Похожие презентации:
Біблійна антропологія. Вчення про людину – розділ систематичної теології
1. Біблійна антропологія Вчення про людину – розділ систематичної теології
2. Чому важливо вивчати науку про людину?
3.
• 1. Важливо тому, що тісно пов’язане зіншими розділами богослов’я:
– з вченням про Бога. Пізнаючи себе ми
пізнаємо Бога. Тому, що ми створені по
Образу і подобі Божій.
– з Христологією. Пізнаючи Христа – ми
пізнаємо і себе, тому що Христос прийшов в
образі і Подобі Божій.
4.
• 2. В останні два століття у світі панують іпереважають не християнські образи
людини.
• 3. Людина якщо і втратила інтерес до
Бога (це відбувається в сучасному
суспільстві) – вона ніколи не втратить
інтерес до самої себе.
5.
4. Важливо вивчати про людину, тому щодо людини прикута увага з боку багатьох
наукових дисциплін:
-
психологія
соціологія
антропологія
політологія
культурологія
6.
• Анатомія – тільки ріже, вона вивчаємертву людину.
Довідка:
*Свиня по розташуванню внутрішніх органів є найближче до людини.
*Людина чиста, чи не чиста істота?
5. Важливо вивчення людини – бо те як ми
розуміємо людину – залежить наше
відношення до неї.
7.
Не біблійніпогляди на людину
в сучасному
суспільстві
8.
1. Людина, як машина.З розвитком виробничих відносин,
на людину стали дивитися як на
гвинтик, і вона цінна до тих пір, поки
вона корисна і від неї можна щось
взяти. До того часу поки вона
вписується у систему.
Працедавець вкладає в неї гроші,
знаючи, що здоров’я людини принесе
більше користі, але якщо бачить, що
вона зносилася., зістарілася, то він
намагатиметься як скоріше
позбавитися від неї.
9.
2. Людина, як тварина.Теорія Дарвіна – погляд на
людину, як на розумну тварину.
Вона відрізняється великою
складністю, але є частиною
тваринного світу. І людина у
конкурентній боротьбі готова
перегризти
іншій – цей образ
дуже часто зустрічається і
проявляється.
10.
3. Людина, як сексуальна істота.Зігмунд Фрейд, австрійський лікар,
психіатр висунув ідею, що головним і
визначальним фактором людського буття є
статевий потяг – лібідо, і цей потяг
складає основу людської особистості. В
основі лежить сексуальна істота.
11.
• 4. Людина, як економічна істота.Цей образ представлений К.Марксом у
праці “Капітал” “Від кожного по здібностям,
кожному по потребам” – тоді всі перестають
бути бідними.
• Історія показала утопічність цього погляду
• Чим більше має людина, тим більше
хочеться.
12.
5. Людина, як пішка на шахматній дошціВсесвіту.
• Філософія екзистенціалізму – філософія,
що прийшла на зміну класичній.
• Класичний: Що є сутністю речей?
• Екзистенціальний: Що є людина, у чому
суть її існування?
• Висновок песимістичний. Смислу немає!
13. Людина, як дитя Боже
Особливості християнськогопогляду на людину
14.
1. Людина – творіння Боже. Вона з'явилась у результатітворчого акту самого Бога.
2. З біблійної точки зору, людина спроможна встановлювати
свідомі, особисті відношення зі Своїм Творцем.
2. Людина не тільки знає своє коріння, але й Свої майбутнє.
Людина не народжується щоб померти. Життя смертю не
закінчується.
3. Людина представляє собою цілісну істоту. Людина є
предметом турботи Свого Бога – про всі її потреби – як
матеріальні так духовні.
4. Людина покликана реалізувати себе у цьому світі в
служінні як Богу, там і своїм ближнім “по принципу люби
свого ближнього як самого себе”.
Виключає ситуацію один вищий за іншого. Представляє
рівність.
15.
Біблійний матеріалпро людину
16.
• Біблія конкретно у подробицях невідповідає – як
з’явилась
людина?
Біблія відповідає на інше
запитання – для чого була
створена людина?
• (Відповідає згідно єврейського
мислення).
17. Створення людини
1. Бут. 1:26, 27 “рішения” створитилюдину за образом та подобою – це
є ціль, мета про матеріали та методи
не говориться.
2. Бут.2:7 тут на перший план
виходить творчий акт.
Що відрізняло людину від
створених інших живих істот?
Вона була створена по образу і
подобі Божій, а не жива душа.
18. «Образ і подоба»
• Це синоніми в самій Біблії це непояснюється. Бут.1:26, 27.
• Tgele – образ
• С. Зап. demuth – подоба
• Бут. 5:1; 9:6 (tgele)
• Н. Зап. 1. Кор. 11:7
Як. 3:9
Кол. 3:10
19.
2 Кор.3:18 Те, що означає образі подоба в Біблії не пояснюється.
• В єврейському ТАНАТІ «образ і
подоба» не розрізняються і вони
взаємо заміняються синоніми. Це є
приклад Єврейського паралелізму і
повторення одного і того ж.
• Хто виллє кров людську з людини, то
виллята буде його кров, бо Він
учинив людину за образом Божим.
Бут.9:6.
20. Позиція АСД Це питання не є догмою!
• Із Духа пророчого приходимо довисновків:
Вся людина, а не одна частина створені
по образу і подобі Божій. Не віримо, що тільки
розум, бо людина – цілісна.
2. Людина відображає Свого творця в
розумовій діяльності, творчій, вольовій
здібності робити моральний вибір. Багато
богословів з цим погоджуються.
3. Погоджуючись, що бути створеним по
образу і подобі Божій – вступати в
спілкування з Богом Творцем і собі
подібними.
( тварини також попарно, але це інстинкт!).
4. Функціональний – відповідальність!
• 1.
21. Питання про структуру людської особистості - 1
22. Дух – центр Богопознания
23.
• Дух осуществляет связь с Богом• Через наш дух мы можем иметь связь с
Богом. Бог, в Свою очередь,
• говорит через Своего Духа к нашему духу.
• Ездры 1:5: «И поднялись главы поколений
Иудиных и Вениаминовых,
• и священники и левиты, всякий, в ком
возбудил Бог дух его, чтобы пойти..».
Римлянам 8:16: «Сей Самый Дух
свидетельствует духу нашему, что мы - дети
Божии». Аггея 1:14; Марка 2:8; Галатам 6:18;
2Тим. 4:22. Связь с Богом человек имеет
посредством молитвы, чтения Библии.
24. ДУША
Душа – центрСамопознания
(разум, чувства, воля)
25. ТЕЛО
Тело – центр миропознания –(зрение, слух, осязание,
обоняние, вкус)
26. Через возрождение, Бог устанавливает утраченный порядок, возвращает первоначальный порядок
Порядок Божий в человеке:Дух (властелин)
Душа (слуга)
Тело (орудие исполнения)
Не возрожденный человек:
Тело (властелин)
Душа (слуга)
Дух (пленник)
27. Не біблійні погляди на структуру людської особистості:
28. 1. Трихотомічний три складника людської особистості.
А тваринимають тільки
тіло і душу.
29.
• 1. Сол. 5:23 в якійсь мірінаправляє нас до цього! Але цей
текст потрібно розглядати в
контексті цілісності людини, а не
грецької філософії.
• Тут мова йде про функції
людського організму, а не окремих
частинах.
30. 2. Дихотомічний погляд тіло+душа
• Цей погляд став класичним післяКонстантинопольського Собору.
згідно цього погляду – душа може
існувати після смерті тіла.
• В Екл.3:21 говориться про дух
тварин. Ця теорія не витримує
критики. Дух і душа часто в Біблії
взаємозамінні.
• Лк.1:46,47.
• Мт.6:25; 10:28 “тіло і душа”.
• Екл. 12:7; 1Кор. 5:3 “тіло і дух”.
31. 3. Монізм (Єдність, одне ціле)
1. Людина представляє особистість,цілісну істоту. Це біблійний погляд.
Цей поглід стає популярним завдяки
розвиткові психосоматичної
медицини.
психо - душа
сома - тіло
не відривне одне від одного
32.
• Е. Уайт підтримувала у своїх працяхсаме такий підхід – цілісний підхід
до людини.
• Хрістос Янарес пише: “Існування
душі від тіла окремо – не можливо”.
(“ Віра Церкви” Вступ до православного
богослов’я).
33. АСД: Людина є цілісна особистість!
• Ми не використовуємо монізм, щолюдина є складеною із частин істотою, а
використовуємо:
• ХОЛІЗМ – від гр. цілісний, весь
• ХОЛОС англ. Whole – весь,
цілісний