Похожие презентации:
Становлення Української Православної Церкви
1. Становлення Української Православної Церкви
ПІДГОТУВАЛАСТУДЕНТКА 2ФБС
ПОТЕРАЙКО ЛЮДМИЛА
2. План
1. Поширення хрестиянства.2. Участь князя Св.Володимира.
3. Побудови храмів, учаники цього дійства.
4. Берестейська церковна унія.
5. Оборона православної віри.
6. Українська православна церква (УПЦ).
3.
Утворення Київської держави в IX ст.допомагає зміцненню зв'язків з греками.
Військові походи, дипломатичні зносини й
особливо торговельні зв'язки Київської Русі
з Візантією утворюють сприятливі
обставини для поширення християнства
серед наших предків.
4.
5.
В першій половині 10 ст. в Києві вже булацерква Святого пророка Ілії.
6.
Великий князь СвятийВолодимир (980-1015) з
мотивів державнополітичного характеру,
оцінивши значення міцної
організації християнської
церкви для державного
будівництва, рішуче стає на
бік християнства і близько .
7.
Князь в 988 р. охрестився сам зі своєю родиноюй почав поширювати християнство скрізь по
своїй державі.
8. Пізніше:
Князь повелів винищувати ідолів.Після винищування ідолів духовенство і князь
ходили по місту з проповіддю.
Багато киян хрестилися з радістю; другі не
хотіли і слухати проповіді; треті коливалися, як
коливався колись і сам князь.
Тоді Володимир видав повеління, щоб в
наступний день усі нехрещені явилися до ріки,
а хто не явиться, буде супротивником князю.
9.
Після водохрещеннякнязя, княжого
війська та всього
стольного Києва
християнство
зробилося на Русі
пануючою вірою.
10.
Чим ближче до Києва лежала місцевість, тимлегше прищеплювалося тут християнство, в
далеких же північних краях (як в Новгороді) не
обходилося без зовнішнього примусу.
11.
Наступники Святого Володимира, особливоЯрослав І (1019-1054), продовжували розпочату
справу.
12.
Поганство остаточноуступило своє місце
християнству в 11 ст. і,
таким чином, почалося
історичне життя
Православної церкви.
13. Першим будівельником храмів був перший російський князь-християнин, Святий Володимир
У Києві він особистопоставив церкву в ім'я
святого Василія на пагорбі,
де стояв ідол Перуна.
Іншу церкву, кам'яну, в ім'я
Успіння Богородиці, він
побудував на місці вбивства
варягів Феодора та Іоанна
14.
Після Володимира старанними будівельникамицерков стали його діти – Мстислав і Ярослав.
Мстислав
збудував Собор Спасу в
Чернігові
Ярослав
церкву Благовіщення на
Золотих Воротах Києва
15. Церква:
Була не тільки місцем богослужіння,а йосередком громадського, економічного й
освітнього життя, бо коло церкви відбувалися
зібрання для вирішення громадських справ,
виникали ринки (ярмарки), засновувалася
школа та шпиталь, а через те парафіяльні
церкви мали особливо важливе значення.
16.
В кінці 16 ст. сталася подія, щовнесла розкол і довголітню
запеклу боротьбу в лоно
православної церкви й
українського та білоруського
народів…
17.
Це – Берестейська церковна унія18.
19.
За умовами унії, УкраїнськаПравославна Церква визнавала
верховну владу Папи Римського,
натомість зберігала особливості
віровчення, культу й богослужіння;
католицьке й уніатське духівництво
урі внювал ися в правах.
20.
У таких драматичнихумовах 6 жовтня 1596 р.
виникла Українська
Греко-Католицька
Церква, що діє на
українських земля
дотепер.
21. Оборона православної віри.
Верстви світського православного населенняособливо енергіно боронили свою віру.
Виразником настроїв мас у цьому відношенні
було козацтво.
22. Козацтво
Воно завжди відстоювалоінтереси православної церкви,
і там, де впливи козацтва були
сильні, себто на Україні, унія
не мала успіху.
23.
В кінці 19 – на початку 20 ст. українські земліподілено на єпархії.
В десяти українських єпархіях налічувалося в
1900 р. православного населення 19 мільйонів.
24. Українська православна церква.
УПЦ – Церква-мучениця: сотні тисяч
християн постраждали
в результаті репресій із
боку богоборчої влади
в СРСР, тисяча
священнослужителів,
що є ченцями, і мирян
було розстріляно та
заслано в сибірські
табори.
25. Третій етап – період становлення самобутньої Української Православної Церкви
Характерною особливістю Української ПравославноїЦеркви була соборноправність — участь мирян у
церковних справах.
В останню чверть XVI ст. помітну роль у церковному
житті стали відігравати братства, релігійні, суспільнополітичні і культурно-освітні організації українських
міщан, деякі з них мали право ставропігії.