Філіппо Брунелесскі
Фіппо Брунеллескі (італ. Filippo Brunelleschi (Brunellліesco); *1377, Флоренція — † квітня 1446, Флоренція) — великий
Короткі біографічні данні і діяльність
Дитинство
Навчання
Перший конкурс
Подорожі
Будівельне мистецтво
Архітектурні проекти
Виховний будинок у Флоренції
Базиліка Сан-Лоренцо
Купол собору Санта-Марія-дель-Фйоре
Внесок в розвиток культури
1.87M
Категория: ИскусствоИскусство

Філіппо Брунеллескі

1. Філіппо Брунелесскі

ФІЛІППО БРУНЕЛЕССКІ
Презентація Скаковського Владислава

2. Фіппо Брунеллескі (італ. Filippo Brunelleschi (Brunellліesco); *1377, Флоренція — † квітня 1446, Флоренція) — великий

ФІППО БРУНЕЛЛЕСКІ (ІТАЛ. FILIPPO BRUNELLESCHI (BRUNELLЛІESCO);
*1377, ФЛОРЕНЦІЯ — † КВІТНЯ 1446, ФЛОРЕНЦІЯ) — ВЕЛИКИЙ
ІТАЛІЙСЬКИЙ АРХІТЕКТОР ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ.

3. Короткі біографічні данні і діяльність

КОРОТКІ БІОГРАФІЧНІ
ДАННІ І ДІЯЛЬНІСТЬ

4. Дитинство

ДИТИНСТВО
Син нотаріуса Брунеллескі ді Ліппі; мати Філіппо,
Джуліана Спіні, була споріднена з родовитими
родинами Спіні і Альдобрандіні. У дитинстві
Філіппо, до якого повинна була перейти практика
батька, отримав гуманітарне виховання і
найкращу на той час освіту: вивчав латинську
мову, вивчав античних авторів. Виховуючись у
гуманістів, Брунеллескі сприйняв ідеали цього
кола, тугу за часами «своїх предків» римлян, і
ненависть до всього чужого, до варварів, що
знищили римську культуру, в тому числі і до
«пам'ятників цих варварів» (і серед них —
середньовічні будівлі, тісні вулиці міст), які
здавалися йому чужими і нехудожніми в
порівнянні з тими уявленнями, які склали собі
гуманісти про велич Стародавнього Риму.

5. Навчання

НАВЧАННЯ
Відмовившись від кар'єри нотаріуса, Філіппо з 1392
року був у навчанні, ймовірно у майстрів золотих
справ, а потім проходив практику в якості учня в
ювеліра в Пістої; навчався також малювання,
ліплення, гравюрі, скульптурі і живопису, у
Флоренції вивчав промислові і військові машини;
набув значних для того часу знань з математики,
навчаючись у Паоло Тосканеллі, який, за
свідченням Вазарі, навчав його математиці. У 1398
Брунеллескі вступив в Арте делла Сета, куди
входили майстри золотих справ. У Пістої молодий
Брунеллескі працював над срібними фігурами
вівтаря Святого Якова, — в його роботах відчутній
сильний вплив мистецтва Джованні Пізано. У
роботі над скульптурами Брунеллескі допомагав
Донателло (йому було тоді 13 чи 14 років), — з
цього часу дружба зв'язала майстрів на все життя.

6. Перший конкурс

ПЕРШИЙ КОНКУРС
У 1401 Філіппо Брунеллескі повернувся до Флоренції,
взяв участь в оголошеному Арте ді Каліман (цех
торговців тканинами) конкурсі на прикрасу рельєфами
двох бронзових воріт Флорентійського баптистерія. У
конкурсі разом з ним взяли участь Якопо делла Кверча,
Лоренцо Гіберті і ряд інших майстрів. Конкурс, що
проходив під головуванням 34 суддів, тривав рік; кожен
майстер мав надати повний бронзовий рельєф
«Принесення в жертву Ісаака». Брунеллескі програв
конкурс, — рельєф Гіберті перевершував його художньо
і технічно (він був вилитий з одного шматка і був на 7 кг
легший від створеного Брунеллескі). Однак, незважаючи
на описану Гіберті в його «Спогадах» одностайність
суддів у виборі саме його рельєфу, перемогли інтриги,
що оточували історію конкурсу. Попри це, роботу
Брунеллескі не знищили разом з творами інших
учасників, але зберегли (нині вона в Національному
музеї, Флоренція), відзначивши її як надзвичайно
успішну.

7. Подорожі

ПОДОРОЖІ
Згідно з Манетті, Брунеллескі був вражений тим,
що програв конкурс і покинув Флоренцію, поїхав
до Риму, де можливо, вирішив досконало вивчити
античну скульптуру (деякі вчені відсувають дату
подорожі, деякі взагалі вважають його плодом
фантазії біографа, деякі — що таких подорожей
було кілька і вони були недовгими). Під час
перебування Філіппо в Римі з ним майже незмінно
був Донателло. У Вічному Місті вони прожили
кілька років, а оскільки обидва були чудовими
майстрами золотих справ, то заробляли на життя
цим ремеслом і все зароблене витрачали на
організацію розкопок античних руїн. У вільний же
час він цілком віддавався вивченню римських руїн,
і вплив римських вражень можна відзначити у
творчості обох майстрів.

8. Будівельне мистецтво

БУДІВЕЛЬНЕ МИСТЕЦТВО
У Римі молодий Брунеллескі звернувся від
пластики до будівельного мистецтва, почавши
ретельно вимірювати збережені руїни,
замальовувати плани цілих будівель і плани від
ділових частин, капітелей і карнизів, проекції,
види будівель і всі їх деталі. Він повинен був
розкопувати засипані частини і фундаменти,
повинен був удома складати ці плани в єдине ціле,
відновлювати те, що було не в повній цілості. Так
він перейнявся духом античності, працюючи
подібно сучасному археологу з рулеткою, лопатою і
олівцем, навчився розрізняти види і пристрій
античних споруд і створив в папках зі своїми
етюдами першу історію римської архітектури.

9. Архітектурні проекти

АРХІТЕКТУРНІ ПРОЕКТИ

10. Виховний будинок у Флоренції

ВИХОВНИЙ БУДИНОК У ФЛОРЕНЦІЇ

11. Базиліка Сан-Лоренцо

БАЗИЛІКА САН-ЛОРЕНЦО

12. Купол собору Санта-Марія-дель-Фйоре

КУПОЛ СОБОРУ САНТА-МАРІЯ-ДЕЛЬФЙОРЕ

13. Внесок в розвиток культури

ВНЕСОК В РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ
Філіппо Брунеллески був воістину великою
людиною, геніальним архітектором. Він відкрив
основні закони лінійної перспективи, відродив
античний ордер, підніс значення пропорцій і
зробив їх основою нової архітектури, не
відмовляючись в той же час від середньовічної
спадщини.Вишукана простота і разом з тим
гармонія архітектурних елементів, об'єднаних
співвідношеннями «божественної пропорції» золотого перерізу, стали атрибутами його
творчості. Це виявлялося навіть у
його скульптурах і барельєфах.
Фактично Брунеллески став одним з «батьків»
Раннього Відродження, поряд
з живописцем Мазаччо і скульптором Донателло три флорентійських генії відкрили нову епоху в
архітектурі та образотворчому мистецтві ...
English     Русский Правила