1.00M
Категория: ПсихологияПсихология

Фрейдизм

1.

ҚАРАҒАНДЫ МЕМЛЕКЕТТІК МЕДИЦИНА УНИВЕРСИТЕТІ
ПСИХОЛОГИЯ НЕГІЗДЕРІ ЖӘНЕ КОММУНИКАТИВТІ ДАҒДЫЛАР
КАФЕДРАСЫ
СӨЖ
Тақырыбы: З.Фрейд бойынша тұлға теориясы
Орындаған: Жүсіп А.Б
1-017 ЖМ
Қабылдаған: Мұсабекова Ә.С

2.

ЖОСПАР
I Кіріспе
II Негізгі бөлім
a) Зигмунд Фрейд
b) Инстинкт. Тұлға құрылымы
III Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер

3.

Тұлға
Жеке адамның өзіндік
адамгершілік, әлеуметтік,
психологиялық қырларын
ашып, адамды саналы ісәрекет иесі және қоғам мүшесі
ретінде жан-жақты сипаттайтын
ұғым.

4.

Тұлға психологиясындағы алғашқы теория психоаналитикалық теория (XIX-XX ғ.ғ)
Оның негізін қалаушы Зигмунд Фрейд.

5.

ЗИГМУНД ФРЕЙД
Австриялық
дәрігер
психолог
Зигмунд Фрейд 1856 жылы 6 мамырда
Фрейбурк қаласында, қарапайым
тері сатушының отбасында дүниеге
келеді. 1860 жылы Фрейдтер отбасы
Венаға көшеді. 83 жыл өмірінің 80
жылын Зигмунд осы қалада өткізеді.
17 жасында гимназияны өте жақсы
аяқтап, әйгілі Вена университетіне
оқуға тапсырады. Клиникада Фрейд
диагностика әдістерін миына зақым
келген балаларды сондай-ақ әр-түрлі
тілдік ақаулары бар балаларды емдеу
әдістерін меңгерді. Оның ғылыми
еңбектері медициналық зерттеулер
ортасында белгілі бола бастайды.
Зигмунд Фрейд жоғары білікті
невропатолог
дәрігер
ретінде
танылады.

6.

Фрейдтің тұлға теориясының басты бөлімдері:
бейсана проблемалары
психикалық ақпарат құрылымы
тұлға динамикасы
тұлғаны зерттеу әдістері
даму және невроздар

7.

Инстинк
Эротикалық
Қиратушы
(өмірлік)
(өлім)
Өмірлік инстинкттер энергиясы
«либидо» деп аталады. Бұл
инстинкттер өз ішіне аштық,
шөліркеу, жыныстық қатынасты
(секс) алып, тек өкілінің сақталуы
мен тіршілігін қамтамасыз етеді.
Өлім инстинкттері – қиратқыш
күштер тек өкілінің ішкі жан
дүниесіне (мазохизм не өзіне
қол салу), сондай-ақ сырттай
болмысына (өшпенділік және
агрессия) бағдарланады

8.

З.Фрейдтің тұлға құрылымы бойынша
«ОЛ»
«МЕН»
(Ид-ОНО)
(ЭГО-Я)
«ЖОҒАРЫ МЕН»
(СУПЕР ЭГОсверх Я)

9.

— ИД ─ инстинктерді тасымалдаушы: ол санадан тыс
және иррационалды бола тұрып, рахаттану ұстанымына
бағынады.
-ЭГО ─ шынайылық ұстанымына бағынады, сыртқы
әлемнің ерекшеліктерін, оның қасиеттері мен
қатынастарын ескереді.
— СУПЕР-ЭГО ─ рухани стандарттарды тасымалдаушы.
Бұл сыншы және цензор рөлін атқаратын тұлға бөлігі.

10.

«ОЛ» (Ид-Оно) – Абай өз философиясында бұл
түсінікті «Менікі» терминімен береді - психиканың
бейсаналық бөлігі, биологиялық тума инстинктті
құмарлықтардың (агрессивті және сексуалды)
бұрқанысты ошағы. «ОЛ» «либидо» деп аталатын
сексуалды энергиямен қаныққан. Адам – тұйықталған
энергетикалық жүйе, әр адам бойындағы күш-қуат –
тұрақты шама. Бейсаналылығынан әрі ақыл өлшеміне
келмейтіндігінен (иррационал) «ОЛ» қанағат алу
(рахаттану) принципіне бағынады, яғни адам өмірінің
басты мұраты – рахат және бақыт осы инстинкттен.

11.

«МЕН»(Эго-Я) – инстинкті «Ол» талаптарын үздіксіз
шынайылылық (реальность) принципі негізінде
орындап баруға ұмтылады. «МЕН» адам бойында
бейсана және ашық сана күйінде бірдей орын иелейді.
«МЕН» деңгейі инстинктті «ОЛ» - мен ұдайы
тайталаста болып, адамның сексуалды
құмарлықтарын басып отырады. «МЕН» үш ықпал
әсеріне: «ОЛ», «ЖОҒАРЫ МЕН» және өз талаптарына
бағындыруды көздеген қоғамға – тәуелді келеді.
«МЕН» аталғандар арасында үйлесімділік орнатуға ат
салысады, бірақ рахаттану принципін басты мақсат
тұтпай, болмыс шындығымен жүргенді қалайды.

12.

«ЖОҒАРЫ МЕН» (Супер – эго, сверх - я) – ата-аналар
және қоғамдық мораль ықпалдарының иесі. Бұл құрылым
бала өмірінің барысында қалыптасып, сол бала
жынысына тектес ересек туысқан болмысына ұқсап
дамиды. Ұқсау не сәйкестену (идентификация) желісінде
ер балаларда «Эдип комплексі», ал қыз балаларда
«Электра комплексі» қалыптасады. Бұл комплекс түрлері
баланың сәйкестену нысанына (әке не ананың біреуіне)
болған екі ұшты, бірі-біріне қайшы толғаныс (жақсы көру
мен жек көру) сезімдерінен құралады. Тұлға «Мені»
сыртқы дүниені анықтайды. «Ол» (эго) және Жоғары МЕН
(супер эго) көбіне өзара сиыспайтын талаптар қояды.
Мұндай жағдайларда «МЕН» күшті ықпалдарға тап болып,
оны «үрей» билейді. «Мен» осы үрейге қарсы ерекше
тосқауылдар – психологиялық қорғаныс тетіктерін іске
қосады.

13.

Егер ЭГО ИД-қа тиімді, ал СУПЕР-ЭГО-ға қарсы әрекет
жасаса немесе шешім қабылдаса, ол өзін кінәлі сезініп,
ұялып, өзін-өзі жазалайды.
ЭГО-ға қоятын әр түрлі инстанциялардың–ИД және СУПЕРЭГО ─ талаптары ұқсамайтындықтан, ол үнемі
келіспеушілікте болады. Мұндай жағдай төзгісіз күштеу
тудырады.
Бұл күштеуден ЭГО арнайы «қорғаныс механизмдері»─
ығыстыру, сублимация және т.б. арқылы құтылады.

14.

Сублимация ─
тиым салынған
жыныстық қуаттың
басқа әрекет
түрінде шығу
механизмі.
Ығыстыру
дегеніміз ─ тұлға
қабылдамайтын,
белсенді
құбылыстарды
жою.
қорғаныс
механизмдері

15.

16.

Қолданылған әдебиеттер:
1.
2.
3.
4.
5.
Қ.Жарықбаев
http://bigox.kz/
kk.wikipedia.org
Сәбет Бап-Баба
referat.kz/
English     Русский Правила