Похожие презентации:
Реформа патріарха Нікона. Церковний розкол
1. Реформа патріарха Нікона. Церковний розкол Бандурка Є. 4-А
2.
За Смутних часів авторитет церкви значнопідупав. Більшість духовенства розуміла
необхідність реформи церковного життя,
проте серед священиків не було єдності.
Суперечки про віру та обряди стали
передумовою церковного розколу.
3.
У 1652 р. новим патріархом було обраноособистого друга царя Никона. Він
розпочав реформування московської
церкви.
4.
Необхідність цієїреформи була
викликана тим,
що, приєднавши
Україну,
московський цар
у майбутньому
розраховував
об'єднати під
своєю владою
всі інші
православні
народи Східної
Європи та
Балкан.
5.
Для створення такої імперії необхіднабула релігійна єдність. Проте
московські обряди значно відрізнялися
від поширених у греків, українців та в
усьому православному світі.
6.
Никон дійшов висновку, що Московськійцеркві слід повчитись у більш освічених
київських і грецьких ченців.
7.
За наказом патріарха розпочаливиправлення богослужебних книг за
грецькими оригіналами, а згодом
внесли зміни і до обрядів.
8.
З'ясувавши розходження московськогообряду з грецьким, Никон рішуче став
на захист останнього.
9.
Чималомосковських
духовних осіб
виступило проти
нововведень.
Тих, хто
підтримував
старі обряди,
очолив протопоп
Аввакум. Його
прихильники
утворили
«старообрядськи
10.
За закликами протопопа Аввакума тисячілюдей тікали до лісів, утворювали там
старообрядські громади, щоб жити за
старою вірою.
11.
Тим часом урозпалі
боротьби
патріарх Никон
почав
претендувати
на вищу
духовну владу,
якій світська
мала коритися,
наказав
називати себе
«великим
12.
Погодитися з цим владолюбний ОлексійМихайлович не міг. Розпочалася
виснажлива боротьба царя з
патріархом.
13.
Вісім років знадобилось ОлексіюМихайловичу, аби позбавити Никона
сану патріарха.
14.
У 1666 р. за рішенням церковногособору, в якому взяли участь і східні
патріархи, Никона відправили простим
ченцем до Ферапонтового монастиря.
15.
Головним захисником церковноїреформи було проголошено царя, а
всіх супротивників реформи піддано
анафемі й віддано під суд.
16.
У результатіборотьби, що
розгорнулася між
світською та
духовною
владою у другій
половині XVII ст.
в Московській
державі, царська
влада зберегла й
підтвердила свій
абсолютистський
характер.