Похожие презентации:
Теоретико-методологічні засади ідентифікаційної експертизи культурних цінностей
1. Лекція 9 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ
2. ЧИ МОЖЕ БУДЬ ЯКИЙ ГРОМАДЯНИН ВІЛЬНО ПЕРЕМІЩАТИ КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ ЧЕРЕЗ КОРДОН УКРАЇНИ?
3. ЯКІ ДОКУМЕНТИ НЕОБХІДНО ОФОРМИТИ ДЛЯ ВИВЕЗЕННЯ (ВВЕЗЕННЯ) КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ?
4. ПРАЦІВНИКАМИ ОРГАНІВ ДОХОДІВ ТА ЗБОРІВ (ЗА 2014-2015 р.р. ) ЗАФІКСОВАНОВАНО ДО 1000 ВИПАДКІВ ПЕРЕМІЩЕНЬ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН
УКРАЇНИ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ ТА ПРЕДМЕТІВСТАРОВИНИ, З ПРИХОВУВАННЯМ ВІД МИТНОГО КОНТРОЛЮ
5.
6. КІЛЬКІСНИМ ПОКАЗНИКОМ У СФЕРІ ВИВЕЗЕННЯ, ВВЕЗЕННЯ ТА ПОВЕРНЕННЯ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ Є КІЛЬКІСТЬ ВИДАНИХ СВІДОЦТВ НА ПРАВО
ВИВЕЗЕННЯ(ТИМЧАСОВОГО ВИВЕЗЕННЯ) КУЛЬТУРНИХ
ЦІННОСТЕЙ З ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ,
ЗОКРЕМА У 2014 Р.:
ВИДАНО – 2223 СВІДОЦТВ
НА 17106 КЦ
ВАРТІСТЮ ПОНАД 344 МЛН. ГРН.
7. МЕТА ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ
ОПАНУВАННЯТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ
ОСНОВ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ КУЛЬТУРНИХ
ЦІННОСТЕЙ (далі по тексту – КЦ)
8. ЗАВДАННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ
ВСТАНОВЛЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙПРОЦЕДУРИ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ КЦ
НАБУТТЯ ЗНАНЬ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ
ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ІКОНИ
ВИЗНАЧЕННЯ ЗАСОБІВ ТА КРИТЕРІЇ
ІДЕНТИФІКАЦІЇ ІКОН.
9. ПЛАН
1. ПОНЯТТЯ, МЕТА ТА ЗАВДАНЯІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ КЦ
2. ЗАГАЛЬНІ АСПЕКТИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ
КЦ
3. ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ
ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
ІКОН.
10. РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ЗА ТЕМОЮ
НАВЕДЕНІ ВРОЗДАТОКОВОМУ
МАТЕРІАЛІ
11. ЯК ВИ ВВАЖАЄТЕ ДЕ МОЖЛИВО ЗАСТОСУВАТИ ЗНАННЯ ОТРИМАНІ ЗА ЦІЄЮ ТЕМОЮ?
12.
ОТЖЕ, ПОВНУ ВІДПОВІДЬ НАПОСТАВЛЕНЕ ПИТАННЯ ОТРИМАЄМ В
КІНЦІ ЗАНЯТТЯ?
13. 1 ПОНЯТТЯ, МЕТА ТА ЗАВДАНЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ КЦ
14. ПРИГАДАЙТЕ, ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНУ ЕКСПЕРТИЗА?
15.
ЕКСПЕРТИЗА ЦЕ –ВИВЧЕННЯ
ПЕРЕВІРКА
АНАЛІТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
КІЛЬКІСНА ЧИ ЯКІСНА ОЦІНКА висококваліфікованим
фахівцем, установою, організацією певного предмета,
які вимагають спеціальних знань у відповідній сфері
суспільної діяльності і РЕЗУЛЬТАТИ яких
оформляються у вигляді ЕКСПЕРТНОГО ВИСНОВКУ
16. НА ВАШУ ДУМКУ, ЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗ КЦ У ПОРІВНЯННІ З УЖЕ ВІДОМОЮ ВАМ ЕКСПЕРТИЗОЮ ТОВАРІВ
17. ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА
ЦЕ МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІЗНАННЯОБ'ЄКТІВ ІДЕНТИФІКАЦІЇ, ЇХ
ФІЗИЧНОЇ ФОРМИ ТА ЕСТЕТИЧНОІСТОРИЧНОГО НАПОВНЕННЯ НА
ПРЕДМЕТ ПРИНАЛЕЖНОСТІ ДО
ГРУПИ ОДНОРІДНИХ ПРЕДМЕТІВ.
18. ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА
ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ШЛЯХОМНАКОПИЧЕННЯ ДАНИХ ПРО
ОБ'ЄКТ ПО ВІДНОШЕННЮ ДО
ГРУПИ ОДНОРІДНИХ ПРЕДМЕТІВ
ЗА ВИДОМ, СТИЛЕМ ТА ЗМІСТОМ
(ЧАСОМ СТВОРЕННЯ, АВТОРОМ,
ТОЩО).
19. ПІД ЧАС ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
ОТРИМАНІ ДАНІ АНАЛІЗУЮТЬСЯ,ПОРІВНЮЮТЬСЯ З ОЗНАКАМИ,
ВИЯВЛЕНИМИ НА ІНШИХ ТИПОВИХ
ПРЕДМЕТАХ І НА ПІДСТАВІ ЦЬОГО
РОБИТЬСЯ ЗАКЛЮЧНИЙ ВИСНОВОК,
ПРО ПРИНАЛЕЖНІСТЬ ПРЕДМЕТУ, ЩО
ПРЕДСТАВЛЯЄ ПРОФЕСІЙНУ ОЦІНКУ
ВИЯВЛЕНИХ ФАКТІВ
ТАКА ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ОЦІНКА МОЖЕ
ЗМІНЮВАТИСЯ У ПРОЦЕСІ ВИЯВЛЕННЯ
НОВИХ ФАКТІВ, ОТРИМАНИХ ПІД ЧАС
РОБОТИ НАД ОБ'ЄКТОМ ІДЕНТИФІКАЦІЇ.
20. ПРИНЦИПОВО ВАЖЛИВИМ ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ Є
ПРИНЦИПОВО ВАЖЛИВИМДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ Є
НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
ТЕОРЕТИЧНОЇ БАЗИ ЩОДО
ПРАКТИЧНОГО ВИЗНАЧЕННЯ
ОСНОВНИХ ІДЕНТИФІКАЦІЙНИХ
ОЗНАК КЦ ТА МЕТОДІВ ЇХ
ОЦІНЮВАННЯ
21. МЕТА ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
МЕТА ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇЕКСПЕРТИЗИ
НАДАННЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ І ОБ'ЄКТИВНОЇ
ІНФОРМАЦІЇ ПРО КЛАСИФІКАЦІЙНЕ І
НОМЕНКЛАТУРНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ДЛЯ
ОБРАХУВАННЯ ОЦІНОЧНОЇ ВАРТОСТІ
КЦ.
22.
МЕТА ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИВСТАНОВЛЕННЯ
ВИЗНАЧЕННЯ
ВІКУ
ПАМ'ЯТКИ
КУЛЬТУРИ
АВТОРА
ВИЗНАЧЕННЯ
ЧИ
РІВНЯ
З'ЯСУВАННЯ
МІСЦЯ
ЗНАЧУЩОСТІ
ПРОГНОЗНОЇ
КУЛЬТУРНОЇ
ВАРТОСТІ
ВИГОТОВЛЕННЯ
КУЛЬТУРНОЇ
ЦІННОСТІ
ЦІННОСТІ
23. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
ВИРІШУЮТЬСЯ ПРИ ПРОВЕДЕННІКОМПЛЕКСНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКЕ
ВКЛЮЧАЄ НАСТУПНІ МЕТОДИ:
ФОРМАЛЬНО-СТИЛІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦТВОЗНАВЧИЙ
АНАЛІЗ
ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ.
24. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ ПАМ'ЯТОК КУЛЬТУРИ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ВИКОНАННЯ ЕКСПЕРТАМИ:
1. ІДЕНТИФІКАЦІЇ2. АТРИБУЦІЇ
3. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОГНОЗНОЇ ВАРТОСТІ
ПАМ'ЯТКИ.
25.
ЦІЛКОМ ЗРОЗУМІЛО, ЩО ПРАЦІВНИКМИТНИЦІ НЕ Є ФАХІВЦЕМ У
ПИТАННЯХ МИСТЕЦТВОЗНАВСТВА І
ТОМУ НЕ МОЖЕ ЗДІЙСНИТИ:
АТРИБУЦІЮ
ПРОВЕСТИ КОМПЛЕКСНУ
ЕКСПЕРТИЗУ КЦ
ВИЗНАЧИТИ ЇХНЮ ВАРТІСТЬ
ЦЕ СПРАВА СПЕЦІАЛІСТІВ.
26. АЛЕ САМЕ ПРАЦІВНИК МИТНИЦІ:
НА КОРДОНІ ПОВИНЕН ПРОКОНТРОЛЮВАТИЗАКОННІСТЬ ПЕРЕВЕЗЕННЯ КЦ
ІДЕНТИФІКУВАТИ ПОДАНІ ДО КОНТРОЛЮ
ОБ’ЄКТИ З ТИМИ, ЩО ДОЗВОЛЕНІ ДО
ВИВЕЗЕННЯ У СВІДОЦТВІ НА ПРАВО
ВИВЕЗЕННЯ (ТИМЧАСОВОГО ВИВЕЗЕННЯ) КЦ З
ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
ПОВИНЕН МАТИ УЯВЛЕННЯ ПРО БІЛЬШ-МЕНШ
ДОСКОНАЛІ МЕТОДИКИ АТРИБУЦІЇ ТА
ЕКСПЕРТИЗИ КЦ І, ЗА МОЖЛИВІСТЮ,
ВИКОРИСТОВУВАТИ ЇХ АБО ОКРЕМІ ЕЛЕМЕНТИ
ЦИХ МЕТОДИК У СВОЇЙ РОБОТІ.
27.
1. В ЧОМУ ПОЛЯГАЄ СПЕЦИФІКАПРОВЕДЕННІ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ КЦ?
28. 2 ЗАГАЛЬНІ АСПЕКТИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КЦ
29. ПОМІРКУЄМО
1. СКІЛЬКИ ГРУП КЦ ВИ ЗНАЄТЕ?2. НА ЯКИХ ДИСЦИПЛІНАХ ВИ
ПРОВОДИЛИ ІДЕНТИФІКАЦІЮ
ЧИ ЗУСТРІЧАЛИ ДАНЕ
ПОНЯТТЯ?
30. ІДЕНТИФІКАЦІЯ
ПОЧАТКОВА ОПЕРАЦІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ПІД ЧАСЕКСПЕРТИЗИ
ПОЛЯГАЄ У ВСТАНОВЛЕННІ ТОТОЖНОСТІ
КУЛЬТУРНОЇ
ЦІННОСТІ
ТА
ЇЇ
ОЗНАК
(СТИЛІСТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ) ВІДПОВІДНОМУ:
ХУДОЖНЬОМУ НАПРЯМУ
ШКОЛІ
ПОЧЕРКУ ХУДОЖНИКА
ЧАСУ
КРАЇНІ
ЗАБЕЗПЕЧУЄ
ОДНОЗНАЧНЕ
ОБ'ЄКТІВ ЕКСПЕРТИЗИ
РОЗПІЗНАВАННЯ
31. ІДЕНТИФІКАЦІЯ
ТІСНО ПОВ'ЯЗАНА З АТРИБУЦІЄЮ ВСТАНОВЛЕННЯМ:АВТОРА
ДАТИ І МІСЦЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ТВОРУ
ОСОБЛИВОСТЕЙ
СТИЛЮ
ВИКОНАВЦЯ
МИСТЕЦЬКОГО ВИРОБУ
ПРИЗНАЧЕННЯ
КОНСТРУКЦІЇ
МАТЕРІАЛУ
ТЕХНІКИ ВИКОНАННЯ ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ.
32.
ІДЕНТИФІКАЦІЯяк один з етапів експертизи
ЦЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КЦ
неруйнівними методами
ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
характерних ознак об'єктів дослідження
тим, що зазначені у товаросупровідних
документах
МАЄ ЗАБЕЗПЕЧИТИ однозначне розпізнавання
об'єктів, пред'явлених для митного контролю
33. ІДЕНТИФІКАЦІЯ, ЯКУ МАЄ ПРОВЕСТИ ПРАЦІВНИК МИТНИЦІ ПІД ЧАС МИТНОГО КОНТРОЛЮ, ПОЛЯГАЄ У:
ВСТАНОВЛЕННІ ВІДПОВІДНОСТІХАРАКТЕРНИХ ОЗНАК КЦ
ЗАЗНАЧЕНИМ:
У СУПРОВІДНИХ ДОКУМЕНТАХ (СВІДОЦТВІ НА
ПРАВО ВИВЕЗЕННЯ (ТИМЧАСОВОГО
ВИВЕЗЕННЯ) КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ З
ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ)
2. У ПЕРЕЛІКУ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ
3. НА КОЛЬОРОВОМУ ФОТОГРАФІЧНОМ
ЗОБРАЖЕННІ РОЗМІРОМ 13x18 см.
1.
34. ПОСАДОВА ОСОБА ОРГАНІВ ДОХОДІВ ТА ЗБОРІВ ДФС МАЄ ЗНАТИ:
УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЮ ЗА ПЕРЕМІЩЕННЯМ КЦ ТАОХОРОНИ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ
СЛУЖБИ ПО КОНТРОЛЮ ЗА ВИВЕЗЕННЯМ
КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ
ПЕРЕЛІК ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ, ЗАКЛАДІВ КУЛЬТУРИ,
ІНШИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ЯКИМ НАДАЄТЬСЯ ПРАВО
ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ КУЛЬТУРНИХ
ЦІННОСТЕЙ
ПЕЧАТКИ, ЯКІ МАЮТЬ УПРАВЛІННЯ, СЛУЖБИ,
УСТАНОВИ
ПОСАДОВА ОСОБА МАЄ ПЕРЕВІРИТИ
ВІДПОВІДНІСТЬ НАДАНИХ ДОКУМЕНТІВ.
35. ІДЕНТИФІКАЦІЙНІ ОЗНАКИ КУЛЬТУРНОЇ ЦІННОСТІ (ЗГІДНО СВІДОЦТВА НА ПРАВО ВИВЕЗЕННЯ (ТИМЧАСОВОГО ВИВЕЗЕННЯ) КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ З
ТЕРИТОРІЇУКРАЇНИ):
АВТОР АБО КРАЇНА ВИГОТОВЛЕННЯ
ЧАС ВИГОТОВЛЕННЯ
НАЗВА
ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ
РОЗМІР
ОЦІННА ВАРТІСТЬ.
36. КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ, ЗОКРЕМА АНТИКВАРІАТ ТА АРХЕОЛОГІЧНІ ЗНАХІДКИ
Є ВЕЛЬМИ СПЕЦИФІЧНИМИОБ'ЄКТАМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ,
ОСКІЛЬКИ МАЮТЬ РЯД
ВЛАСТИВОСТЕЙ, ЩО ВІДРІЗНЯЮТЬ ЇХ
ВІД СУЧАСНИХ ВИРОБІВ
37. ЗОКРЕМА, ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ, ЕКСПЕРТ ПОВИНЕН ЗВЕРНУТИСЬ
ЗОКРЕМА, ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇКУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ, ЕКСПЕРТ
ПОВИНЕН ЗВЕРНУТИСЬ
ДО ІСТОРИЧНИХ ДЖЕРЕЛ, ІНФОРМАЦІЙНОЇ
БАЗИ РЕЗУЛЬТАТІВ ІДЕНТИФІКАЦІЙНИХ
ДОСЛІДЖЕНЬ ПОДІБНИХ ОБ'ЄКТІВ
ВІДПОВІДНОГО ІСТОРИЧНОГО ПЕРІОДУ.
КРІМ НАВИКІВ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ, ЕКСПЕРТ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ
ЗНАННЯМИ РИНКУ АНТИКВАРІАТУ ТА
ВИТВОРІВ МИСТЕЦТВА .
38.
ВСТАНОВЛЕННЯ АВТОРАХУДОЖНЬОГО ТВОРУ
НАЯВНІСТЬ
ПІДПИСУ
ВІДСУТНІСТЬ
ПІДПИСУ
ТЕХНІЧНІ
ПРИЙОМИ
39. ВСТАНОВЛЕННЯ АВТОРА ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ
40.
НАЯВНІСТЬ ПІДПИСУПІДПИС, АБО АВТОРСЬКА
СИГНАТУРА
З ОДНОГО БОКУ, Є
СВІДЧЕННЯМ ОРИГІНАЛЬНОСТІ
ТВОРУ
ПІДПИС, НАНЕСЕНИЙ ПІЗНІШЕ
НІЖ НАПИСАНЕ ЗОБРАЖЕННЯ,
ЩЕ НЕ Є ОЗНАКОЮ ТОГО,
ЩО КАРТИНУ ПІДРОБЛЕНО
З ІНШОГО БОКУ,
ПІДПИС МОЖЕ
БУТИ ВІДТВОРЕНИЙ
І ФАЛЬСИФІКАТОРОМ
аналіз каталогу
підписів художника, твір
якого сфальсифіковано,
може не дати остаточного
результату
41. ПРИКЛАДИ ПІДПИСІВ ХУДОЖНИКІВ
42. ЗВОРОТНЯ СТОРОНА КАРТИНИ І ФРАГМЕНТ З НАПИСОМ, ВИЯВЛЕНИМ В ІНФРАЧЕРВОНИХ ПРОМЕНЯХ.
43.
ВІДСУТНІСТЬ ПІДПИСУНЕ Є ОЗНАКОЮ
ПІДРОБКИ,
ТОМУ ЩО ХУДОЖНИК
НЕ ЗАВЖДИ ЗАЛИШАВ
НА ТВОРІ
СВІЙ АВТОРСЬКИЙ ЗНАК
44.
ТЕХНІЧНІ ПРИЙОМИякі відповідають почерку митця або художньої школи
ВИДАЮТЬСЯ НАЙОБ'ЄКТИВНІШИМ КРИТЕРІЄМ
ОРИГІНАЛЬНОСТІ ТВОРУ
АЛЕ НЕ МОЖУТЬ БУТИ АБСОЛЮТНИМ
АРГУМЕНТОМ
ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ АВТОРСТВА
ШИРОКО ВІДОМІ ФАКТИ
РІВЕНЬ ДОСКОНАЛОСТІ
КАРДИНАЛЬНОЇ
ПІДРОБКИ
ЗМІНИ МАНЕРИ ПИСЬМА
ЧАСТО ПРЯМО ЗАЛЕЖАВ
ОДНОГО Й ТОГО САМОГО
ВІД ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
ХУДОЖНИКА
ФАЛЬСИФІКАТОРА
45.
ЗА МИСТЕЦТВОЗНАВЧИМИКРИТЕРІЯМИ
ТВІР ВВАЖАЄТЬСЯ
ОРИГІНАЛЬНИМ ЗА УМОВИ КОЛИ
ЙОГО
ВИГОТОВЛЯЄ
АВТОР
ТВІР
ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ
ЗА УЧАСТЮ
АВТОРА
46.
ВСТАНОВЛЕННЯ ДАТИ ВИГОТОВЛЕННЯМИСТЕЦЬКОГО ТВОРУ
ЧАС СТВОРЕННЯ ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ МОЖЕ БУТИ
БЕЗПОСЕРЕДНЬО ЗАЗНАЧЕНИЙ
САМИМ АВТОРОМ НА ТВОРІ
МІСЦЕ І ФОРМИ НАНЕСЕННЯ ДАТИ РІЗНОМАНІТНІ :
НА ТВОРАХ ГРАФІКИ І ЖИВОПИСУ:
ЗОБРАЖЕННЯ
ЗВОРОТНИЙ
БІК ОСНОВИ
ПІДРАМНИК
47. ДАТА НА ТВОРАХ ЖИВОПИСУ
48. ЧАС СТВОРЕННЯ ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ:
МОЖЕ БУТИ ВСТАНОВЛЕНИМЗА КОНСТРУКТИВНИМИ ОЗНАКАМИ
(НАПРИКЛАД, НАЯВНІСТЬ КОВЧЕГА ТА ЙОГО
ВИГЛЯД – В ІКОНАХ)
МОЖЕ ВИЗНАЧАТИСЯ
МАТЕРІАЛАМИ, З ЯКИХ ВИГОТОВЛЕНО
КУЛЬТУРНУ ЦІННІСТЬ
СКЛАДОВИМИ ЧАСТИНИ
49. НАПРИКЛАД,
ПОЛЯ – КРАЇ ДОШКИ, ЩОПІДІЙМАЮТЬСЯ НАД
КОВЧЕГОМ
В ІКОНАХ XI—XII СТ. БУЛИ,
ЯК ПРАВИЛО, ШИРОКІ
50. КОВЧЕГ
ПОЛЯЛУЗГА
ІКОНА
БОЖОЇ МАТЕРІ
ЗНАМЕННЯ
НОВГОРОД ВЕЛИКИЙ
ПЕРША ПОЛОВИНА
XII ст.
51. ЧАС СТВОРЕННЯ ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ:
МОЖЕ ПІДТВЕРДИТИСЬ НАПІДСТАВІ ДОСЛІДЖЕННЯ
АРХІВНИХ МАТЕРІАЛІВ
ДОКУМЕНТІВ.
52. СПОСОБОМ ВСТАНОВЛЕННЯ ДАТИ МОЖУТЬ СТАТИ
ІКОНОГРАФІЯ СЮЖЕТІВОКРЕМІ ДЕТАЛІ ЗОБРАЖЕННЯ.
53. ФАЮМСЬКИЙ ПОРТРЕТИ (І ст. до н.е. – ІV ст. н.е)
ФРОНТАЛЬНЕЗОБРАЖЕННЯ ОБЛИЧЧЯ
ТОНКІ РИСИ ОБЛИЧЧЯ
ЗАНАДТО ВЕЛИКІ ОЧІ
(ТУЖЛИВІ, СУМНІ,
ЗАМРІЯНІ, НІКОЛИ НЕ
ВЕСІЛІ)
ВІДБИТОК СКОРБОТНОСТІ
ВІДОКРЕМЛЕНОСТІ ВІД
ЖИТТЯ
54. 3. ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ІКОН.
55. ПОМІРКУЄМО
ЗНАННЯ З ЯКИХДИСЦИПЛІН
НЕОБХІДНІ ДЛЯ
ОПАНУВАННЯ ДАНОГО
ПИТАННЯ???
56.
ЕКСПЕРТИЗА ІКОНПРОВОДИТЬСЯ В ДВОХ
НАПРЯМКАХ:
ВІЗУАЛЬНОМУ ТА
ТЕХНІЧНОМУ
57. ПРИ ВІЗУАЛЬНІЙ ЕКСПЕРТИЗІ ВИЗНАЧАЮТЬ:
ІСТОРИЧНИЙ ПЕРІОД, ДО ЯКОГОНАЛЕЖИТЬ ХУДОЖНЄ ПОЛОТНО
ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОЇ ШКОЛИ
ЗАКОНИ ПЕРСПЕКТИВИ У
ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ
ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ МАНЕРИ
ХУДОЖНИКА
ХАРАКТЕР ПОБУДОВИ ХУДОЖНЬОГО
ТВОРУ.
58. ЗВОРОТНЯ ПЕРСПЕКТИВА
59. ПРИ ВІЗУАЛЬНІЙ ЕКСПЕРТИЗІ ОГЛЯДАЮТЬСЯ:
1. ЛИЦЕВА СТОРОНА2. ЗВОРОТНА СТОРОНА
ІКОНИ.
60. НА ЛИЦЕВІЙ СТОРОНІ ІКОНИ АНАЛІЗУЄТЬСЯ:
ЗАГАЛЬНИЙ ВИГЛЯДНАЯВНІСТЬ КОВЧЕГА
ҐРУНТ ІКОНИ
НАЯВНІСТЬ ПОЗОЛОТИ
ДИНАМІЧНІСТЬ ФІГУР НА
ЗОБРАЖЕННІ
ВИКОРИСТАНІ ФАРБИ
61. НА ЛИЦЕВІЙ СТОРОНІ ІКОНИ АНАЛІЗУЄТЬСЯ:
ВІДПОВІДНІСТЬ ЗОБРАЖЕННЯ ІКОНИБІБЛІЙНОМУ КАНОНУ ЗА СЮЖЕТОМ,
КОМПОЗИЦІЄЮ, КОЛЬОРОМ ЛИКУ
(БРОВИ, ЛІНІЯ НОСА, ГУБ, ОЧЕЙ, КОЛІР
ОДЯГУ, КРИЛ)
НАЯВНІСТЬ ДЕКОРУ НА ПОВЕРХНІ ІКОНИ
ПЛОЩИННІСТЬ І ОБ’ЄМНІСТЬ ФІГУР,
БАГАТОФІГУРНІСТЬ
ІДЕНТИЧНІСТЬ ГРАФІКИ НАПИСУ
ХУДОЖНІЙ СТИЛЬ ВИКОНАННЯ
ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ.
62. ЗА ЗВОРОТНЬОЮ СТОРОНОЮ ІКОНИ:
ВИЗНАЧАЄТЬСЯ НАЯВНІСТЬ І ТИПШПУГ, ЇХ ОБРОБКА
ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ АНАЛІЗ ФАКТУРИ
ЗВОРОТНОЇ ПОВЕРХНІ ІКОНИ
АНАЛІЗУЮТЬСЯ МУЗЕЙНІ НАПИСИ,
НАКЛЕЙКИ
АНАЛІЗУЮТЬСЯ ТОРЦЕВІ БОКИ ІКОНИ
АНАЛІЗУЄТЬСЯ СТУПІНЬ
ПОШКОДЖЕНОСТІ ОСНОВИ
ШАШЕЛЕМ.
63. ПРОФЕСІЙНА СИТУАЦІЯ
ВИВЕЗТИ З УКРАЇНИ ЦЕРКОВНИЙ ПРЕДМЕТМІКРОАВТОБУСОМ «MERCEDES» (ПУНКТІ
ПРОПУСКУ «БАЧІВСЬК», ЩО НА УКРАЇНСЬКОРОСІЙСЬКОМУ КОРДОНІ) НАМАГАЛАСЯ
ПАСАЖИРКА ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, 78РІЧНА УКРАЇНКА. ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ
ПОГЛИБЛЕНОГО ОГЛЯДУ АВТОМОБІЛЯ
ПРАЦІВНИКИ ПУНКТУ ПРОПУСКУ ВИЯВИЛИ
В СУМЦІ СЕРЕД ОСОБИСТИХ РЕЧЕЙ ІКОНУ.
ІКОНУ ВИЛУЧЕНО ВСТАНОВЛЕНИМ
ПОРЯДКОМ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ
ЕКСПЕРТИЗИ.
64. ПРИКЛАД ПРОВЕДЕННІ ІДЕНТИФІКАЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
65. ЛИЦЕВА СТОРОНА ОБ’ЄКТА ДОСЛІДЖЕННЯ
66.
ЗВОРОТНЯСТОРОНА
ОБ’ЄКТА
ДОЛІДЖЕННЯ
67. ДОСЛІДЖЕННЯ ІКОНИ
ВІЗУАЛЬНИЙ ОГЛЯДОПИС ТА ФОТОГРАФІЧНА ФІКСАЦІЯ
УСІХ СКЛАДОВИХ ЧАСТИН:
ОКЛАДУ
ДОСОК
ФАРБОВОГО ШАРУ ІКОНИ.
68. ОКЛАД ІКОНИ СКЛАДАЄТЬСЯ З:
ШИРОКИХ ПОЛІВ – ЗОЛОЧЕНА БАСМА ІЗКРУПНИМ ОРНАМЕНТОМ-ПЛЕТІННЯМ;
НА ФОНІ СЕРЕДНИКА – ПЛАСТИНИ ІЗ ТОНКИМ
КАРБУВАННЯМ;
НА ОДЯЗІ – РЕЛ’ЄФНА ЗОЛОЧЕНА РИЗА;
ВІНЕЦЬ – ЗІ СРІБЛА З КАРБОВАНИМ
РОСЛИННИМ ВІЗЕРУНКОМ;
КОРОНА – З ТРЬОХ ПЕЛЮСТКІВ, ПРИКРАШЕНА
ВЕЛИКИМИ КАМНЯМИ;
НА ЗВОРОТНІЙ СТОРОНІ ІКОНИ – ЗАЗНАЧЕНО
ПРЕСТОЛ (див. рис А.2)
69. З МЕТОЮ ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ ОКЛАД ЗНЯЛИ, З МЕТОЮ ВИЗНАЧЕННЯ:
РОЗМІРІВ ІКОНИНАЯВНОСТІ МАРКОВАННЯ
СТАНУ ФАРБОВОГО ШАРУ
ЗБЕРЕЖЕННЯ ФАРБОВОГО ШАРУ
ІКОНОГРАФІЧНИХ ТА СТИЛІСТИЧНИХ
ОСОБЛИВОСТЕЙ ІКОНИ.
70. ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРІВ
ІКОННА ДОШКА СКЛАДАЄТЬСЯ ЗТРЬОХ НЕРІВНИХ ПО ШИРИНІ
ЧАСТИН: 34, 14,5 І 18 СМ.
РОЗМІРИ ДОШКИ – 104,5 Х 67,5 Х 3 СМ;
ШИРИНА ВЕРХНЬОГО ПОЛЯ 19,8 СМ,
НИЖНЬОГО – 18 СМ,
БІЧНИХ ПОЛІВ – 13 СМ.
71. СРІБНІ ЧАСТИНИ ОКЛАДУ
ЗНЯТІ ЗПОЛЕЙ ТА
ФОНУ – ДЛЯ
ПРОВЕДЕННЯ
ЕКСПЕРТИЗИ
72.
СРІБНІ РИЗА ТАПЛАСТИНИ
БАСМИ, ЗНЯТІ
ДЛЯ
ПРОВЕДЕННЯ
ЕКСПЕРТИЗИ
73.
СРІБНІ КОРОНА, ВІНЕЦЬ БОГОМАТЕРІ,ЗНЯТІ З ІКОНИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ
ЕКСПЕРТИЗИ
74.
ІКОНАБЕЗ ОКЛАДУ
75.
ІКОНАБЕЗ ОКЛАДУ
ФРАГМЕНТ
76. ЗВОРОТНЯ СТОРОНА ОЧІЛЛЯ ІКОНИ, НА ЯКІЙ НАЯВНЕ МАРКОВАННЯ
77. ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКОВАННЯ
ВІДРАЗУ Ж БУЛИ ВИЯВЛЕНІ ЧОРНИЛЬНІНАПИСИ, ЗРОБЛЕНІ НА ТКАНИНІ, ЩО
ЗАКРИВАЄ ЗВОРОТНИЙ БІК ОЧІЛЛЯ (див. рис.
А.4.2 та А.5)
НАПИСИ ЛІВОРУЧ – «3 ШТ», «2280 ГР»,
ЙМОВІРНО, ПОЗНАЧАЮТЬ КІЛЬКІСТЬ ЗНЯТИХ
ЧАСТИН ОКЛАДУ (КОРОНИ, ВІНЦЯ І ОЧІЛЛЯ) І
ФІКСУЮТЬ ЇХ ВАГУ В ГРАМАХ
ПРАВОРУЧ ПОСЕРЕДИНІ ОЧІЛЛЯ – ЦИФРИ
«6323», ЩО ПОЗНАЧАЮТЬ АБО ЗАГАЛЬНУ
ВАГА ОКЛАДУ, АБО ПОРЯДКОВИЙ НОМЕР
ДАНОЇ ЧАСТИНИ ОКЛАДУ ЗА ЯКИМОСЬ
ВЕЛИКИМ ЗАГАЛЬНИМ СПИСКОМ
78. ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКОВАННЯ
ПІД ЦИФРАМИ НАПИСИ: «К ИКОНЕ», ЩЕНИЖЧЕ: «ІКОНА У ТЮ ИНА»
ЦЕЙ НАПИС ПІДКРЕСЛЕНИЙ, ЩО ВКАЗУЄ
НА ЙОГО ПЕРШОЧЕРГОВЕ ЗНАЧЕННЯ
ТРЕТЯ ЛІТЕРА В ДРУГОМУ СЛОВІ СТЕРТА.
ПРОТЕ АБСОЛЮТНО ЯСНО, ЩО СТЕРТА
ЛІТЕРА «Л». ТАКИМ ЧИНОМ, ЛЕГКО
ВІДНОВЛЮЄТЬСЯ ПРІЗВИЩЕ ТІЄЇ
ЛЮДИНИ, У ЯКОГО ПЕРЕБУВАЛА ІКОНА, ТЮЛИН
79. ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКОВАННЯ
НАПРИКІНЦІ XIX - ПЕРШИХДЕСЯТИЛІТТЯХ XX СТОЛІТТЯ ПРІЗВИЩЕ
ІКОНОПИСЦІВ-РЕСТАВРАТОРІВ
ТЮЛІНИХ БУЛО ДОБРЕ ВІДОМИМ.
У КОМІСІЇ ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА
РОЗКРИТТЯ ПАМ'ЯТОК СТАРОДАВНЬОГО
ЖИВОПИСУ В РОСІЇ, УТВОРЕНОЇ 10
ЧЕРВНЯ 1918, ПРАЦЮВАЛИ ТРОЄ
ТЮЛІНИХ
80. ВИСНОВОК, ЩОДО НАЯВНОГО МАРКОВАННЯ
ВІДПОВІДНО ДО НАПИСУ НА ОЧІЛЛІПОВЕРНУТОЇ ІКОНИ ВСТАНОВЛЕНО, ЩО
ВОНА ПРОЙШЛА РЕСТАВРАЦІЮ У
ДОСВІДЧЕНОГО МАЙСТРА - АБО В
ОЛЕКСАНДРА ОЛЕКСІЙОВИЧА, АБО У
МИХАЙЛА ІВАНОВИЧА ТЮЛІНА.
ЙМОВІРНО, РЕСТАВРАЦІЯ ПРОВОДИЛАСЬ
У МОСКВІ - У КОМІСІЇ ПО ЗБЕРЕЖЕННЮ
СТАРОДАВНЬОГО ЖИВОПИСУ, В 1924
РОЦІ ПЕРЕТВОРЕНОЇ В ЦЕНТРАЛЬНІ
ДЕРЖАВНІ РЕСТАВРАЦІЙНІ МАЙСТЕРНІ.
81. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
ДОШКА ЗЛЕГКА ДЕФОРМОВАНА – УВІГНУТАВСЕРЕДИНУ
НА ТОРЦЯХ І БІЧНИХ СТОРОНАХ ВИДНО
ЗРУЙНОВАНЕ ДЕРЕВО, НАЯВНІ ВТРАТИ
РИХЛОЇ ДЕРЕВИНИ; КУТИ ДОШКИ ОББИТІ
ДЕРЕВО ДРІБНОШАРОВЕ, ЙМОВІРНО, ЛИПА
ПО ВСЬОМУ ПЕРИМЕТРУ ДОШКИ – У
ТОРЦЯХ І НА БІЧНИХ СТОРОНАХ – КРУГЛІ
ОТВОРИ ВІД ДЕРЕВ'ЯНИХ ШТИРІВ,
ЙМОВІРНО, ВІД РАМИ, В ЯКУ МОГЛА БУТИ
ВСТАВЛЕНА ІКОНА
82. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
ДОШКИ З ТИЛЬНОГО БОКУ СКРІПЛЯЮТЬТРИ ШПОНКИ, СЕРЕДНЯ З ЯКИХ ВТРАЧЕНА
ЦІ ШПОНКИ НЕ ПЕРВИННІ
ВЕРХНЯ І НИЖНЯЯ, ЙМОВІРНО, З'ЯВИЛИСЯ
НА МІСЦІ СТАРИХ ШПОНОК, СЕРЕДНЯ
ШПОНКА БУЛА ПОСТАВЛЕНА НАНОВО ПРИ
ОДНОМУ З ВІДНОВЛЕНЬ ІКОНИ
ШПОНКИ СТЕСАЛИ ЛИЦЬОВУ ПОВЕРХНЮ
ДОШКИ, НА ЯКІЙ НАНЕСЕНИЙ ЛЕВКАС
83. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
У МІСЦЯХ ВТРАТ ЛЕВКАСУ(ОСОБЛИВО ОБШИРНИХ ЗЛІВА)
ВИДНО ПАВОЛОКУ ГРУБОГО
ПЕРЕПЛЕТЕННЯ
У ВЕРХНЬОМУ КУТІ СПРАВА НА
ПАВОЛОЦІ БІЛИЛАМИ НАПИСАНІ
ЦИФРИ «82», ЩО ЙМОВІРНО
ПОЗНАЧАЮТЬ ПОРЯДКОВИЙ НОМЕР
ІКОНИ ЗА СПИСКОМ
84. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
ВЕРХНІЙ ФАРБОВИЙ ШАР НА ТИЛЬНІЙ СТОРОНІІКОНИ ВІДНОСИТЬСЯ ДО ОДНОГО З ОСТАННІХ
ВІДНОВЛЕНЬ
КОРИЧНЕВОЮ ОХРОЮ ІМІТОВАНІ ШИРОКІ
ПОЛЯ, ВІДПОВІДНІ ПОЛЯМ НА ЛИЦЬОВІЙ
СТОРОНІ
МІЖ ВЕРХНЬОЮ І НИЖНЬОЮ ШПОНКАМИ НА
ЯСНО-ОХРИСТОМУ ФОНІ ЗОБРАЖЕНИЙ
ГОЛГОФСЬКИЙ ХРЕСТ ІЗ ЗНАРЯДДЯМИ
ПРИСТРАСТЕЙ ХРЕСТОВИХ, ПОСТАВЛЕНИЙ ЗА
ПРЕСТОЛОМ З ЧЕРВОНИМ ПОКРИВОМ НА НЬОМУ
85. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
З-ПІД КОЛЬОРУ (ОХРИ) ПОЛІВ В МІСЦЯХВТРАТ ПРОСТУПАЄ СВІТЛІШИЙ
БАРВИСТИЙ ШАР
НА ПОЛЯХ Є КРУПНІ ОТВОРИ З
ВИПАДАМИ ГРУНТУ
ЙМОВІРНО, ЦЕ СЛІДИ КРІПЛЕННЯ
ОКЛАДУ ЧИ РАМИ
86. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
ЛЕВКАС (ГРУНТ) В БАГАТЬОХ МІСЦЯХРУЙНУВАВСЯ (ОСОБЛИВО СПРАВА ЗНИЗУ
УЗДОВЖ ТРІЩИНИ ПО СТИКУ ДОЩОК) І БУВ
ЗАМІНЕНИЙ НОВИМ
НА ВСТАВКИ ЛЕВКАСУ НАНЕСЛИ НОВИЙ
БАРВИСТИЙ ШАР
НА ПОЛЯ ІКОНИ ПОВНІСТЮ НАКЛАДЕНИЙ
НОВИЙ ШАР ГРУНТУ, НА ОСНОВНОМУ ШАРІ
ЛЕВКАСУ Є ВСТАВКИ, НАЙБІЛЬШ ВЕЛИКІ, – В
СЕРЕДИНІ ПРАВОГО ПОЛЯ
87. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
НА ПОЛЯХ ПОМІТНО СЛІДИ ВІД ЦВЯХІВСУЧАСНОГО ОКЛАДУ (ВГОРІ СПРАВА
ДОБРЕ ПОМІТНИЙ ДІАГОНАЛЬНИЙ СТИК
ВЕРХНЬОЇ І БІЧНОЇ ПЛАСТИН ОКЛАДУ)
ВСТАВКИ ЛЕВКАСУ Є І НА ФІГУРАХ,
ОСОБЛИВО НА ОДЯЗІ БОГОМАТЕРІ
ВНИЗУ СПРАВА ТА УЗДОВЖ ТРІЩИН
88. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІКОНИ
АВТОРСЬКИЙ ФАРБОВИЙ ШАР ДУЖЕСИЛЬНО ПОТЕРТИЙ І ЗРУЙНОВАНИЙ
ВІД НЬОГО ЗАЛИШИЛИСЯ ЛИШЕ
ФРАГМЕНТИ, УМІЛО І ДЕЛІКАТНО ЗІБРАНІ
ЗАГАЛЬНИМ ТОНОМ, ЗАВДЯКИ ЧОМУ
РЕСТАВРАТОРОВІ ВДАЛОСЯ ПОВНІСТЮ
ВІДНОВИТИ ПЕРВИННИЙ ЗОВНІШНІЙ
ВИГЛЯД ІКОНИ, НЕ ВИКОРИСТОВУЮЧИ
СУЦІЛЬНІ ПРОПИСИ «У СТИЛІ ОРИГІНАЛУ»,
ЩО БУЛО ХАРАКТЕРНИМ ДЛЯ АНТИКВАРНОЇ
РЕСТАВРАЦІЇ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
89. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ВІДНОВЛЕННЯ ІКОНИ
РИСИ ОБЛИЧЧЯ, МАЛЮНОК РУК ОБОХФІГУР І СТУНІ НЕМОВЛЯТИ ХРИСТА,
СКЛАДКИ ОДЯГУ ПРОПИСАНІ
(ВИЯВЛЕНІ), ЗАВДЯКИ ТОНКИМ ЛІНІЯМ
МАЛЮНКУ, НАНЕСЕНИМ
РЕСТАВРАТОРОМ В МІСЦЯХ ІЗ
ПОТЕРТОСТЯМИ КОНТУРІВ АБО ЇХ
ПОВНОЮ ВТРАТОЮ
90. ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ВІДНОВЛЕННЯ ІКОНИ
ОСОБЛИВОГО ВІДНОВЛЕННЯ ЗАЗНАЛИВЕРХНЯ ЧАСТИНА ОБЛИЧЧЯ НЕМОВЛЯТИ
ХРИСТА
АВТОРСЬКИЙ ЖИВОПИС В ЦІЙ ЧАСТИНІ
ІКОНИ, БУВ ДУЖЕ ПОГАНО ЗБЕРЕЖЕНИЙ
ОТЖЕ РЕСТАВРАТОРОВІ ДОВЕЛОСЯ
НАПИСАТИ НІС, ОЧІ, БРОВИ НЕМОВЛЯТИ,
ПРОПИСАТИ ЛОКОНИ ОБРАМЛЯЮЧИЙ ЛОБ
І ЛИЦЕ
АНАЛОГІЧНІ ВІДНОВЛЕННЯ БУЛИ ЗРОБЛЕНІ
І НА ЛИЦІ БОГОМАТЕРІ: ПОСИЛЕНІ ОПИС
НОСА, СПОЛУЧЕНИЙ З ОПИСОМ БРОВ,
КОНТУРІВ ВІК ПРАВОГО ОКА І ЗІМКНУТИХ
ВУСТ.
91. ВИСНОВОК
ПОХОДЖЕННЯ ІКОНИ НЕВІДОМЕ.АНАЛІЗ ІСТОРИЧНИХ ДЖЕРЕЛ ДОЗВОЛЯЄ З
ВИСОКОЮ ВІРОГІДНІСТЬ ОТОТОЖНИТИ ЇЇ ІЗ
СТАРОДАВНІМ ХРАМОВИМ ЧИНОМ
МОСКОВСЬКОГО МОНАСТИРЯ
СРЕТЕНСЬКОГО, ЗГІДНО ОПИСУ 1763 Р., ЩО
СТОЯВ В СОБОРНІЙ ЦЕРКВІ
ВОЛОДИМИРСЬКОЇ БОГОМАТЕРІ ЗЛІВА ВІД
ЦАРСЬКИХ БРАМ.
92.
1. ЗАЗАНЧТЕ СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯОТРИМАНИХ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ?
93. СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ:
МИТНИЙ КОНТРОЛЬОЦІНЮВАННЯ
АУКЦІОНИ
ЛОМБАРДИ
КОМІСІЙНА ТОРГІВЛЯ
СТРАХУВАННЯ
БАНКІВСЬКА СФЕРА (ЗАСТАВА, ЯК
ФІНАНСОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ
ТОВАРНО-ГРОШОВИХ ОПЕРАЦІЙ)