Середовище описання і виконання алгоритмів
Ти дізнаєшся:
Що називають програмою?
Що називають програмою?
Середовище описання і виконання алгоритмів
Середовище описання і виконання алгоритмів
Запуск програми Scratch
Запуск програми Scratch
Вікно програми Scratch
Середовище описання і виконання алгоритмів
Середовище описання і виконання алгоритмів
Середовище описання і виконання алгоритмів
Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:
Вікно Відкрити проект
Збереження проектів
Створення проекту в середовищі Скретч
Режими роботи
Режим перегляду
Режими роботи
Середовище описання і виконання алгоритмів
Середовище описання і виконання алгоритмів
Дайте відповіді на запитання
Розгадай кросворд
Розгадайте ребус
Розгадайте ребус
Розгадайте ребус
Працюємо за комп’ютером
Дякую за увагу!
5.08M
Категория: ИнформатикаИнформатика

Середовище описання і виконання алгоритмів

1. Середовище описання і виконання алгоритмів

5
Урок 18
За новою програмою

2. Ти дізнаєшся:

Розділ 4
§ 18
Ти дізнаєшся:
Що
називають
програмою
5
Що
називають
середовищем
Як
завантажити
проект у
середовищі
Скретч
Які
особливості
режимів
роботи в
середовищі
Скретч

3. Що називають програмою?

Розділ 4
§ 18
Що називають програмою?
5
Якщо алгоритм призначено для виконання за
допомогою комп’ютера, його записують спеціальною
мовою, яка має бути йому «зрозумілою». Такий запис
називають
програмою.
Програми
створюють
для
опрацювання інформаційних даних за допомогою
комп'ютера. Говорять, що виконавцем програм є
комп'ютер.

4. Що називають програмою?

Розділ 4
§ 18
Що називають програмою?
5
Комп'ютерна
програма

це
алгоритм
опрацювання даних, записаний спеціальною
мовою
та
призначений
для
виконання
комп’ютером.
Слово програма
походить
від
грецького
programma

розпорядження.

5. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
Переглянути
процес
виконання
програми
на
комп’ютері деяким виконавцем, що має свою систему
команд, і її результат можна в середовищі виконання
алгоритму.
Комп'ютерне
середовище
виконання
алгоритму — це спеціальна програма, яка дає
змогу створювати і виконувати алгоритми для
обраних виконавців з визначеною системою
команд на комп’ютері.

6. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
Таких програм може
бути безліч. Кожна з
них
створюється
людьми
з
певною
навчальною
метою.
Прикладом
такого
комп'ютерного
середовища
є
програмне середовище
Скретч.
5

7. Запуск програми Scratch

Розділ 4
§ 18
Запуск програми Scratch
Пуск Усі програми Scratch Scratch
3
2
1
4
5

8. Запуск програми Scratch

Розділ 4
§ 18
Запуск програми Scratch
5
Якщо на Робочому столі є значок програми Scratch,
то для запуску програми можна навести вказівник на
значок і двічі клацнути ліву кнопку миші.

9. Вікно програми Scratch

Розділ 4
§ 18
Вікно програми Scratch
5
Рядок заголовка
Групи
Кнопки
керування
вікном
Меню
Поле
скриптів
Сцена
Поле
спрайтів
Поле команд

10. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
У цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт.
Для нього існує своя система команд. З кожною командою
пов’язана певна подія, яка відтворюється на сцені.
Сцена
Виконавців алгоритму
називають спрайтами.
в
середовищі
Скретч
ще

11. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
Програма, що виконується в середовищі Скретч
складається з команд, які можна обрати в контейнері.
Вони реалізують команди із системи команд виконавця
алгоритмів у середовищі, які об'єднані в групи: руху,
зміни вигляду, малювання, відтворення звуку тощо.
Групи
Контейнер

12. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
Зображення вигляду виконавця, фон сцени і
програму можна зберегти у файлі. Файл, створений у
середовищі Скретч, називають проектом.

13. Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:

Розділ 4
§ 18
Відкривають існуючий проект
за таким алгоритмом:
5
1. У меню Файл обрати вказівку Відкрити.
2. У вікні Відкрити проект вибрати потрібну папку,
наприклад, папку Навчальні проекти/
3. Натиснути кнопку Гаразд.
4. Вибрати файл проекту. Знову натиснути кнопку Гаразд.

14. Вікно Відкрити проект

Розділ 4
§ 18
Вікно Відкрити проект
5

15. Збереження проектів

Розділ 4
§ 18
Збереження проектів
5
Створений проект можна зберегти на носії даних для
подальшого використання. Для цього потрібно виконати
Файл Зберегти як або Файл Зберегти.

16. Створення проекту в середовищі Скретч

Розділ 4
§ 18
Створення проекту в середовищі
Скретч
5
У середовищі виконання алгоритмів Скретпч можна
створювати програми для різних виконавців. Для цього
існує два способи:
Зміна готового
проекту
Створення
нового

17. Режими роботи

Розділ 4
§ 18
Режими роботи
5
Під
кнопками
управління
вікном
середовища
розміщено кнопки перемикання його режимів роботи.
У зменшений
розмір
У повний
розмір
У режим
перегляду

18. Режим перегляду

Розділ 4
§ 18
Режим перегляду
5
У режимі перегляду ти бачиш тільки сцену виконання
алгоритму, що займає весь екран. Вийти з нього можна,
натиснувши кнопку повернення
у верхньому лівому
кутку екрана. Щоб виконавець алгоритму розпочав
виконувати команди на сцені, натискають на зелений
прапорець. Кнопка Зупинити все припиняє виконання
алгоритму.
Запуск
програми
Зупинити
все

19. Режими роботи

Розділ 4
§ 18
Режими роботи
5
У режимах У зменшений розмір та У повний розмір
відображаються
всі
складові
вікна
програмного
середовища. Тільки в першому режимі сцена зменшена.
У
цих
режимах
алгоритм
можна
виконувати
покомандно, групою або цілком.
Скрипт – команди об’єднані у групу.

20. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
Для складання алгоритму для виконавця Рудий кіт потрібно
блоки команд, з яких складатиметься алгоритм, перетягнути в
область скриптів, приєднавши кожний наступний блок до
попереднього. Для запуску на виконання алгоритму, що
розміщений в області скриптів, потрібно вибрати в області
скриптів будь-який блок з командою алгоритму.

21. Середовище описання і виконання алгоритмів

Розділ 4
§ 18
Середовище описання
і виконання алгоритмів
5
Команду у вкладці Скрипти можна дублювати, видаляти й
отримати про неї довідку, обравши відповідні вказівки із
контекстного меню. Дублювати можна також і групу команд.
Натиснути
праву кнопку

22. Дайте відповіді на запитання

Розділ 4
§ 18
Дайте відповіді на запитання
1. Наведіть
приклад
навчального
середовища виконання алгоритмів.
5
комп'ютерного
2. Як запустити на виконання комп'ютерне середовище
виконання алгоритмів Скретч?
3. Назвіть основні елементи вікна Скретч.
4. Як запустити на виконання команду виконавця Рудий
кіт?
5. Як відкривати проект, створений у середовищі
Скретч, і керувати його виконанням.

23. Розгадай кросворд

Розділ 4
§ 18
Розгадай кросворд
5
1
2
С
К
Р
И
3
С
Ц
Е
Н
4
С
К
Р
Е
С
П
Р
А
Й
Т
Т
Ч
Далі
1. Середовище
2.
3.
Виконавець
Алгоритм,
Місце,
на якому
складений
упрограмування,
середовищі.
відбувається
з команд
виконання
середовища
команд
Скретч. власні
4.
де
можна створювати
середовища
Скретч.
програми,
ігри,
цікаві історії, мультфільми та багато іншого.

24. Розгадайте ребус

Розділ 4
§ 18
Розгадайте ребус
5
Програма

25. Розгадайте ребус

Розділ 4
§ 18
Розгадайте ребус
Середовище
5
виконання
алгоритмів

26. Розгадайте ребус

Розділ 4
§ 18
Розгадайте ребус
5

Блок-схема

27. Працюємо за комп’ютером

Розділ 4
§ 18
Працюємо за комп’ютером
5

28. Дякую за увагу!

5
Урок 18
За новою програмою
English     Русский Правила