Архітектура епохи Відродження
3.95M
Категории: ИсторияИстория ИскусствоИскусство

Архітектура епохи Відродження

1. Архітектура епохи Відродження

Буря Анастасія 4-М

2.

• У XIII-XIV ст. в містах Північної
Італії почався важливий етап
розвитку торгових і суспільних
відносин.

3.

• Саме в цей період в
Італії відбувається
формування
капіталістичних
відносин і
створюються перші
банкірські будинки і
торговельні
корпорації.
Провідними містами
Італії у розвитку
капіталізму в той
період були Генуя,
Флоренція, Венеція і
Сієна.

4.

• Саме там і зароджується новий
стиль в архітектурі, який
називається ренесансом, стилем
Відродження.

5.

• Новий архітектурний і
художній стиль
розвивався під сильним
впливом античного
грецького і римського
спадщини.
• Саме в епоху
Відродження виникають
споруди, які починають
співвідноситися з
людиною, тобто їх
масштабної заходом стає
людина. На відміну від
Вертикалізм готики
ренесанс і його форми в
значній мірі
розвиваються в ширину.

6.

• Архітектура цього періоду характеризується
простотою і спокоєм обсягів, форм і ритму.
Стрілчасті готичні склепіння і арки
поступово починають поступатися місцем
циліндричним і хрестовим склепінь.

7.

• Колони, пілони, пілястри, архівольти,
архітрави і склепіння є основними
елементами, які ренесанс
використовує і створює їх різні
комбінації.

8.

• Основою філософського наповнення
ренесансної архітектури і всієї епохи
Відродження став гуманізм - нова
система цінностей і поглядів на
людину та її місце у світі.

9.

• Пам'ятники
архітектури
високого
ренесансу в
основному
сконцентровані в
Римі та в
колишній
Папської області.

10.

• Архітектори раннього Відродження
сповідували ідеали свободи,
раціоналізму і повернення до витоків
античної архітектури.

11.

• Саме в цей період і з'являється
зневажливе найменування
попередньої архітектурної епохи як
варварської, готської (готичної).

12.

• Андреа Палладіо,
який проводив
архітектурні
обміри античних
пам'яток Риму та
інших міст Італії і
присвятив
результатами
своїх досліджень
одну зі своїх
"Чотирьох книг
про архітектуру".

13.

• У XV ст. з'являється теорія так званого
ідеального храму з планом у формі
кола - моноптер, подібні храми стали
називатися храмами-ротондами.

14.

• Цю теорію ідеального храму
розвивав архітектор Леон Батіста
Альберті.

15.

• Окремі елементи ідеального міста
були втілені і за межами Італії.
Насамперед треба відзначити містофортеця Ла-Валетту - столицю
мальтійських лицарів.

16.

• В основі планувальної структури
подібних міст лежить принцип кола
або девятіконечной зірки, як у випадку
з планами міста Пальма-Нуово.

17.

• Враховувалося винахід артилерії, тому плани
міст мають форми з мінімальним
периметром укріплень нового типу. В
ідеальному місті епохи Відродження
обов'язково присутній велика площа для
карнавалу, міський собор і палаццо публіко палац громадських зібрань.

18.

• Крім цього в проектах
передбачалося наявність декількох
ринкових площ.

19.

• Ренесанс як
архітектурний стиль
успадкував від
готики основні типи
споруд - палац,
ратуша,
базилікальний храм.
Однак виникали і
нові типи споруд,
наприклад навчальні
заклади, школи,
лікарні, виховні
будинки.

20.

• Провідним архітектором раннього
ренесансу був Ф. Брунеллески (13771446), якого часто називають
архітектором нового стилю.

21.

• У 1430-1443 рр. за
проектом
Брунеллески була
побудована капела
Пацці у дворі
монастиря СантаКроче. Брунеллески
застосовує купол на
"вітрилах" і зводить
портик,
прикрашений
колонами
коринфського
ордера.

22.

• Найбільшими і
провідними
архітекторами
періоду пізнього
ренесансу були
архітектори А.
Палладіо (1518-1580)
і Д. Виньола (15071573). У 1570 р у
Венеції вийшов
трактат Палладіо
"Чотири книги про
архітектуру«.

23.

• У Венеції за проектом
Палладіо побудовані
комплекси
вірменського
монастиря Сан-Лазар
на острові Святого
Лазаря, монастиря
Сан-Джорджо
Маджоре (1580) і
будівлі монастиря і
храму Іль-Реденторе.

24.

• У 1559 р інший великий архітектор
епохи пізнього ренесансу Д. Виньола
отримує замовлення на перебудову
палацу герцогів Фарнезе в Капрароле .

25.

• За його проектом
п'ятикутний в плані
феодальний замок,
побудований за
проектом архітектора
А. Сангалломолодшого, був
перебудований у
витончений заміський
палац, навколо якого
створюється цілий
садово-парковий
ансамбль.

26.

• З середини XVI ст. Париж стає центром
європейського Відродження. Найбільш
яскравим представником стилю ренесанс у
Парижі можна вважати Готель де Білль
(паризьку ратушу), але найбільш значним,
звичайно ж, є Лувр - королівський палац,
зведений за проектом П. Леско в 15181578 рр.

27.

• Монетний двір - це суворе й значний
будинок, прикрашене колонами
доричного ордера і дуже схоже на
фортифікаційна споруда.

28.

• Епоха Відродження в корені
перевернула середньовічні схоластичні
погляди на природу речей, почала
розвивати нові, гуманістичні ідеали.

29.

• Майстри Відродження створювали
величезні великопролітні будівлі, які
досі вражають нас своїм рівнем
інженерної думки.

30.

• Стилістичні тенденції в архітектурі
відродили античні традиції з їх
прагненням до гармонії і внутрішньої
виразності.
English     Русский Правила