здобуваєш її, то
назавтра виявляється, що тобі лише здалося, наче ти її здобув. Бо ти вже знову все
втратив. У футболі неминуче настає оце завтра, в якому ти все втрачаєш.
10.
Лексико-стилістичний аналізАнтологія містить «футбольну» прозу одинадцяти сучасних українських письменників,
кожен з яких пропонує своє розуміння «гри мільйонів», добираючи свої слова —
серйозні й сентиментальні, веселі й абсурдні. Ці розповіді є настільки різноманітними
та несподіваними, наскільки різноманітним та несподіваним може бути сам Футбол.
Стилістика виконана дусі холоду, сірості, де дуже вдало вдалося поєднувати легкість
розповіді, як плавно і не важко лягають описи і переходять до діалогів. Особливо
вдалося, як мені здається, оповідальна частина, коли автор описує якесь минуле
чергуючи загальну картинку з переживаннями від певної особи.
11.
Сфера поширення – переважно друковані та електронні видання, що маютьхудожньо-публіцистичний характер. Загальностильові ознаки – висока
художність, образність, експресивність, індивідуальність, оригінальність,
поліфонія, поліжанровість, інтертекстуальність, метафоричність, іронія,
гумор, сатира тощо.
II. Мовні особливості. Фонетико-стилістична організація тексту.
1 Характеристика засобів милозвучності:
– евфонічні чергування голосних і приголосних звуків використовуються
для створення гармонії, ритму, мелодики, легкості вимови «І відчуваєш,
що ти – частина цього світу, / Що ти – частина цієї гри, / Що ти – частина
цієї великої історії, / Яка почалася задовго до тебе».
– вимовна легкість досягається за допомогою повноголосся, подовження,
спрощення. Наприклад, у вірші Андрія Кокотюхи «Футбол»: «Якщо ти забив
гол, / То не треба плакать, / А якщо пропустив, / То не треба сміятись».
12.
2 Пошук явищ фоносемантики, звукового символізму, елементівзвукопису:
– асонанс – «І відтоді я знаю, що футбол – це доля, / І відтоді я знаю,
що футбол – це сон, / І відтоді я знаю, що футбол – це краса, / І
відтоді я знаю, що футбол – це біль».
– алітерація «І ти бачиш, як вони біжать, / Як вони падають і
піднімаються, / Як вони борються і перемагають, / Як вони грають і
радіють».
– дисонанс – навмисне порушення гармонії звуків для створення
контрасту, напруження, конфлікту. Наприклад, у вірші Андрія
Кокотюхи «Футбол»: «Якщо ти забив гол, / То не треба плакать, / А
якщо пропустив, / То не треба сміятись».
– анафора – повторення одного або кількох слів на початку кожного
рядка або речення для створення ритму, пафосу, підкреслення ідеї.
13.
– звуковідтворення – імітація звуків природи, техніки, людськогоголосу тощо за допомогою мовних засобів для створення
реалістичності, образності, емоційності. Наприклад, у вірші Сергія
Жадана «Футбол»: «І ти чуєш, як вони кричать, / Як вони свистять і
співають, / Як вони бурчать і лаються, / Як вони дихають і стогнуть».
– звуконаслідування – використання слів, що мають звукову подібність
з попередніми або наступними, для створення звукового ефекту,
гумору, іронії, сатири. Наприклад, у вірші Андрія Кокотюхи «Футбол»:
«Якщо ти забив гол, / То не треба плакать, / А якщо пропустив, / То
не треба сміятись».
– тонема – зміна висоти голосу при вимові слів або речень для
вираження емоцій, настрою, ставлення. Наприклад, у вірші Юрія
Андруховича «Футбол»: «І відтоді я знаю, що футбол – це доля, / І
відтоді я знаю, що футбол – це сон, / І відтоді я знаю, що футбол – це
краса, / І відтоді я знаю, що футбол – це біль».
14.
3 Визначення ролі фонетико-стилістичних засобів устворенні певного тексту, його відповідного колориту.
– фонетико-стилістичні засоби відіграють важливу роль
у створенні певного тексту, оскільки вони допомагають
авторам передати свої думки, почуття, настрої,
ставлення до теми футболу, залучити читачів до
співпереживання, співзвучання, співрозуміння. За
допомогою фонетико-стилістичних засобів автори
створюють відповідний колорит тексту, який може бути
ліричним, епічним, драматичним, гумористичним,
сатиричним, іронічним тощо. Наприклад, у вірші Юрія
Андруховича «Футбол» фонетико-стилістичні засоби
створюють ліричний колорит, який відображає
ностальгію, сум, любов, захоплення автора футболом.
У вірші Сергія Жадана «Футбол» фонетико-стилістичні
засоби створюють епічний колорит, який відображає
динаміку, енергію, емоції, життєвість футбольної гри.
15.
Сам роман наповнений епітетами з описом розслідування та вбивств. Напрочуд Холе головний детектив цієї справи - спочатку здавався мені черговим прохіднимдетективом, який "як завжди" найрозумніший і все розгадає нам до кінця книги. Його
персонаж вийшов неоднозначним, і за рахунок деяких наскрізних ліній (особливо не
несуть навантаження на основний сюжет) можна зрозуміти побут цього героя, а також
як цей побут уособлює його (якщо вам це про щось скаже, наприклад - пліснява). Інші
сильно розмазані та відрізняються лише за рахунок рідкісних прислівників, якими їх
наділяє автор.
16.
Бібліографічний описПисьменники про футбол [Текст] /Юрій Андрухович,
Сергій Жадан, А. Кокотюха та ін. – Харків: Клуб
сімейного дозвілля, 2011. – 244 с.